Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisinta ruokaa, jota olet nälissäsi joutunut syömään?

Vierailija
13.07.2015 |

Mulla ei oo mitään erikoisia ruokia tarvinnut syödä. Aina on kaapista vähintään makaroneja löytynyt, että niitä on voinut pahimpaan nälkäänsä syödä. Mutta kyllä nekin ilman mitään lisukkeita tai ketsuppia aika puiselta maistui. Pelkkää vedessä keitettyä makaronia.

Mikäs on erikoisinta ruokaa, mitä sinä olet joutunut nälissäsi syömään?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:20"]Kissanraksut. Mitään muuta ei kaapeista löytynyt.
[/quote]
Mille maistui? Oli vissiinkin ihan syötävän makuisia?

Vierailija
62/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] Opiskelu. [/quote] Eli ylpeys. Pakko pärjätä omillaan eikä apua voi pyytää, vaikka tarkoittaisi kynsien syömistä.

[/quote]

Opiskelijoiden tulotaso on pienin millä millään ryhmällä tässä maassa.

ps. kaikilla opiskelijoilla ei ole ketään, jolta apua pyytäisi. Enkä mä ainakaan ole kehdannut opiskelujen aikana leipäjonoihin mennä, juuri sun kaltasen paska-asenteiden takia.

[/quote]

? Huonoin asema tässä maassa on varhain eläkkeelle joutuneilla. Saat käteen takuueläkkeen n. 730€/kk sitten vielä saat eläkkeensaajan asumistuen. Et saa mitään muuta. Niistä maksat lääkkeet, asumisen, muut laskut... JA pysyvä tila.

Opiskelija saa opintotuen, asumislisän ja opintolainan. Sitten saa asua solussa halvalla, saa tuetun ruuan joka ikinen arkipäivä. Pystyy tekemään töitä... JA tilanne ei ole pysyvä!

T: Eläkeläinen pään sekä sydämen takia,  ikää 34 vuotta.

Joo olin töissä aikoinaan. Olin silloin alle 23v. joten minulle ei kertynyt eläkettä siihen aikaan.

[/quote] kuules, työttömät saa 522 (vai 524) e +mahdollinen as. tuki että

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus opiskeluaikana keitin keiton: vettä ja liemikuutio.

Vierailija
64/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelipaketin mausteseospussi kupilliseen kuumaa vettä. Ajattelin, että olisi saanut keiton tapaisen. Ei saanut. Tämä aikoinaan vankilassa.

Vierailija
65/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:20"]Kissanraksut. Mitään muuta ei kaapeista löytynyt. [/quote] Mille maistui? Oli vissiinkin ihan syötävän makuisia?

[/quote]

Aika kuivakalta maistui. Mutta kyllä niillä nälkä lähti.

Vierailija
66/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] Opiskelu. [/quote] Eli ylpeys. Pakko pärjätä omillaan eikä apua voi pyytää, vaikka tarkoittaisi kynsien syömistä.

[/quote]

Opiskelijoiden tulotaso on pienin millä millään ryhmällä tässä maassa.

ps. kaikilla opiskelijoilla ei ole ketään, jolta apua pyytäisi. Enkä mä ainakaan ole kehdannut opiskelujen aikana leipäjonoihin mennä, juuri sun kaltasen paska-asenteiden takia.

[/quote]

? Huonoin asema tässä maassa on varhain eläkkeelle joutuneilla. Saat käteen takuueläkkeen n. 730€/kk sitten vielä saat eläkkeensaajan asumistuen. Et saa mitään muuta. Niistä maksat lääkkeet, asumisen, muut laskut... JA pysyvä tila.

Opiskelija saa opintotuen, asumislisän ja opintolainan. Sitten saa asua solussa halvalla, saa tuetun ruuan joka ikinen arkipäivä. Pystyy tekemään töitä... JA tilanne ei ole pysyvä!

T: Eläkeläinen pään sekä sydämen takia,  ikää 34 vuotta.

Joo olin töissä aikoinaan. Olin silloin alle 23v. joten minulle ei kertynyt eläkettä siihen aikaan.

[/quote]
täytyyhän eläkeläisen saada toimeentulotukea kuten muidenkin jos tulot jäävät tietyn rajan ali.

Vierailija
67/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaliemikuutioita tuli veteen sekoteltua ja juotua niitä. Ja näitä pelkästä jauhosta, vedestä ja suolasta tehtyjä leipiä:D oivoi...ei oo ikävä tuota aikaa

Vierailija
68/76 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullakin varmaan ne pelkät makaroonit yhdesti ei ollut edes suolaa. Sit tonnikalapurkin joskus pöllin nälkääni ja söin kaupan vieressä sormilla

Vierailija
69/76 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä? mäkin oon opiskellut ja tulen vielä opiskelemaan.
Koskaan en ole lainaa ottanut enkä keneltäkään rahaa pyytänyt. En myöskään tuilla elänyt.
Silti olen aina syönyt hyvin, koskaan en ole nähnyt nälkää eikä ole niin tiukkaa tehnyt etten ruokaa saisi ostettua ja laitettua.
En ymmärrä miten tuossa pisteessä edes voi olla.
Kävin toki töissä opiskeluiden ohella mutta kyllä se tarkka budjetointi ja suunnittelukin vie pitkälle!

Vierailija
70/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus syönyt paljaltaan sinappituubista loppuja jotta saisi edes suolaa. Ja ketsupista olen keittänyt keittoa, eli vettä sekaan ja mikroon. Pärjään kyllä vähintään viisi päivää vedellä, mutta sen jälkeen alkaa olla jo sellaiset tuskat että noita on tullut harrastettua kun ei muuta ole ollut.

Vierailija
71/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoittanut voita ja sokeria

Vierailija
72/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole muuta erikoista kuin nuo pelkät makaronit. Olen kyllä ollut tosi tiukilla nuorempana, mutta silloinkin aina opintotukipäivänä ostin säilykkeitä ja pakkaseen tarjouksesta kaikenlaista ruokaa. Kananmunia tuli syötyä paljon, paistettuna ja keitettynä, oli vaihtelua:).

Eräs tuttava söi sulatettua margariinia sinapin kanssa sekoitettuna, ainoat ainekset mitä kaapista löytyi.

Vierailija
73/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävimmät
- kasslerista tehty joku uuniruoka jossa banaania. Ne löllöt läskiset kasslerpihvit, yöks. Meinaa oksu tulla pelkästä ajatuksesta.
- karjalanpaistia jossa isoja läskisiä lihapaloja.
Molempia kylässä tarjottu. Pakko vetää nassuun vaan veden avulla.

Vierailija
74/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno sokeri sellaisenaan ja toisella kertaa raakoja ruusunmarjoja... Joskus kun ei mennyt niin huonosti, mutta kuitenkin huonosti, söin pelkästä vehnäjauhosta tehtyjä "leipiä" ja voita. Aika monta päivää...

Vierailija
75/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen?

Vierailija
76/76 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen?
[/quote]

Opiskelu.