Erikoisinta ruokaa, jota olet nälissäsi joutunut syömään?
Mulla ei oo mitään erikoisia ruokia tarvinnut syödä. Aina on kaapista vähintään makaroneja löytynyt, että niitä on voinut pahimpaan nälkäänsä syödä. Mutta kyllä nekin ilman mitään lisukkeita tai ketsuppia aika puiselta maistui. Pelkkää vedessä keitettyä makaronia.
Mikäs on erikoisinta ruokaa, mitä sinä olet joutunut nälissäsi syömään?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:06"]Ällöttävimmät
- kasslerista tehty joku uuniruoka jossa banaania. Ne löllöt läskiset kasslerpihvit, yöks. Meinaa oksu tulla pelkästä ajatuksesta.
- karjalanpaistia jossa isoja läskisiä lihapaloja.
Molempia kylässä tarjottu. Pakko vetää nassuun vaan veden avulla.
[/quote] On ollut kyllä kokissa vika. Kassler on tarpeeksi pitkään uunissa haudutettuna taivaallisen mureaa. Pitääkin tehdä taas joku päivä.
Ostin myös opintotukipäivänä kaapit täyteen säilykkeitä, jauhoja, hiutaleita ja riisiä. Periaatteessa siis kaapissa oli jotain ja leivoin paljon sämpylöitä ja leipää.
Kerran kaikki oli totaalisen loppu ja söin keitettyä riisiä, jonka päälle laitoin soijakastiketta. Ei siis kovin eksoottista.
No erikoisin ja vastenmielisin ruoka jota olen syönyt on jauheliha ns. ruskeassa kastikkeessa perunoiden, jotka oli paistettu uunissa kera!
Kysyin kyllä olisko mitään vegaani vaihtoehto? Ei ollut, joten en voinut syödä tuota kuvottavaa jänteistä uhrieläimen tuotosta.
Ihmiset eivät ajattele! Liha on murhaa sekä uunissa paistettu peruna sisältää runsaasti syöpää aiheuttavia ainesosia.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]
Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen?
[/quote]
työkyvyttömyys ja mt-ongelmat joiden vuoksi ei kaupassa saa käytyä vaikka olisikin rahaa. Mutta näillä mennään loppuun asti.
2
opiskelu on näköjään rankkaa,toivottavasti nyt löytyy kaapista murua rinnan alle.Huh onneksi ei ole tarvinnut nälästä koskaan kärsiä,kuolisin varmaan parissa päivässä jos nälkä osuisi omalle kohdalle.Täytyy vetäistä raksi peräseinään ettei näin pääsisi käymään,ja kaivaa vanha jäniksenkäpälä esiin komeron pohjalta.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] Opiskelu. [/quote] Eli ylpeys. Pakko pärjätä omillaan eikä apua voi pyytää, vaikka tarkoittaisi kynsien syömistä.
[/quote]
Opiskelijoiden tulotaso on pienin millä millään ryhmällä tässä maassa.
ps. kaikilla opiskelijoilla ei ole ketään, jolta apua pyytäisi. Enkä mä ainakaan ole kehdannut opiskelujen aikana leipäjonoihin mennä, juuri sun kaltasen paska-asenteiden takia.
no ei nyt niin eksoottista, mutta pelkkää puuroo oon syönyt monena päivänä, myös makaroni on tuttua ruokaa. opiskelijaelämä on ihanaa..
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] Opiskelu. [/quote] Eli ylpeys. Pakko pärjätä omillaan eikä apua voi pyytää, vaikka tarkoittaisi kynsien syömistä.
[/quote]
ps. kaikilla opiskelijoilla ei ole ketään, jolta apua pyytäisi. Enkä mä ainakaan ole kehdannut opiskelujen aikana leipäjonoihin mennä, juuri sun kaltasen paska-asenteiden takia.
[/quote]
? Huonoin asema tässä maassa on varhain eläkkeelle joutuneilla. Saat käteen takuueläkkeen n. 730€/kk sitten vielä saat eläkkeensaajan asumistuen. Et saa mitään muuta. Niistä maksat lääkkeet, asumisen, muut laskut... JA pysyvä tila.
Opiskelija saa opintotuen, asumislisän ja opintolainan. Sitten saa asua solussa halvalla, saa tuetun ruuan joka ikinen arkipäivä. Pystyy tekemään töitä... JA tilanne ei ole pysyvä!
T: Eläkeläinen pään sekä sydämen takia, ikää 34 vuotta.
Joo olin töissä aikoinaan. Olin silloin alle 23v. joten minulle ei kertynyt eläkettä siihen aikaan.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]
Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen?
[/quote]
työkyvyttömyys ja mt-ongelmat joiden vuoksi ei kaupassa saa käytyä vaikka olisikin rahaa. Mutta näillä mennään loppuun asti.
2
[/quote]
Miksi et tilaa ruokaa kotiin?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
Itse maksoin opiskeluaikana vuokraa 500€ ja ruokaan jäi kuitenkin joka kuukausi opintolainan avulla noin 80-150€, että olisikohan se vika vaan siinä, että tulee käytettyä ne rahat johonkin muuhun kun ruokaan?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]
[/quote]
[/quote]
Mutta on laadukas hyvinkin huokea koulutus. Kyllä siitä hyvästä syö vehnäjauhoja vähän aikaa.
Mä kyllä tein töitä koko opiskeluajan. Olin öisin grillillä töissä, tein siivousvuoroja ja lapsenvahtikeikkoja.
Silti muistan yhden kituajan, jolloin söin vaan kouluruuan. Jääkaapissa oli vaan valo ja ruokakaapissa tyhjää. Osin oma moka.. Bileillat kävi kalliiksi köyhän kukkarolle :)
Ei onneksi koskaan ole ollut ihan hirmuisen tiukkaa, olen ottanut opintolainaa ja kehdannut aina hakea kaikkia tukia. Leveästi en siis todellakaan elänyt, mutta sain suurinpiirtein laskut maksettua ja vähintään pari kertaa viikossa lämpimän ruoan.
Sellainen tuli mieleen, että joskus makeanhimoissani imeskelin sokeripaloja, kun niitä oli kaapissa eikä mihinkään makeaan ollut rahaa tuhlata.
[/quote]
[/quote] Miten minulla on paska asenne, jos minusta on ihan suotavaa pyytää apua tai mennä sinne leipäjonoon? Ylpeyttäsi sinä et sinne mene ja sehän ei ole kuin oma häpeäsi. Kyllä _suurimmalla_ osalla on varmasti joku jolta apua pyytää ellei ole ihan erakko.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"] Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] työkyvyttömyys ja mt-ongelmat joiden vuoksi ei kaupassa saa käytyä vaikka olisikin rahaa. Mutta näillä mennään loppuun asti. 2 [/quote] Miksi et tilaa ruokaa kotiin?
[/quote]
Eläke on 746,57 e/kk, ei sillä kuljetuksia maksella eikä meillä kyllä ole maalla yhtään paikkaa joka kuljettaisi. Saahan siinä paastoillakin jotta saa maksettua muutakin kuin ruokaa.
Niin... Sen opintolainan saa anteeksi kokonaan korkoineen, jos elämä menee päin... no jotakin.
Itse sain lähemmäs 18000 euroa anteeksi ihan yhdellä a4 paperilla. Liitteinä oli lääkärinlausunto.
T: eläkeläinen
Lukiossa mulla oli koko ajan nälkä, joskus söin vihkosta paperia pahimpaan nälkään.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:06"]Ällöttävimmät
- kasslerista tehty joku uuniruoka jossa banaania. Ne löllöt läskiset kasslerpihvit, yöks. Meinaa oksu tulla pelkästä ajatuksesta.
[/quote]
On se kamalaa jos nälissää tommosta "paskaa" joutunu syömään. Toisille jopa kasslerpihvit on vain kaukainen haave saada edes kerran kuussa.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:06"]Ällöttävimmät
[/quote]
On se kamalaa jos nälissää tommosta "paskaa" joutunu syömään. Toisille jopa kasslerpihvit on vain kaukainen haave saada edes kerran kuussa.
[/quote]
Ja karjalanpaiatista nyt puhumattakaan.
Kissanraksut. Mitään muuta ei kaapeista löytynyt.