Erikoisinta ruokaa, jota olet nälissäsi joutunut syömään?
Mulla ei oo mitään erikoisia ruokia tarvinnut syödä. Aina on kaapista vähintään makaroneja löytynyt, että niitä on voinut pahimpaan nälkäänsä syödä. Mutta kyllä nekin ilman mitään lisukkeita tai ketsuppia aika puiselta maistui. Pelkkää vedessä keitettyä makaronia.
Mikäs on erikoisinta ruokaa, mitä sinä olet joutunut nälissäsi syömään?
Kommentit (76)
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] Opiskelu. [/quote] Eli ylpeys. Pakko pärjätä omillaan eikä apua voi pyytää, vaikka tarkoittaisi kynsien syömistä.
[/quote]
Opiskelijoiden tulotaso on pienin millä millään ryhmällä tässä maassa.
ps. kaikilla opiskelijoilla ei ole ketään, jolta apua pyytäisi. Enkä mä ainakaan ole kehdannut opiskelujen aikana leipäjonoihin mennä, juuri sun kaltasen paska-asenteiden takia.
[/quote]
? Huonoin asema tässä maassa on varhain eläkkeelle joutuneilla. Saat käteen takuueläkkeen n. 730€/kk sitten vielä saat eläkkeensaajan asumistuen. Et saa mitään muuta. Niistä maksat lääkkeet, asumisen, muut laskut... JA pysyvä tila.
Opiskelija saa opintotuen, asumislisän ja opintolainan. Sitten saa asua solussa halvalla, saa tuetun ruuan joka ikinen arkipäivä. Pystyy tekemään töitä... JA tilanne ei ole pysyvä!
T: Eläkeläinen pään sekä sydämen takia, ikää 34 vuotta.
Joo olin töissä aikoinaan. Olin silloin alle 23v. joten minulle ei kertynyt eläkettä siihen aikaan.
[/quote] kuules, työttömät saa 522 (vai 524) e +mahdollinen as. tuki että
[/quote]
Ajatella että minä olin ensin opiskelija, lainan varassa eläen, sen sitten työttömänä maksoin. Parinkymmenen työttömyysvuoden jälkeen sitten takuueläkkeelle. Herkkua on elämä yksin elellen, myyntikelvoton kämppä ja lainat jäi käsiin kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen? [/quote] Opiskelu. [/quote] Eli ylpeys. Pakko pärjätä omillaan eikä apua voi pyytää, vaikka tarkoittaisi kynsien syömistä.
[/quote]
ps. kaikilla opiskelijoilla ei ole ketään, jolta apua pyytäisi. Enkä mä ainakaan ole kehdannut opiskelujen aikana leipäjonoihin mennä, juuri sun kaltasen paska-asenteiden takia.
[/quote]
? Huonoin asema tässä maassa on varhain eläkkeelle joutuneilla. Saat käteen takuueläkkeen n. 730€/kk sitten vielä saat eläkkeensaajan asumistuen. Et saa mitään muuta. Niistä maksat lääkkeet, asumisen, muut laskut... JA pysyvä tila.
Opiskelija saa opintotuen, asumislisän ja opintolainan. Sitten saa asua solussa halvalla, saa tuetun ruuan joka ikinen arkipäivä. Pystyy tekemään töitä... JA tilanne ei ole pysyvä!
Joo olin töissä aikoinaan. Olin silloin alle 23v. joten minulle ei kertynyt eläkettä siihen aikaan.
[/quote]
Ajatella että minä olin ensin opiskelija, lainan varassa eläen, sen sitten työttömänä maksoin. Parinkymmenen työttömyysvuoden jälkeen sitten takuueläkkeelle. Herkkua on elämä yksin elellen, myyntikelvoton kämppä ja lainat jäi käsiin kuitenkin.
[/quote]
Nyt on kyllä ensiluokkaista itsesäälissä kieriskelyä!
Paahdetun ruisleivän päällä ketsuppia ja paprikajauhetta. Ei ollut muuta, opiskelijan rahat kun oli siltä kuulta finito.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt on kyllä ensiluokkaista itsesäälissä kieriskelyä!
[/quote]
Ei ihme, että suomi on tässä jamassa kun löytyy tuollaisia kuin sinä. Lasketaan mitä tukia saa nyhdettyä muualta ettei tarvitse mennä töihin, pitäisi saada hirveästi ilmaista rahaa tekemättä mitään. Muissa maissa olisit jo sillan alla asumassa....
Ooon syöny omenoita ja osterikstiketta niiden päällä.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:12"]
Ei ihme, että suomi on tässä jamassa kun löytyy tuollaisia kuin sinä. Lasketaan mitä tukia saa nyhdettyä muualta ettei tarvitse mennä töihin, pitäisi saada hirveästi ilmaista rahaa tekemättä mitään. Muissa maissa olisit jo sillan alla asumassa....
[/quote]
Ja samat sairaudet voivat kohdata sinua tai lastasi. Puhutaan sitten asiasta.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:12"]
[/quote]
Ja samat sairaudet voivat kohdata sinua tai lastasi. Puhutaan sitten asiasta.
[/quote]
Niin, se ei poista sitä faktaa ettei yhteiskunta toimi, jos elätettäviä on enemmän?
Söin lapsena nälkääni leppäkerttuja ja ruohoa (ja ruokaa ei todellakaan ollut, koska viimeiset perunatkin oli syöty jo pari päivää sitten ja rahaa ei ollut ruuan ostoon, koska "armas isäni" saatuaan palkan töistä joi sen itse sekä tarjosi ryyppykavereilleen ryyppyjä), näin noin 40 vuotta sitten, mutta yhä muistan suussani leppäkerttujen ja ruohon maun..
Helmipuuro veteen tehtynä. Kaapista löytyi helmipuuroa, mutta maitoa ei ollut. Puuro näytti läpikuultavalta sammakonkudulta ja maistui pelkältä vedeltä.
Erikoisin varmaan piparitaikunaa suoraan pakkasesta jäisenä, käsillä hetken pehmitin.
Monta kertaa käynyt niin, että verensokerit päässeet niin matalalle, ettei mitään ruokaa pysty laittamaan, silloin sitä syö mitä ensiksi käsiinsä saa, jotta olo helpottuisi.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:15"][quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:12"] Ei ihme, että suomi on tässä jamassa kun löytyy tuollaisia kuin sinä. Lasketaan mitä tukia saa nyhdettyä muualta ettei tarvitse mennä töihin, pitäisi saada hirveästi ilmaista rahaa tekemättä mitään. Muissa maissa olisit jo sillan alla asumassa.... [/quote] Ja samat sairaudet voivat kohdata sinua tai lastasi. Puhutaan sitten asiasta. [/quote] Niin, se ei poista sitä faktaa ettei yhteiskunta toimi, jos elätettäviä on enemmän?
[/quote]
Jos eutanasia olisi mahdollinen niin voisin kyllä pistää piakkoin harkintaan. Kiitos vain lämpimistä sanoistasi.
Söin joskus kuun vikat viikot pelkkää lihaliemestä tehtyä laihaa soppaa, johon sain "sisältöä" pyörittelemällä jauhosta ja vedestä palleroita joita paistelin pannulla ennen tuohon liemeen nakkaamista. Kaapissa oli onneksi vähän sellaisia todella hyviä curry-kastikekuutioita, jotka oli jopa aika ruokaisia - niitä säästelin sitten "välietapeiksi" seuraavaa tukipäivää odotellessa että elämä ei menis ihan niin kurjaksi.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:48"]
Nuudelipaketin mausteseospussi kupilliseen kuumaa vettä. Ajattelin, että olisi saanut keiton tapaisen. Ei saanut. Tämä aikoinaan vankilassa.
[/quote]
:D vankilassa on hyvät sapuskat.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:21"]
Erikoisin varmaan piparitaikunaa suoraan pakkasesta jäisenä, käsillä hetken pehmitin.
Monta kertaa käynyt niin, että verensokerit päässeet niin matalalle, ettei mitään ruokaa pysty laittamaan, silloin sitä syö mitä ensiksi käsiinsä saa, jotta olo helpottuisi.
[/quote]
Jos noin on käynyt jo monta kertaa niin kuinka et ole oppinut varautumaan ajoissa?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:54"]Mulla ei oo mitään erikoisia ruokia tarvinnut syödä. Aina on kaapista vähintään makaroneja löytynyt, että niitä on voinut pahimpaan nälkäänsä syödä. Mutta kyllä nekin ilman mitään lisukkeita tai ketsuppia aika puiselta maistui. Pelkkää vedessä keitettyä makaronia.
Mikäs on erikoisinta ruokaa, mitä sinä olet joutunut nälissäsi syömään?
[/quote]EU kassin pasta-ateria hirveintä ja omituisinta sotkua.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 22:29"]Niin... Sen opintolainan saa anteeksi kokonaan korkoineen, jos elämä menee päin... no jotakin.
Itse sain lähemmäs 18000 euroa anteeksi ihan yhdellä a4 paperilla. Liitteinä oli lääkärinlausunto.
T: eläkeläinen
[/quote]
Vihjaappa vähän lisää että miten. TV. Toinen eläkeläinen joka maksaa 20000. Velkaa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Opintoraha on 250-336€ (noin)+ opntolaina 260-400€ päälle. Edellyttäen että olet luottokalpoinen. Jos et ole, et lainaa saa vaikka valtio sen takaisikin. Toimeentulotuessa kuitenkin lasketaan että laina otetaan ja saadaan. Vaikka siis et sitä saisikaan. Pahimmillaan siis opiskelijan tulot ovat 250€+ asumislisä. Ja opiskelijallakin saattaa olla lääkekuluja, jiotka siis maksetaan tuosta 250€:sta. Ruokailu koululla on tuettu, siis 5 päivänä viikossa yksi ateria. Mutta siis tuettua, ei kaikille ilmaista.
Parhaimmillaankin korkeakouluopiskelija siis pääsee noihin tulohin kuin sinä, pienituloinen (?) eläkeläinen. Opintolaina tosin pitää maksaa takaisin, sai sitten töitä opiskelujen jälkeen tai ei. Eläkeläiset eivät todellakaan ole pienituloisimpia tässä maassa, joten sympatiaa ei nyt kovin paljoa heru.
Lähes viikon syömättömyyden jälkeen (viime tiistaina olen viimeksi syönyt, sen jälkeen on menty vedellä ja suolalla) nakersin tänään vanhentunutta lemmikin kuivaruokaa, kun alkoi jo tuntua siltä, että jalat pettävät alta hetkenä minä hyvänsä. Juuri tsekkasin tilitiedot ja purskahdin itkuun; vihdoin on tuet tulleet tilille ja aamulla pääsee kauppaan. Kunhan vain jalat vielä sen verran kantavat.
Ja mikä tähän tilanteeseen on vienyt? Ensin opiskelu ja sen jälkeen pitkäaikainen työttömyys. Opiskelin itselleni hyväpalkkaisen ammatin, jossa olen myös varsin lahjakas, mutta lama-Suomesta ei niitä töitä (ei oman tai muunkaan alan) noin vain löydykään. Ei, vaikka kuinka joku ilkkuisi ja käskisi menemään töihin.
Vuokran ja muiden pakollisten menojen lisäksi lyhennän joka kuukausi pienistä tuloistani opintolainaa, joten esim. ruokaan ei paljoa jää. Budjetoin rahani tarkkaan ja ostan tarjouksesta, alesta ja kirppiksiltä. Silti yksikin yllättävä isompi meno vie tähän tilanteeseen.
Vielä teille, jotka käskette luopua lemmikistä: tuo pieni eläin ei minua vararikkoon ole vienyt. Kovin tärkeä seuralainen ja henkireikä se on, mittaamattomasti arvokkaampi kuin ne hilut, mitä siihen kuluu. Ihan suoraan jos sanon, hankin koko eläimen alun perinkin sen takia, että niin kauan kun on olemassa joku tai jokin, josta minun tarvitsee pitää huolta, on minulla myös syy räpiköidä eteenpäin tässä elämässä.
...Irtosipas masentuneen oloinen teksti. En itse asiassa ole masentunut (olen aikoinaan sairastanut masennusta ja tunnistan kyllä sen oireet itsessäni), kovin väsynyt vain tähän tilanteeseen. Olisi niin mielekästä päästä edes joskus irtautumaan tästä miettimättä, paljonko kaikki maksaa. Lähteä matkalle tai viettää ystävien kanssa iltaa pöydät notkuen tarjoiluista. Tai edes käydä siellä ruokakaupassa joutumatta laskemaan jokaisen tuotteen kohdalla, riittävätkö rahat vai mitä tällä kertaa pitää jättää ostamatta.
Sääliä en tällä viestillä hae, kerjuusta puhumattakaan. Ehkä tahdoin vain muistuttaa teitä, joilla menee paremmin: arvostakaa sitä, älkää ottako kaikkea itsestäänselvyytenä. Toivoakseni pääsen itsekin tästä suosta pian ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="14.07.2015 klo 00:28"][quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 23:48"]
Nuudelipaketin mausteseospussi kupilliseen kuumaa vettä. Ajattelin, että olisi saanut keiton tapaisen. Ei saanut. Tämä aikoinaan vankilassa.
[/quote]
:D vankilassa on hyvät sapuskat.
[/quote]
Vankiloita on monessa maassa monessako olet käynyt.
Thaimaan viisumi pitkäksi ja pari päivää riitti sitä hoitoa, ei kyllä edes ehtinyt tulemaan nälkä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 21:09"]Mikä teidät ajoi tuohon pisteeseen?
[/quote]
Minut ajoi työttömyys ja alkoholi.