Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö nostaa syyte?

Vierailija
13.07.2015 |

Olimme kaveriporukalla baarissa ja baarista lähdimme jatkoille kaverini asunnolle. Mukaan lähti myös muutama entuudestaan tuntematon tyyppi jotka ikäänkuin itse kutsuivat itsensä paikalle. Oltuamme asunnolla hetken aikaa toinen näistä vieraista alkoi siinä määrin jutuillaan ärsyttää muita ja häntä pyydettiin poistumaan tuloksetta. Tyyppi oli valinnut minut porukasta silmätikukseen ja kokoajan naljaili siinä. Siirryimme koko joukko asunnosta ulos jolloin taas kyseistä vierasta pyydettiin poistumaan paikalta tuloksetta. Yksi nainen porukasta hermostui ja löi avokämmenellä henkilöä poskelle. Tämän jälkeen kyseinen tyyppi lähti omatoimisesti pois piha-alueelta hieman minun ja 2muun saattelemana (kävelimme vanavedessä toistellen että olisi paras poistua paikalta). Äkkiarvaamatta tyyppi hermostui ja pamautti minua nyrkillä naamaan. Kaaduin asfalttiin ja löin takaraivoni. Maahan muodostui verilammikko. Tyyppi lähti juosten paikalta.

osoittautui että olin yltäpäältä veressä. Ambulanssilla lähdin päivyatykseen ja pedillä 3h makasin ja kotiin. Kotona herättyäni alkoi huimaus ja nenän tukkoisuus ja turvotus. Menin yksityisellle ja nenäni murtunut ilmeisesti sivusta sekä kiireellinen lähete pään tt-kuvaan , lääkäri koki tarpeelliseksi ja kiireelliseksi huimauksen ja säryn vuoksi.

Koetteko että asia olisi hyvä viedä pidemmälle ja kuinka jutussa voisi käydä? Kaikki ihmiset olivat tapahtumailtana humalassa ja suukopua oli puolin ja toisin. Tekijää lyötiin illan aikana avarilla naamaan ilman ainakaan että mitään vammoja silloin poskeen tuli ja myöhemmin pamautti sitten minulta nenän murskaksi. En tunne tekijää mutta nimi on tiedossa ja olen jälkikäteen hänen kuulleen selittäneen että puolusti vain itseään koska häntä lyötiin aiemmin (en siis ollut itse häntä lyönyt lainkaan missään kohtaa enkä koskenut sormellakaan).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näin tyhmiä ihmisiä oikeasti? Pitäisikö? Tavataanko yhdessä aakkosia???

Vierailija
2/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mitä porukkaa ja millaista illanviettoa... Unohtaisin koko jutun ja vaihtaisin tuttavapiiriä, noissa tilanteissa on hyvä soittaa poliisi paikalle sen sijaan että alkaan "läpsimään avarilla naamaan" kuokkavieraita (tiedän ettet se sinä ollut, mutta noin ei vaan toimita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lopetat ihmisille pään aukomisen niin ei tule nekkuun. Säälittävä raukka sinä olet.

Vierailija
4/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
5/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet syyttäjä, niin toki voit nostaa syytteen. Outoa, että sairaalassa ei päätä kuvattu.

Vierailija
6/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 20:31"]

Voi jeesus mitä porukkaa ja millaista illanviettoa... Unohtaisin koko jutun ja vaihtaisin tuttavapiiriä, noissa tilanteissa on hyvä soittaa poliisi paikalle sen sijaan että alkaan "läpsimään avarilla naamaan" kuokkavieraita (tiedän ettet se sinä ollut, mutta noin ei vaan toimita).

[/quote]

Ei toki mutta kyllä se kuokkija pahempaa tuhoa sai aikaan kun nainen joka läpsäisi poskelle. En silti väitä että teko olisi ollut oikein mutta murtunut nenä ja mahd. Aivovamma on pahempi juttu jo ja lyönti ei tasan mikään läpsäisty ollu... en ole kuvan tuloksia saanut mutta lääkärillä oli kuulemma vahva epäilys jonkinlaiseen päänsisäiseen vammaan..

Vierailija
7/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai syyte. Kännissä tai ei, teoistaan kuuluu vastata.

Vierailija
8/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Vain syyttäjä voi nostaa syytteen.

Vierailija
9/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teet rikosilmoituksen. Totta kai. Syyttäjä sitten päättää, nostetaanko syyte vai ei. Ihmettelen näitä, jotka tulevat täältä kyselemään tällaista.

Vierailija
10/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa ajatellen, kai ymmärrät että tuollaisessa porukassa hilluminen altistaa sinua tulevaisuudessakin tuollaisille onnettomuuksille?

Tuossa on jo kolme riskitekijää joita kukaan normaali ihminen ei tee:

-Pyydä useampia tuntemattomia ihmisiä asunnolleen.

-Käyttäydy väkivaltaisesti, ja kyllä, naisen läpsäisy kasvoille on väkivaltaa. Ihmettelen ajatusmallia jossa "naine vähän läpsii" mutta jos on toisinpäin niin mies onkin "väkivaltainen hullu" --> KAIKKI väkivalta on tuomittavaa.

-Porukalla ei "saatella" ketään, viittaa siihen että tilanteessa on ollut provosoinnin makua "Nyt meette v*ttuun täältä ihan oikeesti" tyylistä huutelua tai vastaavaa.

Niin makaa kun petaa, ymmärrän sen että jos ihan puskista joku hullu hyökkää päälle niin silloin ihminen on uhri. Mutta jos molemmin puolin ilmeisen väkivaltaan taipuvaiset ihmiset istuvat samassa tilassa iltaa, on yleensä väistämätön juttu että jossain vaiheessa alkaa jonkinlainen suu- tai nyrkkikopu.

Ja tavallaan tuo on hyväkin asia, sillä esim. itse normaalina tavallisena ihmisenä olen lukemattomia iltoja ollut baareissa ja on ollut etkoja ja jatkoja, eikä KOSKAAN ole mihinkään tappeluihin joutunut, koska se vaan ei ole tavallista omassa lähipiirissäni. Olen kyllä kuullut kuinka jotkut ovat harva se viikko jossain kähyssä mukana, ja he eivät todellakaan ole mitään "viattomia uhreja" vaan ihmisiä jotka ns. hakevat riitaa. On minunkin tutuilleni joskus joku tullut baarissa haastamaan, mutta kun hymyilee eikä lähde mukaan mihinkään, niin harva sitä alkaa "yksinään" riehumaan, jos alkaa, niin aika selvää on että jonkinlainen pipipää on kyseessä, ja äkkiä lentää ulos.

Vierailija
11/11 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunlaisesi kännipaskiaiset kuormittavat poliisia ja koko yhteiskuntaa aivan liikaa. Häivy!