Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ei päästänyt lastani vessaan, kun tuntia oli enää 10 minuuttia jäljellä

Vierailija
24.02.2022 |

Oli mennyt vatsa sekaisin. Kiltti lapseni oli yrittänyt odottaa, mutta joutui lähtemään vessaan vähän ennen tunnin loppua. Oli huutanut mun lapsen perään, että soittaa mulle. Hyvä että soitti, sanoin suorat sanat. Lapsellani on oikeus päästä vessaan, kun tarve on, eikä yksi ope sitä voi estää. Tsiisus.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tuota "välitunti alkaa 10 minuutin päästä. Voit pidättää sen aikaa" ENTÄ JOS EN VOI? Ei opettaja voi tietää kuinka kova hätä on.

Vierailija
22/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös huumeita välitetään oppituntien aikana. Toinen oppilas vie paikkaan x ja toinen hakee sen sitten sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös huumeita välitetään oppituntien aikana. Toinen oppilas vie paikkaan x ja toinen hakee sen sitten sieltä.

Näin on. Jos et kuitenkaan päästä vessaan ja laskee alleen? Noloa oppilaalle ja pilkkaa loppu kouluajan. Jos päästät yhden päästettävä kaikki. Ope.

Vierailija
24/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi päästää oppilaita tunnilla vessaan, koska vessa-asioinnin sijaan yleensä asiana on nuuskan myynti tai osto. Esim. tänään oppilas joka lähti "vessaan" ei koskaan käynyt siellä vaan tapasi jonkun käytävällä. Bisnekset on kätevä hoitaa tunnilla, kun kukaan ei ole näkemässä.

Meidän koulussa se on kannabis. Teet miten teet, olet silti väärässä. T. Ope

Vierailija
25/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi neljännellä luokalla noin, vatsaa väänsi ja opettaja ei päästänyt vessaan kun tunti oli kohta loppumassa. No siinäpä sitten ripuloin luokassa housuuni ja juoksin ulos, kiva oli kuunnella muiden oppilaiden yököttelyä siinä mennessäni :( Vessassa kaavin sitten ripulit housuistani pönttöön, sen minkä pystyin. Menin sitten luokkaan takaisin, muut olivat onneksi välitunnilla, opettaja sanoi että saan lähteä kotiin kesken päivän. voi miten armeliasta! Kiva oli sitten istua kotimatka haisevana bussissa kun oli toppahousuja myöten ripulissa. Kerroin kyllä äidilleni, mutta tietääkseni hän ei ottanut opettajaan yhteyttä tuosta, tämä oli 80-lukua ja silloin vähän eri meininki. (Itse kyllä tänä päivänä haukkuisin opettajan pystyyn.) Sain kyllä seuraavana keväänä stipendin, se oli sitten varmaan kärsimyskorvauksena opettajalta.

Vierailija
26/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta huume- ja nuuskakaupasta huolimatta päästä porukat vessaan, mutta kitisen ja marmatan siitä. Ei töissäkään pääse vessaan aina kun haluaisi.

Vierailija
27/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajan tulisi hävetä, ei ole sopivaa vallankäyttöä tuollainen. Ripulia on vaikeaa pidättää kovin kauan ja on kamala tunne kun on hirveä ripulihätä. Lapsen kiusaamista tuo.

Joo olen ihan samaa mieltä. Sanoin opettajalle suoraan, että jos enää yhdenkään kerran kuulen tällaista, niin teen hänen toiminnastaan valituksen rehtorille. Lapseni ei pidä kärsiä tunnilla, mikään aihe ei ole niin tärkeä.

-ap

Vierailija
28/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pääse vessaan, silloinhan voi paskantaa lattialle. As simple as that.

Ja ajattelit, ettei siitä seuraa lapselle mitään jälkeenpäin? Kukaan ei ikinä mainitsisi?

Hä?

Jos vessaan ei pääse eikä kuraa pidättämään pysty, vaihtoehdot ovat:

a) Housuun

b) Lattialle

Itse paskoisin lattialle mieluummin kuin housuihini.

Niin että vilauttelisit pyllyäsi muille? Kyllä minä päästäisin housuun, jos ei muuta vaihtoehtoa olisi.

Vierailija
29/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästän oppilaat aina vessaan paitsi kokeista. Koskaan ei tiedä onko vatsasairaus kuukautiset lääkitys, joka vaatii vessassa käyntiä, ahdistuskohtaus. Olen opettaja ja työskentelen koulussa, en vartija vankilassa. Opetan yläkoulussa.

Minä en. Välitunnin jälkeen ei voi yllättää hirveä vessahätä (terveenä) ja joka oppitunti (kuullut myös muilta opettajilta, että henkilö poistuu aina vessaan vartiksi).

Sitten on näitä jotka vaihtaa whatsapit, että tavataan käytävällä.. Yllättäen tulee vessahätä, kun katsoo puhelintaan.

Tuollainen aiheuttaa hälinää oppitunnilla ja muutnoppilaat sanoneetkin monta kertaa ”ei se mihinkään vessaan mene”…

Vierailija
30/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kiltti lapseni... hohhoijaa mitä pskaa taas.

Niin no sinähän et minun lastani tunne, joten et voi muodostaa mielipidettäsi. Minä kuitenkin tunnen ja tiedän että hän on hyvin kiltti. Välillä liiankin.

-ap

Vierailija
31/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajan tulisi hävetä, ei ole sopivaa vallankäyttöä tuollainen. Ripulia on vaikeaa pidättää kovin kauan ja on kamala tunne kun on hirveä ripulihätä. Lapsen kiusaamista tuo.

Joo olen ihan samaa mieltä. Sanoin opettajalle suoraan, että jos enää yhdenkään kerran kuulen tällaista, niin teen hänen toiminnastaan valituksen rehtorille. Lapseni ei pidä kärsiä tunnilla, mikään aihe ei ole niin tärkeä.

-ap

Opettaja ei varmastikaan ole halunnut kiusata lastasi. Joskaan oppilasta ei voi kieltää menemästä vessaan, mm. juuri tässä aloituksessa kerrotusta syystä.

Vessassa ravaaminen on monille tapa luistaa tunnilta, mennä käytävälle räpläämään puhelinta, nähdä salaa kavereita tunnin aikana, myydä/ostaa päihteitä yms. Lisäksi koko luokan työrauha häiriintyy, kun joku ramppaa jatkuvasti ovesta sisään ja ulos.

Mutta tosiaan, ei sitä vessaan menemistä saa kyllä estääkään. Jos tuntia on vain vähän jäljellä, sanon yleensä oppilaalle, että saa mennä jos on ihan pakko, mutta tuntia on enää vain vähän jäljellä.

Vierailija
32/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa varmaan opettajille, kun on niitä jotka lähtee vaan lintsaamaan vessaan meno tekosyynä. Mutta jos on vatsa sekaisin, niin kyllähän sen nyt pitäis kuulua muillekin. Ääntää aika pahasti. Silloin pitäis tajuta että on oikea hätä kyseessä eikä voi pidättää kuten pissahätää.

Vierailija
33/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kiltti lapseni... hohhoijaa mitä pskaa taas.

Niin no sinähän et minun lastani tunne, joten et voi muodostaa mielipidettäsi. Minä kuitenkin tunnen ja tiedän että hän on hyvin kiltti. Välillä liiankin.

-ap

Niinhän sitä kaikkien vanhempien lapset on kilttejä...

Vierailija
34/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästän oppilaat aina vessaan paitsi kokeista. Koskaan ei tiedä onko vatsasairaus kuukautiset lääkitys, joka vaatii vessassa käyntiä, ahdistuskohtaus. Olen opettaja ja työskentelen koulussa, en vartija vankilassa. Opetan yläkoulussa.

Kokeiden aikana siis mikään mainituista vaivoista ei mielestäsi voi iskeä oppilaaseen? Mielenkiintoista. Sanotko siis kaikille että sori, et voi mennä ja toinen kärsii?

Vierailija
35/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Opettaja ei varmastikaan ole halunnut kiusata lastasi. Joskaan oppilasta ei voi kieltää menemästä vessaan, mm. juuri tässä aloituksessa kerrotusta syystä.

Vessassa ravaaminen on monille tapa luistaa tunnilta, mennä käytävälle räpläämään puhelinta, nähdä salaa kavereita tunnin aikana, myydä/ostaa päihteitä yms. Lisäksi koko luokan työrauha häiriintyy, kun joku ramppaa jatkuvasti ovesta sisään ja ulos.

Mutta tosiaan, ei sitä vessaan menemistä saa kyllä estääkään. Jos tuntia on vain vähän jäljellä, sanon yleensä oppilaalle, että saa mennä jos on ihan pakko, mutta tuntia on enää vain vähän jäljellä.

Ymmärrän tämän, mutta missä opettajien oppilastuntemus on? Jos joku aina ramppaa vessassa niin on se varmaan vähän eri tilanne, kun lapsi joka todella harvoin pyytää lupaa käydä vessassa? Ettekö osaa päätellä kuka on oikeasti menossa vessaan ja kuka tekemään jotain ihan muuta?

-ap

Vierailija
36/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun vatsa on sekaisin tai huono olo tai menkat menossa läpi, sinne vessaan lähdetään ja selitetään jälkeenpäin. Jos viittaa ja pyytää päästä vessaan, opettaja hyvin todennäköisesti ajattelee kyseessä olevan pissahädän ja sitä voi pidättää välituntiin.

Ja jos lapsella on sairaus, joka juoksuttaa vessassa, se kerrotaan opettajalle ja lapsi saa oikeuden poistua vessaan milloin vain.

Vierailija
37/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aika harvoin oppilaalla on oikeasti pakottava tarve vessakäyntiin. Yleensä syy on jokin muu.

Vierailija
38/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki toimis parhaiten tuossakin. Jos tietää että on kyseessä sellainen oppilas, joka kerjää aina vessaan ja löytyy käytävästä puhelimen kanssa tms. niin ei kannata päästää. Jos on joku joka joskus harvoin pyytää, niin on ok päästää. Toki ensimmäiselläkin voi olla joskus oikea hätä, mutta itsepähän itselleen on kaivanut kuoppaa huijaamalla, joten siinä tapauksessa pieni opetus on ihan paikallaan.

Vierailija
39/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ymmärrän tämän, mutta missä opettajien oppilastuntemus on? Jos joku aina ramppaa vessassa niin on se varmaan vähän eri tilanne, kun lapsi joka todella harvoin pyytää lupaa käydä vessassa? Ettekö osaa päätellä kuka on oikeasti menossa vessaan ja kuka tekemään jotain ihan muuta?

-ap

Jos annat sen kiltin oppilaan mennä, on se pahiskin päästettävä.

Vierailija
40/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi? Vessassa käydään välitunneilla.

Jos on vatsa sekaisin, sinne vessaan pitää päästä heti. Ei voi odottaa vaikka kuinka välitunti olisi alkamassa.

Miksi pistät vatsatautisen lapsen kouluun ??

Minulla esimerkiksi on herkkä vatsa ja se kipeytyy ja menee sekaisin helposti. Tulee yhtäkkiä todella kova vääntävä kipu ja vessaan on mentävä sillä sekunnilla. Vatsatautia minulla on tosi harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme