Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ei päästänyt lastani vessaan, kun tuntia oli enää 10 minuuttia jäljellä

Vierailija
24.02.2022 |

Oli mennyt vatsa sekaisin. Kiltti lapseni oli yrittänyt odottaa, mutta joutui lähtemään vessaan vähän ennen tunnin loppua. Oli huutanut mun lapsen perään, että soittaa mulle. Hyvä että soitti, sanoin suorat sanat. Lapsellani on oikeus päästä vessaan, kun tarve on, eikä yksi ope sitä voi estää. Tsiisus.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästän oppilaat aina vessaan paitsi kokeista. Koskaan ei tiedä onko vatsasairaus kuukautiset lääkitys, joka vaatii vessassa käyntiä, ahdistuskohtaus. Olen opettaja ja työskentelen koulussa, en vartija vankilassa. Opetan yläkoulussa.

Minä en. Välitunnin jälkeen ei voi yllättää hirveä vessahätä (terveenä) ja joka oppitunti (kuullut myös muilta opettajilta, että henkilö poistuu aina vessaan vartiksi).

Sitten on näitä jotka vaihtaa whatsapit, että tavataan käytävällä.. Yllättäen tulee vessahätä, kun katsoo puhelintaan.

Tuollainen aiheuttaa hälinää oppitunnilla ja muutnoppilaat sanoneetkin monta kertaa ”ei se mihinkään vessaan mene”…

No, eihän tuollainen oppilasaines kuuluu normaaliin luokkaan, joten edelleenkään ei ole perusteita kieltää oppilaalta vessaan menoa.

Häh? Tuollaista se arki on ihan tavallisessa koulussa.

Vierailija
142/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan yks luokkalainen pieraisi luokassa ja opettaja kauhistui. Talutti samantien liki korvasta vetäen terveydenhoitajan luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pääse vessaan, silloinhan voi paskantaa lattialle. As simple as that.

Kyllä sitä hätää pystyy 10 minuuttia pidättelemään ellei ole päiväkoti-ikäisestä kyse.

Minulle on ihan aikuisena käynyt kaksi kertaa niin, että on varoittamatta iskenyt aivan hemmetinmoinen ripuli. Kummallakin kerralla olin n. 10 minuutin kävelymatkan päässä kotoa, mutta piti vaan mennä metsän keskelle suoli tyhjentämään, kun ei se siellä sisällä olisi kotiin asti pysynyt.

Vierailija
144/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan ikuisesti kun ekaluokalla opettaja ei päästänyt yhtä pikkupoikaa vessaan vaikka hän kiltisti pyysi ja lopuksi itki ja aneli. Ja minä ja pari muuta oppilasta yritimme saada opea päästämään pojan vessaan. Kyllä säälitti kun poika itkien pissasi housuun. Vain pari mulkeroa nauroi. Muita säälitti ja vihastutti. Poikaa ei onneksi kiusattu tästä kun oli muutenkin reppana josta ei edes kotona pidetty huolta. Opettaja sai varmaan kivat valtakiksit.

Voi ristus.... Kunpa mulla olis ollu yhtä "vahva" persoona vanhempana kuin tuo aloittaja joka puolusti lastaan mulkerolle opettajalle.... Itsellä kun isukki kuoli kun olin 2 ja äitipä sitten ei pahemmin puolustanutkaan... Esim. Joskus ala-asteella mun kengät piilotti joku ja piti mennä sukkasillaan kotia... Opettaja sitten nolasikin minut koulussa seuraavana päivänä et miten lapsellinen kersa menee sukkasillaan kotiin... No aloitinkin sit painonnoston ja myöhemmin itsepuolustuksen ja aloin pitämään itse puoliani... Jos koulussa esim paskoo tai kusee housuun... Yleensä siitä kyllä kiusataan... Koulu voi olla aika julmakin paikka.... 

Vierailija
145/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta vastaan omalla työkokemuksellani ala-ja yläkouluista. Nykyisin suurena ongelmana vessassa on ilkivalta ja kaikenlainen sotkeminen. Meilläkin on tällä hetkellä ohjeena, että oppilaita ei päästettäisi tunneilla vessaan kuin äärimmäisessä hätätapauksessa. Vessanpönttöihin tungetaan papereita ja kaikenlaista tavaraa niin että menevät tukkoon, pissitään pitkin seiniä ja lattioita, sotketaan tusseilla, ja saadaan jopa pöntöt ja lavuaarit halki ja pois paikoiltaan. Ja paljon pahempiakin juttuja. Ja nämä ihan tavallisissa peruskouluissa. Lisäksi monet oppilaat käyttävät sitä tekosyynä, ettei tarvitse tehdä tunnilla tehtäviä, kun pitää mennä vessaan. Siksi sitä vessaan menoa suositellaan välitunnin aikaan, jolloin käytävillä on valvontaa.

Saahan sitä suositella... Kyse oli siitä et aloittajan lapsen oli pakko sinne päästä ku maha menny sekaisin... Ja opettaja aloittanu ton shown.... Jos on pakko päästä paskalle niin se on pakko päästä vaikka mikä olisi ohjeistus... Noi "valvontajututkin" koulussa valitettavasti on ihan yhtä tyhjän kanssa kun lueskelee juttuja koulukiusaamisista... Paskalla käyntejä valvotaan mutta sitä ei jos jotain hissukkaa körmytetään...

Vierailija
146/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pääse vessaan, silloinhan voi paskantaa lattialle. As simple as that.

Kyllä sitä hätää pystyy 10 minuuttia pidättelemään ellei ole päiväkoti-ikäisestä kyse.

Minulle on ihan aikuisena käynyt kaksi kertaa niin, että on varoittamatta iskenyt aivan hemmetinmoinen ripuli. Kummallakin kerralla olin n. 10 minuutin kävelymatkan päässä kotoa, mutta piti vaan mennä metsän keskelle suoli tyhjentämään, kun ei se siellä sisällä olisi kotiin asti pysynyt.

Mulle on käynyt samoin eikä kotiin ollut kuin alle 500 m enää, mutta pakko oli mennä puun taakse ja tavaraa tuli vauhdilla. Ei mitään mahiksia pidätellä sitä. 

Vierailija
147/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko aloitus tästä jo?

Vierailija
148/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin tekee kiirettä päästä vessanpöntölle kun ripuli iskee, vaikka matkaa olisi vain pari metriä.  Mahataudissa tämä on todettu, eikä aina ole kerinnytkään.

Vierailija
149/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästän oppilaat aina vessaan paitsi kokeista. Koskaan ei tiedä onko vatsasairaus kuukautiset lääkitys, joka vaatii vessassa käyntiä, ahdistuskohtaus. Olen opettaja ja työskentelen koulussa, en vartija vankilassa. Opetan yläkoulussa.

Minä en. Välitunnin jälkeen ei voi yllättää hirveä vessahätä (terveenä) ja joka oppitunti (kuullut myös muilta opettajilta, että henkilö poistuu aina vessaan vartiksi).

Sitten on näitä jotka vaihtaa whatsapit, että tavataan käytävällä.. Yllättäen tulee vessahätä, kun katsoo puhelintaan.

Tuollainen aiheuttaa hälinää oppitunnilla ja muutnoppilaat sanoneetkin monta kertaa ”ei se mihinkään vessaan mene”…

No, eihän tuollainen oppilasaines kuuluu normaaliin luokkaan, joten edelleenkään ei ole perusteita kieltää oppilaalta vessaan menoa.

Mihin tällainen oppilasaines pitäisi mielestäsi sijoittaa?

Tarkkailuluokalle

Kuule, kun niitä enää ole. Eli mihin laittaisit?

Sitten niitä pitää perustaa.

Nii just. Samalla tavalla hoitajapula ratkeaa kun vaan palkataan lisää hoitajia ja valtion velasta päästään kun painetaan vaan lisää rahaa.

Olisko lisää aivottomia ideoita?

Aivotonta tuollaista tässä on se, että et antaisi lapsen käydä hädän hetkellä käydä vessassa ja samalla yrität siirtää keskustelua ihan muihin aiheisiin.

Mä en ole kieltänyt ketään menemästä vessaan, enkä opettajana tule kieltämäänkään.

Tämän tarkkiskeskustelun aloitti muuten ihan joku muu.

- se, jota lainasit

Vierailija
150/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen omat kouluajat,kun sairastuin 8-vuotiaana vakavaan suolistosairauteen ja opettaja kiusasi ja nöyryytti koko ajan asiasta 😪

Vierailija
151/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen omat kouluajat,kun sairastuin 8-vuotiaana vakavaan suolistosairauteen ja opettaja kiusasi ja nöyryytti koko ajan asiasta 😪

Voi voi... Yllättävän paljon tuonne opettajiin pesiytyy tuommosta porukkaa joka ei sinne kuulu.... Jos 8 vuotiasta lasta opettaja kiusaa ja nöyryttää niin ei semmonen henkilö kyllä kuulu opettajaksi...

Vierailija
152/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi? Vessassa käydään välitunneilla.

Jos lapsella menny maha sekasin.... Pitäskö sen sillo paskantaa housuihin? Siitähän ei sit vissiin yhtään kiusattaisi koulussa.... Mulkku opettaja....

Kyllä sen pari minuuttia voi pidättää.

Mitäs jos ei voi?

No sitten opetat lapsesi pidättämään sen verran. Jokainen normaali ihminen siihen pystyy.

Vierailija
153/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi? Vessassa käydään välitunneilla.

Jos lapsella menny maha sekasin.... Pitäskö sen sillo paskantaa housuihin? Siitähän ei sit vissiin yhtään kiusattaisi koulussa.... Mulkku opettaja....

Kyllä sen pari minuuttia voi pidättää.

Mitäs jos ei voi?

No sitten opetat lapsesi pidättämään sen verran. Jokainen normaali ihminen siihen pystyy.

Normaali ihminen normaalissa tilanteessa joo... MUTTA jos iskee ripuli niin tilanne ei ole NORMAALI! Tynnyrissäkö sää oot kasvanu? Jos ripuli iskee lapselle niin sillo on päästävä vessaan ja ihan heti....