Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja ei päästänyt lastani vessaan, kun tuntia oli enää 10 minuuttia jäljellä

Vierailija
24.02.2022 |

Oli mennyt vatsa sekaisin. Kiltti lapseni oli yrittänyt odottaa, mutta joutui lähtemään vessaan vähän ennen tunnin loppua. Oli huutanut mun lapsen perään, että soittaa mulle. Hyvä että soitti, sanoin suorat sanat. Lapsellani on oikeus päästä vessaan, kun tarve on, eikä yksi ope sitä voi estää. Tsiisus.

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opettajaa on useasti höynäytetty näissä vessareissuasioissa, niin sitä tulee skeptiseksi eikä tahdo päästää oikein ketään vessaan. Eli sinällään voi olla opettajalle hankala tilanne, kun ei tiedä onko tosi kyseessä vai lintsausyritys. Jos on vatsa sekaisin niin vessaan vain ihan sama mitä ope sanoo. Kyllä opettaja sitten tajuaa, että on tosi kyseessä. Ymmärrän kumpaakin osapuolta tässä asiassa.

Vierailija
82/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsesi uskalsi lähteä kielloista huolimatta, ettei käynyt mitään vahinkoa. Opettaja voisi vähän käyttää tilannetajua.

Tämä. Oma poikani pissasi kuudennella housuun, kun opettaja ei vastaavassa tilanteessa ollut päästänyt vessaan ja kun tunti loppui niin vessat oli varattuna. Soitin muuten opettajalle ja lapselleni opetin, että vessaan saa aina mennä, ihan sama mitä ope sanoo.

No on kieltämättä inhottava tilanne, MUTTA miten on voinut tunnin aikana tulla noin kova vessahätä? Eikö ollut edellisellä välitunnilla muistanut käydä? Kyllä tuon ikäinen on jo niin iso, että pitäisi osata ennakoida. Jos on rakko ollut ihan noin täynnä, että losahti housuun vessajonossa, niin on se hätä ollut jo aiemmin.

Mun lapsella oli tuolloin puhkeamassa diabetes. Hän oli juonut paljon edellisellä välitunnilla ja sitten kävi näin. Ei aiemmin oltu kiinnitetty runsaaseen juomiseen huomiota kun oli ja on niin urheilullinen kaveri. Tuo herätti huomaamaan, että joku on pielessä. Ei ollut millään tavalla lapsen vika, vaan hän oli sairas.

Siinä tapauksessa pyydän anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne yläkoulussa. Onneksi nuori vain lähti luokasta ja meni vessaan. Nuori yritti ensin saada luvan mutta sitä ei tullut vaan ope oli ihan raivona.Järkyttävää vallankäyttöä opettajalta. Ope ilmoitti rehtorille ja kotiin että nuori oli kehdannut mennä vessaan kesken tunnin!

Vierailija
84/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vessaan pääsy ei ole kysymys asia vaan ilmoitus. "Opettaja, minä menen nyt vessaan." Ei siinä tarvitse mitään lupia kysellä, kunhan ilmoittaa mihin on menossa. Eriasia sitten nämä häiriköt, jotka menevät porukalla porisemaan käytävään. Silloin voi kieltään, mutta silloin on isompiakin ongelmia, kuin jäätävä vessahätä. 

Mitähän tästäkin seuraisi. Moni oppilas käyttäisi tätä ”oikeutta” hyväkseen kun ei huvittaisi olla tunnilla. Opetus ja opiskelurauha häiriintyy jos ovesta ramppaa oppilaita ulos ja sisään joka tunnilla.

Häiriköt viettäisivät aikaa vessassa ja käytävillä valvomatta kun opettajat ovat luokissa opettamassa. Tällaisesta tilanteesta kun syntyy joku ikävä tapahtuma niin taas leijonaäidit karjuvat, että miksi niitä päästetään vessaan kesken tunnin, kuskoon housuunsa. Ja kun ei päästetä niin taas leijonaäiti huutaa pää punaisena ja uhkaa opettajaa ”toimilla” ja rehtorilla. Ei voi voittaa näiden ”lapsiaan puolustavien” hysteeristen sekopoltsien kanssa.

Vierailija
85/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi? Vessassa käydään välitunneilla.

Jos lapsella menny maha sekasin.... Pitäskö sen sillo paskantaa housuihin? Siitähän ei sit vissiin yhtään kiusattaisi koulussa.... Mulkku opettaja....

Kyllä sen pari minuuttia voi pidättää.

Helppo tapa opettaa opettajalle empatiaa on sekoittaa hänen ruokaansa laksatiivia.

Vierailija
86/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla on kaksi kertaa oppilas lähtenyt luokasta ostamaan tai myymään päihteitä. Ennen lähtöä on viestitelty puhelimella. Molemmat olivat menossa "vessaan" kiireellisen hädän vuoksi.

Vierailija
87/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästän oppilaat aina vessaan paitsi kokeista. Koskaan ei tiedä onko vatsasairaus kuukautiset lääkitys, joka vaatii vessassa käyntiä, ahdistuskohtaus. Olen opettaja ja työskentelen koulussa, en vartija vankilassa. Opetan yläkoulussa.

Minä en. Välitunnin jälkeen ei voi yllättää hirveä vessahätä (terveenä) ja joka oppitunti (kuullut myös muilta opettajilta, että henkilö poistuu aina vessaan vartiksi).

Sitten on näitä jotka vaihtaa whatsapit, että tavataan käytävällä.. Yllättäen tulee vessahätä, kun katsoo puhelintaan.

Tuollainen aiheuttaa hälinää oppitunnilla ja muutnoppilaat sanoneetkin monta kertaa ”ei se mihinkään vessaan mene”…

No, eihän tuollainen oppilasaines kuuluu normaaliin luokkaan, joten edelleenkään ei ole perusteita kieltää oppilaalta vessaan menoa.

Et sitten ole inkluusiosta kuullut?

Vierailija
88/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästän oppilaat aina vessaan paitsi kokeista. Koskaan ei tiedä onko vatsasairaus kuukautiset lääkitys, joka vaatii vessassa käyntiä, ahdistuskohtaus. Olen opettaja ja työskentelen koulussa, en vartija vankilassa. Opetan yläkoulussa.

Minä en. Välitunnin jälkeen ei voi yllättää hirveä vessahätä (terveenä) ja joka oppitunti (kuullut myös muilta opettajilta, että henkilö poistuu aina vessaan vartiksi).

Sitten on näitä jotka vaihtaa whatsapit, että tavataan käytävällä.. Yllättäen tulee vessahätä, kun katsoo puhelintaan.

Tuollainen aiheuttaa hälinää oppitunnilla ja muutnoppilaat sanoneetkin monta kertaa ”ei se mihinkään vessaan mene”…

No, eihän tuollainen oppilasaines kuuluu normaaliin luokkaan, joten edelleenkään ei ole perusteita kieltää oppilaalta vessaan menoa.

Mihin tällainen oppilasaines pitäisi mielestäsi sijoittaa?

Vierailija
89/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäiden vuoksiko tavisoppilaiden pitää paskoa housuun jos kova hätä tai ripuli yllättää kesken tunnin?! Itse ole ohjeistanut lapsia vain menemään vessaan jos on kova hätä. Mitä se ope sille voi...repiikö pään irti vai?

Vierailija
90/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko aikuinen suostuu siihen että pomo kieltää menemästä vessaan jos on todellinen hätä? Iskee harvoin tai ei koskaan mutta jos omalle kohdalle sattuu niin ei varmaan vessakielto jonkun lintsarin takia ole ok.

Vierailija
91/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailuluokalle

Vierailija
92/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailuluokalle

Voi kun niitä vielä olisi.

Vierailija
93/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt toimintaohjeet teille huoltajille:

Kerro lapsellesi, että on huono tapa mennä kesken tunnin vessaan. Välitunnit ovat sitä varten. Jos välitunnilla on jostain syystä mahdotonta käydä wc:ssä voi tästä häiriötekijästä (esim. isommat pojat vallanneet vessan) kertoa opettajalle. Kerro lapsellesi myös, että on opettajan tehtävä motkottaa wc käynneistä. Kerro myös, että jos todellinen hätätilanne iskee, niin opettajalle sanotaan " nyt on pakko" ja sitten vaan mennään sinne vessaan.

Kun lapsesi muuttuu yläkoululaiseksi, ratksaa tavarat aina silloin tällöin. Päihteet tulevat monilla päivittäiseen käyttöön seitsemännen luokan aikana. Vanhempana saat ilman tarkkoja silmiä ja nenää tietää päihteiden käytöstä vasta kun nuoren tilanne on kriisiytynyt. Koulu ei voi yleensä kertoa esimerkiksi huumeiden käytöstä, jollei ole varmoja todisteita.

Vierailija
94/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipäiden vuoksiko tavisoppilaiden pitää paskoa housuun jos kova hätä tai ripuli yllättää kesken tunnin?! Itse ole ohjeistanut lapsia vain menemään vessaan jos on kova hätä. Mitä se ope sille voi...repiikö pään irti vai?

Jos ”tavis” saa lähteä vessaan kesken tunnin niin miten kiellät ”kusipäätä” lähtemästä ”vessaan”. Opettajan voi olla vaikea tunnistaa kuka on oikeasti menossa vessaan ja kuka ”vessaan”.

Mutta lapselleni sanoisin, että jos on pakko mennä niin sitten vain menee ja opettajalle voi selvittää tilanteen vanhempien kanssa jälkikäteen. Ei tarvitse housuun päästellä.

Vierailija
95/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan omilta kouluajoilta alaluokilta, kun yhdelle pojalle tuli huono olo ja hän meni kysymään opettajalta, voiko mennä vessaan. Ja oksensi sitten luokkaan. Tämän jälkeen opettaja sanoi meille kaikille, että jos tulee huono olo, niin menkää ihmeessä vain suoraan vessaan, ei siihen tarvitse pyytää lupaa tuollaisessa tilanteessa. 

Vierailija
96/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailuluokalle

Kuule, kun niitä enää ole. Eli mihin laittaisit?

Vierailija
97/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko aikuinen suostuu siihen että pomo kieltää menemästä vessaan jos on todellinen hätä? Iskee harvoin tai ei koskaan mutta jos omalle kohdalle sattuu niin ei varmaan vessakielto jonkun lintsarin takia ole ok.

Olisitko mielelläsi tunnin mittaisessa kokouksessa, jossa minuutin välein joku nousee ja lähtee vessaan? Sitten kyselevät mitä missasivat ja kohta lähtevät uudestaan. Koska kyllähän niillä kymmenellä vessajuoksijalla on pakko olla tosi hätä.

Vierailija
98/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäinen kykenee pidättelemään eritteitään 10min ajan, piste. Eri asia jos ripuli tmv, mutta silloin tuskin ollaan koulussa.

Jo eskarissa sanotaan lapselle, että "pystyt varmaankin odottamaan nämä viimeiset minuutit" ja niin yleensä pystytäänkin.

Vierailija
99/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailuluokalle

Kuule, kun niitä enää ole. Eli mihin laittaisit?

Sitten niitä pitää perustaa.

Vierailija
100/153 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä myös aikuisena yritän ajoittaa vessahommani tauoille niin, ettei kesken kokousta tarvitse hypätä vessakäynnille.