Isä ei osaa luoda lapselle rajoja
Voihan vitalis, lapsi 11v. ollut isällään 6viikkoa näin kesällä. Painoa tullut 3kg lisää. Olemme eronneet lapsen isän kanssa vuosia sitten. Lapsella on jo valmiiksi ylipainoa eikä tilannetta helpota se, että isän luona ei rajoja löydy syömisten ja liikkumisten suhteen. On sentään editystä viime kesästä, silloin tuli 4kg 4 viikon aikana.
Olen todella vihainen exälle. Kiva sitten kotona palauttaa tyttö arkeen ja heti puuttua syömisiin ja komentaa liikkelle. Lapsi itsekkin kärsii ylipainostaan ja haluaisi olla hoikka. Exälle on turha puhua, ei näe mitään ongelmaa siinä että 11v. painaa lähes 60kg. Karkkipäiviksi ostaa suklaata 200g kielloistani huolimatta. Ahdistaa.
Kommentit (3)
Oletko nyt ihan varma, että lapsi ei ole syönyt salaa. Ja nyt on LOMA!
Yksi karkkipäivä ja 200g sulkaata ei lihota ketään. Oletko nyt ihan varma, että tyttö ei syö salaa?
Meillä on kolme lasta ja mä olen aina joutunut olemaan se kivisydän, joka pistää rajat lapsille ja "pilaa" kaiken "hauskan". Mies on vain sellainen lapanen, joka ei pysty lainkaan pistämään lapsia kuriin. Ihan mahdoton tilanne on viimeistään siinä vaiheessa kun nuo tulevat teini-ikään, kun mies sanoo yhtä ja minä sanon toista. Olen koittanut tästä keskustella sen kanssa, mutta kun se ei edes ymmärrä, mistä on kyse!
Otetaan vaikka ihan käytännön esimerkki. Kakarat heitteli mummolassa hiekkakokkareita uima-altaaseen. Minä siihen, että eihän nyt noin saa tehdä. Mies siihen että älä ole noin ankara kun lapset on lapsia. No, kakarat tietty jatkoi heittelyä, jolloin otin asian vähän tiukemmin esille. Lopettivat heittelyn ja siinä vaiheessa mun piti poistua anopin avuksi sisätiloihin. Kun katsoin ikkunasta niin eikö siellä kakarat heittelee taas hiekkaa altaaseen ja mies ei sano mitään, kun "ei nyt heti viittis herneitä vetää nenään ja tää on pikkujuttu". Siis on asioita, jotka voi mennä lapsena olemisen piikkiin, mutta sitten on myös juttuja joista pitää kieltää. Siihen ei mun mies pysty omien lapsiensa kohdalla ollenkaan.