Yksinasuvat, kuinka paljon teillä menee rahaa ruokaan per päivä?
Kommentit (13)
En ole tarkkaan laskenut, mutta kuukaudessa kolmisen sataa eli noin kymppi per päivä. Syön ihan saakelisti liikaa valmisruokia ym paskaa.
Työpaikkalounaaseen menee noin 7e, ja muihin päivän välipaloihin ehkä noin 3e (en tee iltaisin ruokaa). Eli 10e/päivä arkisin ja viikonloppuna varmaan vähän vähemmin, mutta satunnaisesti syön ulkona. Eli 300e/kk on varmaan aika lailla oikea arvio.
Ihan liikaa, ja useammalle on edullisempaa tehdä ruokaa. Menee paljon roskiin, kun salaatit ym kerkee pilaantua ennen kuin ehtii syömään kaikkea. Eikä oikein huvita kokkailla kun ei sitä viitsi mitään yhtä perunaa alkaa keitellä. Joskus teen kerralla enemmän, mutta ei sekään ole kivaa syödä koko viikko samaa nakkikeittoa :( Ei ole taloudellisesti järkevää asua yksin, muuten kyllä viihdyn itsekseni vallan mainiosti.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 12:43"]
Ihan liikaa, ja useammalle on edullisempaa tehdä ruokaa. Menee paljon roskiin, kun salaatit ym kerkee pilaantua ennen kuin ehtii syömään kaikkea. Eikä oikein huvita kokkailla kun ei sitä viitsi mitään yhtä perunaa alkaa keitellä. Joskus teen kerralla enemmän, mutta ei sekään ole kivaa syödä koko viikko samaa nakkikeittoa :( Ei ole taloudellisesti järkevää asua yksin, muuten kyllä viihdyn itsekseni vallan mainiosti.
Mulla on aivan sama,turha ostaa kaikkea terveellistä yms helposti pilaantuvaa ku ne menee huonoksi ennenku kerkeen syömään niitä. Teen kyllä itse ruokaa mutta en ihan alusta asti,en kerkiä ja viitsi yhdelle tehdä.
[/quote]
Karkeasti arvioituna 3-5 e. Kuukaudessa 100-150 e. Vihaan ruuanlaittoa, mutta yritän silti tehdä mahdollisimman paljon itse, kerralla isompia satseja, joista osa pakastimeen. Noin kerran kuukaudessa pröystäilen ja tilaan pizzan. :)
Niin paljon ettei tarvitse ikinä miettiä mihin on varaa. Voisin ostaa vaikka joka kauppareissulla niin paljon etten kerkeis edes syödä ennen pilaantumista.
0-50 euroa. Joskus en syö paljon mitään, joskus käyn ulkona syömässä. Tavallisena arkipäivänä alle 10 euroa kun lounas lasketaan mukaan.
Alle 10 euroa. "Ulkona" en syö koskaan.
No aika tavallista että syön esim. nuudelipaketin per päivä, eli pari euroa riittää viikoksi. Toisinaan roiskeläpän, tai pari lihapiirakkaa, jolloin se 1,50 lihispaketti siis riittää kahdelle päivälle.
Aika paljon tulee myös vesipaastopäiviä joten jos joskus tulee kaloreita enemmän niin eiköhän se tasaannu noilla.
Lisäksi maito ja kahvi jos niitä on.
Keskimäärin pari euroa päivässä. En osta mitään valmista, vaan teen kaiken itse. Näin kesäisin ei mene edes tuota paria euroa, kun hyödynnän pienen kasvimaani, sekä luonnonantimia. Mm nokkoskeitto oikein mainio luonnosta saatava ruoka.
3,5 e -N21