Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitness-expertit: neuvoja vatsan treenaukseen

Vierailija
13.07.2015 |

Nyt lomalla aion treenata vatsaa paljon. Mutta miten kannattaisi treenata?

Suunnitelmissa on toistaa kaikkea 10+10+10, mutta

- joka pv?

- joka pv aamuin illoin?

- vai ainoastaan pari kertaa viikossa, jotta lihakset saavat palautumistauon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu harjoittelu kyllä kehittää vatsalihaksiakin, kuten sinulle jo tuolla edellä vastattiin. Miksi haluat tehdä juuri vatsalihaksia? Kannattaa todellakin teettää itselleen sopiva saliohjelma jollain pätevällä personal trainerilla tai esim fysioterapeutilla. Joskus katson salilla niitä personal trainereita hieman ihmetelleen ja kriittisesti, eivät välttämättä vakuuta ainakaan minua kun opastavat asiakkaitaan. 

Vierailija
2/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa panostaa syviin vatsalihaksiin. Googlaa coretreeni. Mulla kuuluu saliohjelmaan core ja salilla käyn kolme kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa: salille siis menossa, ja muun treenin ohessa paljon vatsan treenausta.

Jossaikin opaskirjoissa on suositeltu naisille tuota 10+10+10 toistoja niin raskailla painoilla ettei lopussa meinaa jaksaa. Kysymys oli eniten levon tarpeesta lihaksille.

Vierailija
4/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on ollut aina pt;n tekemissä saliohjelmissa vatsat lopussa, yleensä mulla on nelijakoinen ohjelma. Mutta ne on sitten joka kerta erilaisia, rutistuksia, syvät lihakset, lisäpainoilla, vinot vatsat, alavatsa, jne.

Vierailija
5/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset usein muokkautuvat kun treenaa muitakin lihaksia, oletko nyt ainoastaan tekemässä vatsalihaksia? Useissa selkä-sekä pakaratreeneissä vatsalihakset tekevät avustavaa työtä kun treenaa painojen kanssa. Vatsalihaksia en suoraa suosittele tekemään muun kuin kehon oman vastuksen kautta, sillä painoilla treenatessa vatsa saattaa jopa leventyä alkuperäisestään.

Vierailija
6/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 09:35"]

Suunnitelmissa on toistaa kaikkea 10+10+10, mutta

- joka pv?

- joka pv aamuin illoin?

- vai ainoastaan pari kertaa viikossa, jotta lihakset saavat palautumistauon?

[/quote]

Nuo toistomäärät kuulostaa tosi pieniltä, ja kerrotko vielä että mitä "kaikkea" aiot toistaa? Ja pari kertaa viikossa on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta treenaamiselta tuollainen yhteen kohtaan keskittyminen, ihanko itse olet tämän ohjelman laatinut, ja mitä aiot sillä saavuttaa?

Vierailija
7/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, jos sinulla ap on mielessä ns litteän vatsan saaminen ja vatsaläskien/jenkkakahvojen poltto niin sanotusti, niin se ei onnistu sillä, että teet pelkästään vatsalihaksia..sillä mitä laitat suuhusi on tärkein merkitys siinä asiassa. 

Tuollainen pelkkien vatsalihasliikkeiden tekeminen kuulostaa tosi hölmöläisen hommalta eikä tuollaisella ole kyllä oikein mitään merkitystä kuitenkaan. Mene ap kuntosalille ja hanki itsellesi jokin kokonaisvaltainen kuntosaliohjelma.  Joten järki käteen ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän