Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummien oikeudet

Vierailija
13.07.2015 |

Hei.
Mitä mieltä olette siitä, että lapseni kummit haluavat viettää lapseni kanssa aikaa ilman meitä vanhempia? Haluavat siis, ettei me vanhemmat olla kuvioissa mukana ja saavat temmeltää keskenään. Kysymys on veljistäni ja hänen vaimostaan. Varsinkin veljen vaimo on alkanut hanakasti vaatimaan ns. "omaa aikaa". Toisaalta jees, mutta toisaalta tuntuu siltä, etteivät he halua olla meidän vanhempien kanssa niin paljon tekemisissä. Se vähän ärsyttää, koska meillä on muutenkin vähän kavereita. Tuntuu myös, että haluavat omia jotenkin lapseni. Ärsyttää myös, että ovat alkaneet laatimaan sääntöjä siitä, miten olla ja miten ei. Mitä mieltä tästä? Ja miten kannattaisi jatkossa toimia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljestäni siis!

Vierailija
2/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuhan hengellinen kasvatus myös kummeille, siihen ei vanhempia kuulukkaan sekoittaa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei hengellisestä kasvatuksesta koska veljeni ja hänen vaimo eivät kuulu kirkkoon.

Vierailija
4/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi on? Noin yleisesti ottaen olisit iloinen, että lapsen kanssa halutaan olla. Se ei suinkaan ole itsestään selvää.

Vierailija
5/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai he ole pedofiilejä??

Vierailija
6/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 4-vuotias. Olen iloinen että lapsen kanssa ollaan, mutta... Vaisto sanoo että tässä on jotain outoa.

Vierailija
7/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko heillä omia lapsia? Jos ei niin varmaan haluavat kokeilla/opetella millaista on olla lapsen kanssa.
Muistan lapsuudesta miten kivaa oli kun kummit tuli hakemaan ja vei aina tekemään kaikkea kivaa. Lintsille, Korkeasaareen, leffaan, syömään. Älä riistä sitä iloa lapselta kun nykyään harva kummi näkee lasta muuten kuin synttäreillä.

Vierailija
8/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvio on se, että veljen vaimo on pettänyt veljeäni useita kertoja ja epäilen, että hän on pistämässä suhdetta poikki veljeeni jossain vaiheessa ja haluaa nyt leipoa poikaani kiintymydsuhdetta, jotta emme voi "hyljätä" häntä tulevaisuudessa. Ymmärttekö? Tämä on tällainen skennaario, mutta sattuneesta syystä luotto on hieman vaikeaa. Voi myös olla, että kehittelen päässäni kaikenlaista, mutta yleisesti olen aika hyvä ihmistuntija..

Vierailija
9/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 02:55"]Lapsi on 4-vuotias. Olen iloinen että lapsen kanssa ollaan, mutta... Vaisto sanoo että tässä on jotain outoa.
[/quote] Ei ole outoa. Itse ainaki oltiin siskon kanssa kummilla ja sedällä hoidossa pieninä ilman vanhempia.

Vierailija
10/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on omia lapsia kyllä

Vierailija
11/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai sä kuvittele että ne jotenkin satuttais lastasi? Ja kai se nyt on kiva että serkukset viettää aika keskenään. Ei tossa mun mielestä ole mitään outoa.

Vierailija
12/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele että satuttavat, mutta pelkään, että lapsestani tehdään pelinappula

Vierailija
13/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tuut tänne ruotimaan tätä asiaa. Ei ole pokkaa päin naamaa sanoa?
Veljesi "pettävä" vaimo

Vierailija
14/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 02:46"]Kysymys ei hengellisestä kasvatuksesta koska veljeni ja hänen vaimo eivät kuulu kirkkoon.
[/quote]
Miten helvetissä pappi suostui merkitsemään ne kummeiksi,mun puoliso ei kuulu kirkkoon niin naispappi oli todella tarkka ettei sitä merkitty kummiksi ja että se ei osallistunut niihin kummitusrituaaleihin, vaikka on se rippikoulunkin käynyt. Mutta varmaan jos ei olisi itse sanonut ettei maksa veroja, niin pappi tuskin olisi toiselta puoleta Suomea mitään tarkistellut.
Siis nää kummit on kuin Keskisen Vesan häät, kumpikaan ei kuuluut kirkkoon ja pappi ihan vahingossa meni ja vihki.
Erikoista kun siitä Keskisen naisesta nyt näkyi jo päältä ettei ole kirkollisveroja maksanut tai rippikoulua käynyt.

Vierailija
15/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelisin, että kummilapseen erosta huolimatta yhteyttä pitävä kummi on aika sitoutunut. Se ei kai ole paheksuttava asia, vaan pikemminkin toisin päin.

Vierailija
16/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap usein tapana ajatella ihmissuhteita hyöty- ja valtasuhteiden kautta? Jos lapsestasi tehdään joskus pelinappula, niin se on outoa, ja siihen kannattaa puuttua. Mutta on lastasi kohtaan aika epäreilua ajatella, että hänen kumminsa olisivat kiinnostuneita hänestä vain jonkin ihmissuhdepelin vuoksi.

Vierailija
17/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte olla oikeassa. Asia hämää minua vaan oudosti, kun välillä tunnen outoja fiiliksiä veljen ja hänen vaimon läsnäollessa. Varsinkin veljen vaimo käyttäytyy tosi ristiriitaisesti. Välillä loukkaa pahasti, sitten taas alkaa imartelemaan ja kun unohdan asian, loukkaa taas. En mahda vaan mitään näille tunteille. Tuntuu, että hän pitää minua jonkinlaisessa otteessa ja siksi ahdistaa, että hän on lapseni kummi.

Vierailija
18/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 03:11"]Onko sulla ap usein tapana ajatella ihmissuhteita hyöty- ja valtasuhteiden kautta? Jos lapsestasi tehdään joskus pelinappula, niin se on outoa, ja siihen kannattaa puuttua. Mutta on lastasi kohtaan aika epäreilua ajatella, että hänen kumminsa olisivat kiinnostuneita hänestä vain jonkin ihmissuhdepelin vuoksi.
[/quote] ei ole tapana ajatella valtasuhteiden kautta. Niinkuin aloituksessa sanoin, olisi kiva, jos olisi ystäviä enemmän.

Vierailija
19/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No antaisitko jonkin esimerkin niistä loukkauksista? Netin välityksellä on aika mahdoton arvailla ilman mitään taustatietoja, että mistä jossain on kyse. Mutta vastataan nyt tuohon otsikossa olevaan "kysymykseen", että ei, kummeilla ei ole minkäänlaisia juridisia oikeuksia ja kummisuhde pohjautuu ihan kokonaan vapaaehtoisuuteen. Jos kummi oikeasti jatkuvasti tarkoituksella loukkaa kummilapsensa vanhempia, niin käytännössä kummin on vähän hankala pidemmällä aikavälillä luoda lapseen vahvaa suhdetta. Mutta riippuu toki vähän loukkausten kokoluokasta, että miten asiaan kannattaa suhtautua.

Vierailija
20/29 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hassua, että olet lapsestasi mustasukkainen tyypille, jonka kummius herättää sinussa ahdistusta. Eli yhtäaikaa harmittaa ettei hän halua viettää sinun kanssasi aikaa ja olla kaverisi, mutta samalla et usko että hän on aidosti kiinnostunut lapsestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi