Kummien oikeudet
Hei.
Mitä mieltä olette siitä, että lapseni kummit haluavat viettää lapseni kanssa aikaa ilman meitä vanhempia? Haluavat siis, ettei me vanhemmat olla kuvioissa mukana ja saavat temmeltää keskenään. Kysymys on veljistäni ja hänen vaimostaan. Varsinkin veljen vaimo on alkanut hanakasti vaatimaan ns. "omaa aikaa". Toisaalta jees, mutta toisaalta tuntuu siltä, etteivät he halua olla meidän vanhempien kanssa niin paljon tekemisissä. Se vähän ärsyttää, koska meillä on muutenkin vähän kavereita. Tuntuu myös, että haluavat omia jotenkin lapseni. Ärsyttää myös, että ovat alkaneet laatimaan sääntöjä siitä, miten olla ja miten ei. Mitä mieltä tästä? Ja miten kannattaisi jatkossa toimia?
Kommentit (29)
Me ollaan pyydetty heitä kummeiksi ja osoitettu näin kunnioitusta. Miksi he eivät halua osoittaa minkäänlaista ystävyyttä meitä vanhempia kohtaan?
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 02:52"]Ei kai he ole pedofiilejä??
[/quote]
Juurihan sanottiin, ettei kuulu kirkkoon.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 03:32"]Me ollaan pyydetty heitä kummeiksi ja osoitettu näin kunnioitusta. Miksi he eivät halua osoittaa minkäänlaista ystävyyttä meitä vanhempia kohtaan?
[/quote]
Ai niinkuin minkälaista??
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 03:31"]Kuten sanoin, näitä asioita on vaikea selittää, tuntuu vaan ahdistavalta ja oudolta. En osaa kuvailla sen paremmin. Tuntuu siltä, että olen jonkun tyypin otteessa ja hänellä on mahdollisuus ohjailla minua ja vaikuttaa negatiivisesti mielialaani. Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä.
[/quote] kuulostaa narsismilta..
Öö jos heillä on omiakin lapsia niin miksi juuri sinun lapsestasi tehtäisiin heidän erotessa pelinappula......? Eiköhän siellä nappuloina olisi silloin jotkut ihan muut. Oletkohan nyt vähän vainoharhainen? "Ne _varmaan_ eroaa"
Täh?
Meillä ainakin pyrittiin valitsemaan kummit niin, että heistä toivon mukaan tulee lapselle läheisiä ja että he viettävät joskus aikaa keskenäänkin. Toivon jopa, että kummitädistä ja -sedästä tulee niin läheisiä, että heille voi puhua joskus jostain, mitä ei välttämättä äidille ja isälle halua sanoa (eikä tietenkään meille laverrella mitään, ellei ole vakava asia).
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 03:06"]Erikoista kun siitä Keskisen naisesta nyt näkyi jo päältä ettei ole kirkollisveroja maksanut tai rippikoulua käynyt.
[/quote]
Sen näkee naamsta, kun lakkaa saamasta.... Jumalan siunausta.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2015 klo 02:46"]Kysymys ei hengellisestä kasvatuksesta koska veljeni ja hänen vaimo eivät kuulu kirkkoon.
[/quote]
No eihän ne sitten mitään kummeja ole.
Kuten sanoin, näitä asioita on vaikea selittää, tuntuu vaan ahdistavalta ja oudolta. En osaa kuvailla sen paremmin. Tuntuu siltä, että olen jonkun tyypin otteessa ja hänellä on mahdollisuus ohjailla minua ja vaikuttaa negatiivisesti mielialaani. Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä.