Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mitä on nalkutus teidän tai kumppaninne mielestä?

Vierailija
24.02.2022 |

Miehet tuntuvat aina valittavan että vaimo nalkuttaa mutta mitä tämä nalkutus oikein sitten on?
Onko se nalkutusta jos pyytää viemään pyykit pyykkikoriin lattialle jättämisen sijaan?
Itse olen ajatellut ettei kotitöistä puhuminen/muistuttaminen ole nalkuttamista vaan ihan normaali asia puolin ja toisin.
Kertokaa nyt mitä teillä koetaan nalkuttamiseksi? Toiset voi sitten peukuttaa ylös jos ovat samaa mieltä että kyllä on nalkuttamista ja peukku alas jos ei ole nalkutusta

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttamista on toistuvasti samasta asiasta huomauttaminen. Jotkut nalkuttaa pikkuasioistakin. Toisaalta, jos pitää nalkuttaa niin ei ole hyvä olla. En ainakaan itse haluaisi suhdetta, jossa toistuvasti pitäisi jostain valittaa.

Vierailija
2/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nalkutus on oman pahan olon purkamista verhottuna muihin ongelmiin. Esimerkiksi kun töissä on vaikeaa, on stressiä ja paha olo, muuttuu märkä rätti keittiössä parisuhdetta horjuttavaksi ongelmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naisen sanominen, tai jonkin asian pyytäminen on putkiaivoista nalkuttamista. Itse käyttäytyvät todella vttumaisesti ja vttuilevat joka asiasta. Se on vaan miehekästä. Juupati juu.

Vierailija
4/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vuosien jälkeen vaimo alkoi nalkuttaa. Joka kuukausi tiettynä aikana piti minun autot veneet mopot myydä. Rahasta nalkutti, kaikesta mitä tein nalkutti. Piti ottaa videolle kun ei edes enää muistanut minuutin jälkeen mitä nalkutti. Omaa väsymystään siirsi siten minulle + vaihevuosiongelmaa.

Vierailija
5/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jauhaa samasta asiasta jatkuvasti. Ei ole mun tehtäväni "muistuttaa" aikuista ihmistä kotitöistä, vaan jos ne ei tule ihan oma-aloitteisesti tehtyä, silloin siisteyskäsitykset ym. näkemykset ovat erilaiset. Se on vain hyväksyttävä ja valittava, millaisen ihmisen kanssa haluaa elää.

Vierailija
6/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun sanoo samasta asiasta enemmän kuin kerran, varsinkin jos äänensävy on pettynyt tai ärsyyntynyt. Tämä on mielestäni se, minkä miehet kokee nalkuttamiseksi. Jos mies kokee, että nainen valittaa "pikkujutusta" se usein tulkitaan nalkuttamiseksi. 

Meillä oli niin, että mies ei tiennyt kuulostavansa tietyissä tilanteissa tylyltä ja minä pyysin useamman kerran että voisiko olla minua kohtaan hellempi. Tulkitsi tämän nalkutukseksi kunnes sitten yksi päivä isomman riidan päätteeksi vihdoin ymmärsi että miltä minusta tuntuu ja näki käytöksensä minun silmin. Esim saattoi sanoa että "on parempaa tekemistä kuin tyttöystävän kanssa kirjoittelu" ja sitten pahastui jos en kirjoitellutkaan yhtä paljon kuin ennen -.- Vaikka olin useamman kerran sanonut, että tuntuu pahalta kun sanoo sen noin tylysti. 

Vierailija
7/24 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä asia on: Sanooko samasta asiasta turhaa? Vai siksi että mies ei elä ihmisiksi? Jos minä siivoan ja mies tulee kurasaapoaissa sisään, siitä sanominen minun puoleltani EI OLE NALKUTTAMISTA.

Vierailija
8/24 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä asia on: Sanooko samasta asiasta turhaa? Vai siksi että mies ei elä ihmisiksi? Jos minä siivoan ja mies tulee kurasaapoaissa sisään, siitä sanominen minun puoleltani EI OLE NALKUTTAMISTA.

Jep. Tähän ei ole lisäämistä!

Vierailija
9/24 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen hyvin naismainen juttu, johon miehet eivät syyllisty koskaan:

Jos pahoitta naisen mielen ja pyytää anteeksi, nainen sanoo että saat anteeksi, mutta minä en koskaan unohda tätä! ( Mitä anteeksiantamista se on? )

Ja joka kerta kun taas riidellään niin nainen sanoo, muistatsä kusä kerran sanoit mulle niin…

Miehet ei ikinä ole noin naurettavia.

Toinen asia on se, jos vaikka lainaat lusikan joltain ja lainaaja sanoo että muista palauttaa se huomenna ja minä vastaan tottakai, lainaaja sanoo eimut ihan tosi muista sitte varmasti palauttaa se huomenna, johon lainaaja sanoo että älä jumalauta jankuta!

Ja lusikkaa tarvitseva vastaa joo joo älä jumalauta jankuta samaa asiaa!

Ja lusikan omistaja jatkaa eimut ihan tosi tai sillee tai emmä tiiä mut se lusikka on mulle tosi tärkee ja…

PIDÄ LUSIKKAS!

Vierailija
10/24 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus on sitä että kerta toisensa jälkeen valitetaan miehelle asiasta jota se ei tee juuri niin nopeasti ja sillä laadulla kun nainen vaatii mutta mikään ei estä naista tekemästä itse sitä asiaa.

Vierailija
11/24 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus on sitä kun nainen valittaa asioista mutta niistä ei ole oikeasti kyse. Puretaan siis omia ongelmia mieheen ja etsitään miehen tekemisistä tekosyytä valittamiselle. Eikö voisi puhua oikeasti siitä mikä vaivaa?

Vierailija
12/24 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että jauhaa samasta asiasta jatkuvasti. Ei ole mun tehtäväni "muistuttaa" aikuista ihmistä kotitöistä, vaan jos ne ei tule ihan oma-aloitteisesti tehtyä, silloin siisteyskäsitykset ym. näkemykset ovat erilaiset. Se on vain hyväksyttävä ja valittava, millaisen ihmisen kanssa haluaa elää.

Joo, jos nalkutuksen tarkoitus on muuttaa kumppani erilaiseksi niin ei olla kovin hyvällä pohjalla. Koska kaikissa on vikoja, homman salaisuus on se että etsii kumppanin jonka puutteiden kanssa pystyy elämään ja hyviä puolia on selvästi enemmän.

Vierailija
13/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus autossa loppui pieraisemalla :D

Vierailija
14/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies sanoo kaikkea, ihan kaikkea nalkutukseksi mikä ei hyödytä häntä itseään eniten. Eli lyhyt oppimäärä lienee se, että miehet sanovat kaikkea puhetta nalkutukseksi mikä ei olennaisesti liity heidän hyvinvointiin tai napaan. Näin tulkitsen itse ja meillä kyllä katto kohoaa tuon tuosta juurikin syystä että kaikki on nalkutusta, paitsi se, että hänen etu on etusijalla ja siihen hän ei saa alistettua, joten nalkutus todennäköisesti jatkuu. Nalkutan niin kauan että asioille tehdään jotain.

Vierailija
15/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamista on toistuvasti samasta asiasta huomauttaminen. Jotkut nalkuttaa pikkuasioistakin. Toisaalta, jos pitää nalkuttaa niin ei ole hyvä olla. En ainakaan itse haluaisi suhdetta, jossa toistuvasti pitäisi jostain valittaa.

Jos asiasta joutuu huomauttamaan toistuvasti ei se SILLOIN OLE MENNYT JAKELUUN, silloin yleensä toistetaan asia niin kauan että se loppuu. Opettajatkin toistavat montakin kertaa jonkin asian joka pitäisi osata ja ymmärtää eikä sitäkään kutsuta nalkuttamiseksi. On täysin vastaanottajan syy mikäli pitää nalkuttaa, viisas ja fiksu ymmärtää vähemmästäkin.

Vierailija
16/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehetkin osaa nalkuttaa, etenkin narsistit. 

Vierailija
17/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkuttamista on samasta asiasta sanominen useaan kertaan ilman, että sanominen johtaa haluttuun lopputulokseen. Jos joutuu nalkuttamaan, kannattaa miettiä myös omaa viestintätapaa, että miksi se ei johda haluttuun lopputulokseen eli on tehotonta.

Vierailija
18/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutus on naisen puhetta. Sama asia miehen suusta on tärkeää ja asiallista. Koska miehethän eivät nalkuta. 

Vierailija
19/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehetkin osaa nalkuttaa, etenkin narsistit. 

EX-mieheni sai lähteä juurikin nalkuttavana narsistina. Kaikki törkeys mitä hän lateli ei ollut nalkutusta tai yleensäkään mitenkään paheksuttavaa mutta auta armias jos hänelle sanoi asiat suoraan, äkäili päivä ja jopa viikko kausia. Esimerkiksi viimeinen niitti oli tämä. Hän meni pimeässä laittamaan säleverhoja kiinni, kaatoi lasisen kynttiläjalan joka hajosi ja sanoin, ettet sitten voinut laittaa valoja päälle että näet mitä teet ja mihin olet menossa. SUUTTUI IHAN HELVETISTI JA SANOI, ETTEI ENÄÄ KOSKAAN LAITA SÄLEVERHOJA KIINNI JA JOKA AAMU JÄTTI NE KIINNI. Minä siihen, että kerää kimpsusi ja kampsusi ja häivy.

Vierailija
20/24 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nalkuttamista on samasta asiasta sanominen useaan kertaan ilman, että sanominen johtaa haluttuun lopputulokseen. Jos joutuu nalkuttamaan, kannattaa miettiä myös omaa viestintätapaa, että miksi se ei johda haluttuun lopputulokseen eli on tehotonta.

Miksi ne asiat pitää aina tehdä niin kuin se toinen sanoo?