Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko "tutun vieraan" yökylään päivän varoajalla?

Vierailija
12.07.2015 |

Jos ette, mikä olisi syy? Esim. sotku, rutiinin häiriintyminen tai se, ettette halua ihmisiä nurkkiinne?

Kuinka usein teillä käy yövieraita, esim. sukulaisia, ja kuinka hyvissä ajoin toivotte, että he ilmoittavat saapumisestaan?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:46"]Minustakin sen pitää mennä pääsääntöisesti niin päin, että vieras tulee kutsuttuna. Ei niin, että hän on muuten käymässä paikkakunnalla ja sitten samalla "alentuu" tapaamaan ja saa yöpaikan. Tulee vähän hyväksikäytetty olo.
[/quote]

Mun mielestä myös näin, että vieras tulee kutsuttuna.

Muutin reilu kymmenisen vuotta sitten pääkaupunkiseudulle ja mieleen on jäänyt se kesä, kun minulla oli vain kolme yövieraista vapaata viikonloppua koko kesänä. Erityisesti yksi tuttu kävi useita kertoja vuodessa ja saattoi pisimmillään viipyä joo pari viikkoa. Siihen kaveruutemme katkesikin.

Oli myös pari sellaista tuttua, jotka parkkeerasivat luokseni, mutta eivät tuntuneet haluavan minusta muuta kuin yösijaa. Heidän majoittamisensa lopetin myös. Toinen heistä saattoi tulla kylään siten, että ehdotti tapaamista kaupungilla, mutta sitten yllättäen selvisi, että oli pitänyt selvänä sitä, että minä majoitan.

Nykyisin luonani käy yövieraita noin kerran kuukaudessa. Tosin välillä harvemmin ja välillä useammin. Tällä hetkellä niitä "aina tervetulleita" vieraita ovat pari kaveriani joko lapsensa tai miehensä kanssa sekä vanhempani. Heidän kaikkien tapaaminen on ollut mukavaa. Yleensä olen kuullut yövieraista vähintään viikkoa ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla