Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitteko "tutun vieraan" yökylään päivän varoajalla?

Vierailija
12.07.2015 |

Jos ette, mikä olisi syy? Esim. sotku, rutiinin häiriintyminen tai se, ettette halua ihmisiä nurkkiinne?

Kuinka usein teillä käy yövieraita, esim. sukulaisia, ja kuinka hyvissä ajoin toivotte, että he ilmoittavat saapumisestaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu henkilöstä.

Vierailija
2/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan useinkin, sisko saattaa ilmoittaa samana päivänä tulostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ja lyhyemmallakin varoitusajalla, jos olen kotona ja vieraalla on todellinen tarve majoitukseen. Parempia kavereita voin majoittaa milloin vain.

Vierailija
4/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini soitti eilen ja kertoi olevansa tulossa paikkakunnallemme ja kysyi voisiko yöpyä meillä. Vähän epäröin, koska asunnossa oli mielestäni sotkuista, mutta sanoin sitten, että tervetuloa, kiva nähdä taas. Äsken tein parin tunnin siivouksen ja mietin, että oikeastaan hyvä, kun on syy pistää kämppä kuntoon. (Siivoamme muuten ehkä parin viikon välein, ei ole lapsia vaan kaksi aikuista.)

Hän on ainoa, joka meillä välillä yöpyy ja yleensä kyllä ilmoittaa viikkoa paria ennen.

Vierailija
5/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin majoittaa. Meillä yöpyy kesällä, hiihtolomien ja syyslomien aikaan mun sisaruksia perheineen. Ilmoittavat kyllä aina ajoissa. Sisko saattaa tulla ihan päivänkin varoitusajalla ja se on ok, ollaan niin läheisiä. Kaverit harvemmin travitsee yöpaikkaa kun kaikki asuvat täällä Helsingissä, kuten mekin siis.

Vierailija
6/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun ottaisin.

Meillä yöpyy mun ystävä lapsineen muutaman kerran vuodessa ja lapsen kaveri useamman kerran kesässä.

Lapsen kaverille on peti valmiina, joten ei aiheita mitään lisätoimia.

Vierailija
7/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki otan.

Vierailija
8/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ilman varoaikaakin. Lasten kavereita on vähän väliä meillä yötä, se vähän rajoittaa muiden majoittamista.

Vierailija
9/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöpyy lasten kavereita hyvin lyhyellä varotusajalla. Vaikka koulupäivän lopussa päättävät, että tulevat yökylään. Se käy hyvin, meille kyllä mahtuu.

Sukulaisia käy harvakseen, mutta yleensä on kerralla useampia majoitettavaksi. Molempien sisaret perheineen tai appivanhemmat, joskus joitain muita ystäviä tai tuttavia. Tulevat sitten kerralla useammaksi yöksi, mutta hyvissä ajoin ennakkoon sovittuina, koska me asutaan ulkomailla ja lentoliput pitää tietenkin ajoissa ostaa.

Vierailija
10/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ottaisin. Mitä ihmeen varoaikoja siihen tarvii??

Vierailija
11/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:46"]

Tietenkin ottaisin. Mitä ihmeen varoaikoja siihen tarvii??

[/quote]

En minä ainakaan ota mielelläni yövieraita. Kamalasti kaikkea säätämistä lakanoiden ja muiden kanssa. Nukun lisäksi muutenkin huonosti, ja herään pieniinkin ääniin. 

Vierailija
12/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vieraasta, riippuu tilanteesta ja riippuu siitäkin mitä yökyläilyllä tässä tapauksessa tarkoitetaan ;)

Vierailija
13/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy äärettömän harvoin yövieraita. Lapsikin on vielä niin pieni, ettei hänellä ole yökyläilyjä. Sukulaiset asuvat sen verran lähellä, että menevät yöksi kotiin. Kaverit asuvat tuhannen kilometrin päässä ja tulevat tännepäin vain monen vuoden välein. Silloin toki saavat nukkua meillä.

Hyvin lyhyellä varoitusajalla on ollut kaksi kertaa vieraita. Ensimmäisellä kerralla eräs kaukainen sukulainen sattui ajelemaan täälläpäin ja soitti ja kysyi, voiko tulla katsomaan uutta taloamme. No, tokihan siinä sitten keitettiin kahvit ja lämmitettiin saman tien saunakin ja pyydettiin jäämään yöksi. Toisella kerralla mieheni törmäsi kaupungilla entiseen työkaveriin vuosien takaa ja kutsui hänet muitta mutkitta meille yöksi.

Kyllähän tuollainen minulle passaa, kunhan vieraat itse ymmärtävät, että välttämättä ei ole tarjolla kuin eilistä kinkkukiusausta, kun yllättäen tulee.

Vierailija
14/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos mulla ei ole työvuoroa sinä iltana tai seuraavana aamuna. Riittää viiden sekunninkin varoaika. Kunhan vieras ei oleta, että mulla on ruokaa kaapissa. Sitä ei aina ole. -N21

Vierailija
15/21 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin sen pitää mennä pääsääntöisesti niin päin, että vieras tulee kutsuttuna. Ei niin, että hän on muuten käymässä paikkakunnalla ja sitten samalla "alentuu" tapaamaan ja saa yöpaikan. Tulee vähän hyväksikäytetty olo.

Vierailija
16/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi koulukaveri kävi jokin aika sitten yöpymässä ALLE päivän varoitusajalla, ei haitannut.

Vierailija
17/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Voisin kuvitella, että kieltäytyisin vain jos olisin ihan psykoottisen väsynyt esim. vauvan takia, tai jos vieras olisi jollain tavalla ihan mahdoton (esim. lähes varmasti tulisi kännissä keskellä yötä meille).

Vierailija
18/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi, jos ei hätätilanne ole. En tykkää yövieraista.

Vierailija
19/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole muutenkaan vidraita känyt varmaan viimeisen kymenen vuoden aikana. 

Vierailija
20/21 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tarttui mummotunnelista yövieras vartin varoajalla :) ei ollut entuudestaan tuttu :)