7€ päivässä ruokaan kolme viikkoa
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:13"]
Mitä ostan? Suosituksia Sinkku nainen
[/quote]
Nää on oikeesti niin väsyneitä ja puhki nussittuja trolleja. Pystyt varmasti parempaan, yrittäisit edes.
Eli noin 5 lämmintä ruokaa joista kustakin syöt 4 päivää, plus aamu- ja iltapalat.
Budjetti 21x7e eli 147e
Makaronilaatikko 5e (4 päivää)
Makkarakeitto 4e (4 päivää)
Kaalilaatikko 7e (4 päivää)
Kinkkukiusaus 5e (4 päivää)
Kanankoivet ja riisi 5e (4 päivää)
26e lämpimiin aterioihin. Aamu- ja iltapaloihin jää vielä 121e kolmelle viikolle, etköhän niillä saa runsaasti ja vielä vähän lisää!
7€ päivässä?? Tuohan on paljon:D Itse en ole sinkku mutta itselleni vain kokkaan ruokavalioiden erilaisuudesta johtuen, mutta yleensä n. 10€ max. Menee kauppaan jos erikseen ostan ruokavärkit, joiste teen itselleni ruokaa kolmeksi päiväksi. Olen siis kasvissyöjä, mutta erittäin monipuolisesti syön. Liha tosin on niin kallista että se veisi tuosta minunkin kympistäni väh. Puolet.. Kannattaa miettiä, josko voisit lihan korvata jollain muulla? Tee spagettia ja sieni-kesäkurpitsa kastiketta (ihan älyhyvää, eikä tarvitse edes kummoisemmin maustaa. Varsinkin jos joukkoon laittaa aurajuustoa, se ei kyllä ole halpaa.) Muutenkin peruna-makaronituotteet ja kastikkeet ovat halpoja. Keitettyjä perunoita, valkokanamunakastiketta ja pinaattilättyjä? Kaalipataa soijarouheella? Kasvisminestrone? Riisiä ja kanaa? Riisiä varmaan löytyy kotoa ja broiskut siihen päälle vaan. Makaronilaatikko? Leivo itse leivät ja koita pärjätä pelkällä levitteellä. Osta sulatejuustoa jos aivan pakko jotain makua saada leivälle. Juo vettä.
3 perunaa
1 bataatti
porkkanapussi
kilon verran kanafileitä
+ mausteita
Kaikki voideltuun vuokaan ja uuniin, 200 astetta vajaa tunti.
Jos et syö kuin yhden lämpimän ruoan päivässä, niin tuolla pääset todella edullisesti koko viikon. Jos haluat toisen lämpimän ruoan, niin makaroni+jauheliha kaveriksi. Itsellä nuo lämpiminä ruokina + aamupalana ja illallisena banaani ja 3 kananmunan munakas, ja iltapalana kreikkalainen jugurtti kotimaisilla mustikoilla. Näiden kaikkien ruokakulut viikossa noin 50€, eli hyvin likelle tuota päiväbudjettiasi.
Yks aski röökiä ja sidukka.