Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain alkoholiriippuvuustestissä 14 p/45p

Vierailija
12.07.2015 |

Eli kuulemma "kohtalainen riippuvuus".

Kiinnostaisi tietää, kuinka paljon saat sinä, joka tunnistat itsesi tästä:

- viini kuuluu hyvään ateriaan

- raskaan (vittumaisen) työpäivän jälkeen vähäinen  määrä  (1-2 annosta ) alkoa on ihan ok ratkaisu

- et nauti yleensä suuria määriä kerralla

- käyt normaalisti työssä

http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholiriippuvuustesti-sadd

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 pistettä. Ja on mulla kyllä lievää ongelmaa alkon kanssa, mutta ei onneks isompaa. Eli omalla kohdallani mielestäni ok tulos, mut aika ihme testi kyllä. Vähän eri luokkaa toi kun monet muut testit, joissa jos juo esim. kerran kuussa parin saunakaljan lisäksi pullon viiniä puoliksi samana päivänä (osan ruualla ja loput sit illalla tv:n ääressä) niin on jo hervoton alkoholisti.. Sitä myös oon aina ihmetelly noissa "tiukemmissa" testeissä, että 5-6 annosta päivässä on joku maaginen alkoholismin raja, vaikka hyvin harvoin menis ton verran. Helposti jos muutaman kerran vuodessa käy juhlimassa ja syömässä hyvin niin menee viiniä ruoan kanssa 2 annosta, sit jälkkäriksi terästetty kahvi/vastaava ja illalla baarin puolella 2-3 drinkkiä/tuoppia ja siinä jo paukkuu rajat.

Vierailija
22/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 pistettä ja ikä on 16. En ole koskaan juonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pistettä. Saatan juoda joka päivä lasillisen viiniä.

Vierailija
24/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:08"]

- raskaan (vittumaisen) työpäivän jälkeen vähäinen  määrä  (1-2 annosta ) alkoa on ihan ok ratkaisu

http://www.paihdelinkki.fi/fi/testit-ja-laskurit/alkoholi/alkoholiriippuvuustesti-sadd

[/quote]

Mikään noista ylläolevista kohdista ei edellytä yhtään pistettä testituloksessa.

[/quote]

? Ei edellyttäne, mutta halusin verrata itseäni heihin, jotka kokevat oman käyttönsä suurinpiirtein samantyyppiseksi.

[/quote]

Minulla on samantyyppinen käyttö sillä erotuksella, että jos on vittumainen päivä tai fiilis niin en alkoholia ota. Ja nolla pistettä. Pisteitä tulee sellaisista asioista, jotka ainakin minun silmissäni ovat selviä vaaran merkkejä. Muistin menemistä, elämänhallinnan menettämistä, liiallisen juomisen aiheuttamia seurauksia jne. Tässä nämä kysymykset:

1. Onko sinun vaikea olla ajattelematta juomista? 

2. Jätätkö juomisen takia aterioita väliin? 

3. Suunnitteletko päiväsi sen mukaan, milloin ja missä voit juoda? 

4. Juotko aamulla, päivällä ja illalla? 

5. Juotko alkoholin vaikutuksen vuoksi välittämättä siitä, mitä juot? 

6. Juotko miten paljon haluat riippumatta siitä, mitä seuraavana päivän pitäisi tehdä? 

7. Juotko runsaasti siitä huolimatta, että tiedät monien ongelmiesi johtuvan alkoholista? 

8. Käykö sinulle usein niin, ettet voi lopettaa juomista, kun olet kerran aloittanut? 

9. Yritätkö hallita juomistasi luopumalla siitä kokonaan päiviksi tai viikoiksi kerrallaan? 

10. Tarvitsetko rankan juomisen jälkeisenä aamuna krapularyypyn saadaksesi itsesi käyntiin? 

11. Onko sinulla rankan juomisen jälkeisenä aamuna käsien vapinaa? 

12. Heräätkö rankan juomisen jälkeen oksentamaan? 

13. Onko sinulla rankan juomisen jälkeisenä aamuna tarve vältellä ihmisiä? 

14. Näetkö rankan juomisen jälkeen pelottavia harhanäkyjä? 

15. Tuleeko sinulle muistikatkoksia edellisen juomisillan tapahtumista? 

Vierailija
25/33 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:40"]

0/45.

Aika paheksua teitä alkoholisteja. :D

[/quote]

Mulla sama 0/45.

Eiköhän paheksuta ihan täysillä. Soosoo.

Vierailija
26/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/45p. Olen lähes absolutisti, max yksi juoma kolmessa kuukaudessa.

Vierailija
27/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono testi. Sain 3p koska vastasin että juon aina sen verran kun haluan, huolimatta seuraavan päivän tekemisistä. Tämä siksi, etten ikinä juo yli 5 annosta.

Vierailija
28/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3p. Olen viimeksi juonut muutaman siiderin v. 2013. Muutamaan kysymykseen oli kuitenkin pakko vastata joskus.

Vierailija
29/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden pisteen eli lievä riippuvuus.

Aivan kuratesti, joku sossualkkis on taas krapuloissaan testin kyhännyt.

Vierailija
30/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 21:08"]

[/quote]

Mikään noista ylläolevista kohdista ei edellytä yhtään pistettä testituloksessa.

[/quote]

? Ei edellyttäne, mutta halusin verrata itseäni heihin, jotka kokevat oman käyttönsä suurinpiirtein samantyyppiseksi.

[/quote]

Minulla on samantyyppinen käyttö sillä erotuksella, että jos on vittumainen päivä tai fiilis niin en alkoholia ota. Ja nolla pistettä. Pisteitä tulee sellaisista asioista, jotka ainakin minun silmissäni ovat selviä vaaran merkkejä.

[/quote]

No jos et ota vitutukseen, et käytä kuten minä, eiks jee? :) Ja tottakai pisteitä tulee vaaranmerkeistä; niiden tunnistamiseksi testin teinkin.

Sitä en kuitenkaan usko, että vain muutaman kerran vuodessa käyttävät (joihin minä siis en lukeudu) kärsisivät riippuvuudesta.  ap

Vierailija
31/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5pistettä. Tänä vuonna ehkä viisitoista täysin alkotonta päivää. Juon vähintään lasillisen päivässä, vähintään kerran viikossa 6 annosta. Välillä olen miettinyt rahan kulutuksen näkökulmasta asiaa ( juon vain väh. 15€ plo kuohari, samppanjaa), mutta voisi rahat kulua muuhunkin.

Vierailija
32/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 2 pistettä... En koe silti, että mulla olis mitään riippuvuutta. Kaikki muut kohdat oli eitä, mutta 2 pistettä lienee tulleet kohdasta "Suunnitteletko päiväsi sen mukaan, milloin ja missä voit juoda? ", johon vastasin joskus, koska joskus tosiaan kun olen menossa viettämään iltaa ystävieni kanssa tms, niin suunnittelen päivän sen mukaan, että olen ehtinyt hankkia jotain juomista mukaan ja ehdin ystäväni luokse aloittelemaan ennen baariin lähtöä.

Toinen kohta josta tuli piste oli "Yritätkö hallita juomistasi luopumalla siitä kokonaan päiviksi tai viikoiksi kerrallaan? " Laitoin siihenkin "joskus", koska mieheni äiti on alkoholisti, siskopuoleni isä oli myös ja kuoli alkoholiin. Tuttujen vanhemmista ja ystävistäni monilla on päihdeongelmia. Siksi koen, että haluan välillä olla pari viikkoa juomatta, esim. jos mökillä on tullut lähes päivittäin juotua lasi tai pari viiniä. 

Koen myös niin, että jos itsestäni tulisi joskus alkoholisti niin olisin juuri sellainen iltaisin viiniä tissutteleva, koska pidän punaviinin mausta todella paljon. 

Vierailija
33/33 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... 3 pistettä ja "lievä riippuvuus". Aika naurettava tulos kun miettii miten harvoin ja vähän juon. Eihän tuosta testistä voi saada 0 pistettä kuin olemalla absolutisti. Mutta sehän Suomessa on asenne että kaikki ovat alkoholisteja jotka eivät ole absoutisteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi