Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartalo ei "kiinteydy"

Vierailija
12.07.2015 |

Kaikkien naisten turha kuvitelma.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasolu ei voi vaihtaa paikkaa, solut tyhjenevät ja täyttyvät energiatasapainon mukaisesti.

Rasvasolun sisällä on rasvahappoja, jotka saadaan mobilisoitua eli pois rasvasolun sisältä verenkiertoon, kun syödään alle kulutuksen. Verenkierrosta rasvahapot pääsääntöisesti kuljetetaan muihin kudoksiin, missä ne poltetaan energiaksi. Osa rasvahapoista on mahdollista varastoida uudelleen eri rasvasoluun kuin mistä ne alunperin lähtivät.

On mahdollista, että tuosta on sinulla kyse, tai sitten todennäköisemminkin siitä, että keskivartalon lihaksesi ovat kasvaneet kyseisellä alueella samanlaisena säilyneen ihonalaisen rasvakudoksen alla, mikä luo vaikutelman siitä, että olisit lihonut tuolla alueella.

No hätä, jatka samaan malliin ja hyvä tulee. Sitten kun 'helppoja' rasvavarantoja ei enää ole, tyhjenevät 'vaikeatkin' rasvavarannot kyllä.

Vierailija
2/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kuulin, että rasvasolu voi vaihtaa kehossa paikkaa. Sekö sitten selittää suuresti ihmettelemäni asian eli: Olen tässä puolentoista vuoden aikana laihtunut viitisen kiloa ahkeralla saliharjoittelulla ja ruokavaliolla, ja yläkroppa on jo aika tikissä, maha ( ongelma-alueeni ) ei niinkään, mutta ensimmäistä kertaa mulle on tullu selkäläskit tohon vähän vyötärön yläpuolelle. Mitä ihmettä?!? Ei siinä kohtaa ole ikinä mitään noin näkyvää ollut, ei edes silloin, kun olin huomattavasti lihavampikin, nyt 167cm ja 64 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä poikkeuksetta helvetin typeriä tuonkin asian suhteen.

Vierailija
4/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko vartalo vai? No en usko. Jokaisen vartalossa on taatusti paikkoja, jotka saa kiinteäksi.

Mulla on vatsanahka löystynyt, sitä ei saa koskaan treenaamalla kiinteäksi. Kaiken muun saan, jos vain viitsin nähdä vaivaa.

Vierailija
5/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteytyminen...Vain nainen voi keksiä jotain näin typerää.

Vierailija
6/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se sitten tekee

Vierailija
7/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kiinteytyy, muttei välttämättä juuri omalla haluamallaan tavalla. Olen ollut reippaalla kuntokuurilla: pitkiä kävelyitä ja muokkausta erityisesti keskivartalolle. Painoa on lähtenyt 4kg/kk eli maltilla ja vyötäröltä on lähtenyt 5cm eli 1cm enemmän kuin pelkällä laihdutuksella. Tiedän ennestään, että liikkumattakin se on tasan sentti ja kilo. Pepusta on lähtenyt vain 3cm... Mutta alleista sen sijaan 3cm, joka on prosentteina hurjasti ja reiden paksuimmasta kohdasta 6cm! Eli mulla näköjään laihtuu nyt raajat ensin ja keskivartalo pysyy pönäkkänä. Enkä ole ollut aiemmin mielestäni omppu vaan tasapaksu.

Vierailija
8/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin rasva muuttuisi lihakseksi=kiinteytyminen. Tässä rikotaan jo suhteellisuusteoriaa, jossa aine muuttuu toiseksi.

Vierailija
9/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas on se kiinteän muodon tuova juttu, luut kolisee ja rasva on lölleröä. Ei ole erikseen kiinteytymistä, on rasvan vähenemistä ja jos samalla treenaa, voi saada lihasta.

Vierailija
10/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:13"]

Ikäänkuin rasva muuttuisi lihakseksi=kiinteytyminen. Tässä rikotaan jo suhteellisuusteoriaa, jossa aine muuttuu toiseksi.

[/quote]

Oletko ihan höhlä? Ei sen rasvan pidä miksikään muuttua, rasvasolut pienenee laihduttaessa.

Vierailija
11/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvasolut kutistuu laihduttaessa, treenatessa saat lihasta = kroppa kiinteytyy

Vierailija
12/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rasvakudoksen määrää saa vähennettyä tai lihaksia kasvatettua niin kyllähän se kehon tiheys muuttuu eli keho on 'kiinteämpi'.

Ja sitten taas toisaalta, voisimme puhua rasvaprosentin pudottamisesta 'kiinteytymisen' sijaan.

Vierailija
13/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteytys tapahtuu aina koko kropan alueelta tasaisesti leidit.

Vierailija
14/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiinteytin pelkkää vatsaa vatsalihasliikkeillä kun raskauden jälkeen oli painoa kertynyt. Rasvan palaminen paikallisesti on mahdollista.

Vierailija
15/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:27"]

Itse kiinteytin pelkkää vatsaa vatsalihasliikkeillä kun raskauden jälkeen oli painoa kertynyt. Rasvan palaminen paikallisesti on mahdollista.

[/quote]Ei ole. Lihas kasvaa paikallisesti (useimmiten).

Vierailija
16/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:25"]

[/quote]

Hevonkukkua.

Rasva palaa tietyssä järjestyksessä kehosta, ei suinkaan tasaisesti. Kehon eri osa-alueissa rasvakudoksen ominaisuudet voivat vaihdella 100-0.

JA toisekseen vain lihakset, jotka saavat rasitusta, kasvavat.

Vierailija
17/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:27"]

[/quote]

Väärin.

Vatsalihaksesi kasvoivat, jolloin näyttää siltä kuin rasvaa olisi palanut niiden päältä. Keskivartalosi tiheys muuttui, mutta sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä rasvakudoksen kanssa.

Millään liikuntamuodolla ei voida kohdentaa rasvanpolttoa mihinkään tietylle alueelle. Ainoa vaihtoehto moiselle on rasvaimu.

Vierailija
18/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla vaan on kroppa muuttunut kiinteämmäksi kun läskin alle on tullut lihasta.

Vierailija
19/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski on luonteen köyhyyttä..

https://www.reddit.com/r/CrossfitGirls/

Vierailija
20/43 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 14:25"]

[/quote]

Hevonkukkua.

Rasva palaa tietyssä järjestyksessä kehosta, ei suinkaan tasaisesti. Kehon eri osa-alueissa rasvakudoksen ominaisuudet voivat vaihdella 100-0.

JA toisekseen vain lihakset, jotka saavat rasitusta, kasvavat.

[/quote]Linkkiä rasvan eriarvoiseen palamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän