Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellinen kysymys Facebookista. Mistähän

Vierailija
12.07.2015 |

mahtaa johtua että kun laittaa oikein onnistuneen kuvan itsestään niin tykkäyksiä kyllä satelee hirveästi mutta sellaiset aika lähellä olevat ihmiset jättävät tykkäämättä. esim. työtoveri, joka asuu Facebookissa 12 tuntia päivässä ja tykkää aktiivisesti vaikka mistä, samoin muuta aika lähellä olevaa ihmistä joiden kanssa olen tekemisissä livenä. Miehen veljen vaimo on myös Facebook aktivisti, aina siellä. Muilta vähän etäisimmiltä kavereilta tulee tykkäyksiä kyllä. Ja olen siis hyvissä väleissä näiden tykkäämättä jättävien kanssa. Mietin olisiko syynä kateus kun saan niin paljon tykkäyksiä ja he eivät?

Ja kuten sanottua, tämä on lapsellista pohdintaa, elämäni ei ole kiinni Facebookin tykkäyksistä joten ei tarvitse kehottaa minua hankkimaan elämää:) Kunhan nyt ajankulukseni pohdin tällaista ilmiötä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tämä somemaailma on ihan omanlaisensa maailma ja siksi mielenkiintoinen ilmiöineen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:04"]

mahtaa johtua että kun laittaa oikein onnistuneen kuvan itsestään niin tykkäyksiä kyllä satelee hirveästi mutta sellaiset aika lähellä olevat ihmiset jättävät tykkäämättä. esim. työtoveri, joka asuu Facebookissa 12 tuntia päivässä ja tykkää aktiivisesti vaikka mistä, samoin muuta aika lähellä olevaa ihmistä joiden kanssa olen tekemisissä livenä. Miehen veljen vaimo on myös Facebook aktivisti, aina siellä. Muilta vähän etäisimmiltä kavereilta tulee tykkäyksiä kyllä. Ja olen siis hyvissä väleissä näiden tykkäämättä jättävien kanssa. Mietin olisiko syynä kateus kun saan niin paljon tykkäyksiä ja he eivät?

Ja kuten sanottua, tämä on lapsellista pohdintaa, elämäni ei ole kiinni Facebookin tykkäyksistä joten ei tarvitse kehottaa minua hankkimaan elämää:) Kunhan nyt ajankulukseni pohdin tällaista ilmiötä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tämä somemaailma on ihan omanlaisensa maailma ja siksi mielenkiintoinen ilmiöineen.

[/quote]

FIRSTWORLD PROBLEMS

Vierailija
22/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:04"]

[/quote]

FIRSTWORLD PROBLEMS

[/quote]

Olenko sanonut, että tämä on minulle tai kelleköän muulle ongelma, hitto soikoon. Alkaa jo ärsyttämään. Olen sanonut noin sata kertaa että tämä on lapsellista pohdintaa facebookista eikä yhtään mitään muuta. Kaipa se on sallittua tällainenkin hölmöily täällä Aihe vapaa-palstalla?

Vai olisiko parempi että haukkuisin tämän pohdiskelun sijasta vaikka toisten lasten nimiä tai bloggareita tai jotain muuta yhtä kivaa? Se varmaan olisi mielestäsi niin paljon kiintoisampaa. Niitäh ketjuja täällä riittää, joten menepä sinne lukemaan niitä, kiitos. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:43"]

Nro 12 vielä jatkaa.. tai siis läheisiltä voi tulla tykkäys vaikkapa johonkin ruokajuttuun tms mutta kasvokuviin ei sitten millään. Siitä joskus mietinkin että voiko johtua juuri siitä ettei ylpistyisi tms.. Some ja aikuiset -kommentoijille... saa sitä kaikkea pohtia, ei tää ole niin vakavaa :D sitäpaitsi fb on nykyisin nimenomaan aikuisten paikka

[/quote]

Ihan sama mulla. Päivityksiä saattavat tykätä, mutta naamakuvia ei millään. Ja saan kyllä tosi paljon tykkäyksiä muilta niihin. Mielenkiintoista. ap

Vierailija
24/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKTIIVI on eri asia kuin AKTIVISTI.

Vierailija
25/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:04"]

AKTIIVI on eri asia kuin AKTIVISTI.

[/quote]

No älä. ap

Vierailija
26/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt aina että miksi turhista päivityksistä tykätään eikä koskaan oikeasti järkevistä

Vierailija
27/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat lait pätevät somessa kuin irl. Mikäs sen parempi keino kyykyttää kuin huomiottajättäminen, vielä kun kyseessä profiilikuva niin ei läpinäkyvämpää voi olla. Kateus ihan varmaan syynä, pelkäävät että saat tykkäyksiä enemmän kuin he tms, sehän ei kaukaisempia tuttuja haittaa koska ei ole tarpeen kilpailla. Nämä jotka täällä esittävät välinpitämätöntä ovat varmaan niitä jotka toimivat juuri noin, sitten on ne vitsikkäät jotka eivät paina tykkää-nappulaa vaan käyvät kirjoittamassa kommenttikenttään 'tykkään' tai jotain muuta vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi