Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellinen kysymys Facebookista. Mistähän

Vierailija
12.07.2015 |

mahtaa johtua että kun laittaa oikein onnistuneen kuvan itsestään niin tykkäyksiä kyllä satelee hirveästi mutta sellaiset aika lähellä olevat ihmiset jättävät tykkäämättä. esim. työtoveri, joka asuu Facebookissa 12 tuntia päivässä ja tykkää aktiivisesti vaikka mistä, samoin muuta aika lähellä olevaa ihmistä joiden kanssa olen tekemisissä livenä. Miehen veljen vaimo on myös Facebook aktivisti, aina siellä. Muilta vähän etäisimmiltä kavereilta tulee tykkäyksiä kyllä. Ja olen siis hyvissä väleissä näiden tykkäämättä jättävien kanssa. Mietin olisiko syynä kateus kun saan niin paljon tykkäyksiä ja he eivät?

Ja kuten sanottua, tämä on lapsellista pohdintaa, elämäni ei ole kiinni Facebookin tykkäyksistä joten ei tarvitse kehottaa minua hankkimaan elämää:) Kunhan nyt ajankulukseni pohdin tällaista ilmiötä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tämä somemaailma on ihan omanlaisensa maailma ja siksi mielenkiintoinen ilmiöineen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää selfieistä. En koskaan itse postaa niitä enkä tykkäile muidenkaan selfieistä. Ainoastaan jos haluaa esitellä hienon uuden tukkatyylin tms. on minusta selfie ymmärrettävä. En pahalla tarkoita kenellekään, mutta en näe syytä tykätä kuvasta, jonka postaamisessa en näe järkevää syytä. Selfiet ovat itsekorostusta ja kehujen kalastelua varten. Minun ei tarvitse mennä mukaan siihen tyyliin.

Vierailija
2/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kuva ei muistuta sua. Vieraammat ei vaan tajuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook aktivisti!:D jo on aikoihin eletty.

Vierailija
4/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:09"]Ehkä se kuva ei muistuta sua. Vieraammat ei vaan tajuu
[/quote] joo, itse jätän tykkäämättä läheisten ei aidoista kuvista.

Vierailija
5/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näyn aktiisena kaikille koska mulla on fb kännykässäni myös. Ei todellakaan tarkoita että olisin silti koko ajan fb auki.

Lisäksi sä saat vaihtaa kuvaasi vaikka 10 kertaa päivässä, mä en sitä välttämättä näe. Johtuen fb omista asetuksista kun se luulee että mä haluan nähdä jonkun toisen aforismitykkäykset mutta en jonkun toisen oikeaa tilapäivitystä. Ja osittain myös siitä että olen muutaman kohdalla painanut namiskaa "en halua nähdä päivityksiä" vai mitä siinä nyt lukeekaan.

Vierailija
6/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän tykkäämättä kuvista jotka ei vaan ole kauniita.

Vierailija
7/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt että jotkut mun läheiset on niin jämähtäneet käsityksessään musta ettei siks tykkää . Että tunteeko ne sen 15veen vai tän 35veen? Sen sijaan joskus tuntuu että uudemmat kaverit tuntee sen joka olen nyt.

Vierailija
8/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on VAIN KUVIA herrajjumala sentään!

Vierailija
9/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:39"]

Ne on VAIN KUVIA herrajjumala sentään!

[/quote]

Johan sanoin aloituksessani, että tämä on lapsellista, ok?

Kuva on harvinaisen onnistunut juuri siksi, kun olen siinä niin näköiseni ja silti ihan nätti :) Olen kasvoiltani ihan kuvauksellinen, vaikka kuulostaa tioetty omanapaiselta sanoa tämä.  Kyllä siinä monet kehuivat että tosi nätti kuva mutta eivät nämä läheiset...Ovatko ihmiset kateellisia, ajattelevat että ylpistyy tai jotain?

Vierailija
10/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:15"]

Facebook aktivisti!:D jo on aikoihin eletty.

[/quote]

Mun työkaveri on oikeasti, on aina facebookissa. Kommentoi siellä koko ajan jotain ja päivittää lukuisia kertoja. Kyllähän se aktivismista käy. ap

Vierailija
11/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää oli? En jaksa uskoa, että yli 2-kymppiset enää hengailevat "somessa" ja vaivaavat mieltään tälläisillä asioilla..

Vierailija
12/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin muuten ihan samaa juuri tänään kun laitoin ihan omannäköisen kuvan sinne ja muuten siitä on tykätty paljon, mutta läheisimmät ei, eivätkä yleensä ikinä tykkää mistään mitä laitan. Muuten saan tykkäyksiä tosi paljon, silloin harvoin kun päivitän. Mistähän se johtuu? Vai onkohan se just siinä että läheisimmistä tuntuu hullulta tykkäillä somessa kun muutenkin nähdään säännöllisesti. Siis se ja sama mulle nuo tykkäykset mutta tuli vaan mieleen kun ap pohti samaa.

Vierailija
13/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki itse jätän tykkäämättä sen takia kun tiedän, että kyseinen henkilö näyttää siltä samalta ihan normaalisti. Ja yleensä nämä henkilöt on niitä jotka koko ajan lisäilevät kuvia facebookin.

Vierailija
14/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:54"]

Ja ikää oli? En jaksa uskoa, että yli 2-kymppiset enää hengailevat "somessa" ja vaivaavat mieltään tälläisillä asioilla..

[/quote]

Edelleen sanoin jo otsikossa, että lapsellista on tällainen pohdiskelu. Joten älä jaksa ihmetellä.

Ja facebookkiin kuuluu miljoonia yli kaksikymppisiä ihmisiä, jotka hengaavat siellä todella aktiivisesti, omassa tuttavapiirissänikin heitä on useita kymmeniä. Se on raaka totuus nykypäivästä :) ap

Vierailija
15/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 15:58"]

Mietin muuten ihan samaa juuri tänään kun laitoin ihan omannäköisen kuvan sinne ja muuten siitä on tykätty paljon, mutta läheisimmät ei, eivätkä yleensä ikinä tykkää mistään mitä laitan. Muuten saan tykkäyksiä tosi paljon, silloin harvoin kun päivitän. Mistähän se johtuu? Vai onkohan se just siinä että läheisimmistä tuntuu hullulta tykkäillä somessa kun muutenkin nähdään säännöllisesti. Siis se ja sama mulle nuo tykkäykset mutta tuli vaan mieleen kun ap pohti samaa.

[/quote]

Ihanaa, löytyihän sentään joku jolla samaa kokemusta. Ei tämä minunkaan yöuniani vie, kunhan vaan pohdin aikani kuluksi, voin elää ilman niitä läheisteni tykkäyksiä :) Mutta mistähän johtuu? Olen vaihtanut profiilikuvani viimeksi viime elokuussa, joten en tuputa naamaani siellä joka päivä. Ja päivitän noin kerran viikossa jotain ja saan lukuisia tykkäyksiä aina, kaikilta muilta paitsi tietyiltä tyypeiltä. Erikoinen ilmiö. ap

Vierailija
16/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat.

Vierailija
17/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ikinä poikakaveri tykkää tai noteeraa mitään mun kuvia tai päivityksiä, vaikka se on täysin somen orja :D On kuulemma hänestä noloa jos tykkää tyttökaverin kuvista tai päivityksistä, kun tietäähän hän muutenkin mun asiat.

joo, en kyllä haluaisi että poikakaveri kommentoisi mun kuviin mitään "mun kaunotar" tms. niin kuin jotkut tekee eli en valita tilannetta.

T. Tyttö 17-v.

Vierailija
18/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä "aikuisia". Some ja aikuiset eivät sovi yhteen :D

Vierailija
19/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:17"]

Voi teitä "aikuisia". Some ja aikuiset eivät sovi yhteen :D

[/quote]

Mitä sinä täällä sitten teet?

Vierailija
20/27 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12 vielä jatkaa.. tai siis läheisiltä voi tulla tykkäys vaikkapa johonkin ruokajuttuun tms mutta kasvokuviin ei sitten millään. Siitä joskus mietinkin että voiko johtua juuri siitä ettei ylpistyisi tms..

Some ja aikuiset -kommentoijille... saa sitä kaikkea pohtia, ei tää ole niin vakavaa :D sitäpaitsi fb on nykyisin nimenomaan aikuisten paikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan