Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäynninohjaajat turhia työntekijöitä

Vierailija
12.07.2015 |

Ei niitä pienissä kouluissa tarvita ja ei monissa suurissakaan. Niitä on niin paljon, että kompastelevat toisiinsa. Mutta tässä yksi ratkaisu: he voivat olla puolipäiväisinä ohjaajina ja toisen puolen siivoojina ja sitten iltapäiväohjaajina osa. Ne joille ei duuni riitä, ovat tyhjänpantteina ja kuuluvat työkkärin kirjoihin. Lapsiin tottuneina heistä voisi kehittää uuden työntekijäryhmän Perhesiivoojat.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koulunkäynninohjaaja?

Vierailija
2/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minulle sopiva ammatti! Kiitos kun toit esiin. En ollut ennen kuullutkaan. T. Se jolle oli suositeltu opettajan uraa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää nyt perhana viekö minun työtäni!

terv. siivoan kouluja ihan ammatikseni

Vierailija
4/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiohjaajista valtaosahan työskentelee jo nyt aamupäivät luokissa ja iltapäivät iltapäivätoiminnan ohjaajina. Toisekseen heitä ei ainakaan meidän paikkakunnallamme riitä kuin erityisluokkiin ja eka-tokaluokkiin tunniksi tai pariksi viikossa (käsityö, liikunta). Ylemmillä luokilla opettaja saa sinnitellä ilman toisen aikuisen apua, vaikka harvoin ne erityisen tuen tarpeessa olevat tavisluokkalaiset kuitenkaan kokevat mitään ihmekasvua kakkosen ja kolmosen välisenä kesänä. 

Vierailija
5/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niihin pääsee kompastumaan? Yläkoulussa ei niitä ole lainkaan. Ehkä olisikin hyvä, jos niitä vähän tasattaisiin niin, että puolet siirrettäisiin yläkouluun. Mihin se oppilaiden avuntarve katoaa kuudennen luokan jälkeen?

Vierailija
6/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koulunkäynninohjaajia pitäisi olla huomattavasti nykyistä enemmän, vaikka joka luokassa oma! Nykyään kun entiset "tarkkisluokkalaiset" integroidaan normaaliluokkiin, opettajan aika menee näiden kanssa säätämiseen varsinaisen opettamisen sijaan...

On hyvä, että "ongelmatapauksia" ei suljeta enää keskenään pois "normaaleista", mutta ilman tukea jättäminen normaaliluokkaan ei ole ratkaisu! Siis, koulunkäynninohjaajia lisää, kiitos! T: opettajan vaimo

Vierailija
7/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin ala-asteella 15v sitten, meillä oli joka päivä koulunkäyntiohjaaja luokassa. Opettaja opetti ja ohjaaja veti oppiaineesta riippuen 3-4 hengen pienryhmälle harjoituksia (=helpompia tehtäviä hitaammille) toisella puolella luokkaa ja neuvoi tehtävien teon aikana opettajan kanssa apua tarvitsevia.

Vierailija
8/8 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkiin integroidaan nykysin niin monen tasoisia tenavia, että ohjaaja on todella tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä