Poika aloittaa syksyllä koulun. Mies vei pojan autotalliin.
ja opettaa tappelemaan.
Lyövät säkkiä ja harjoittelevat painin saloja. Myös voimistelua on luvassa. Tästä se lähtee.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:54"]
Just. Ap:n lapsi on varmaan niitä, jotka sitten ihan huvikseen mätkivät "mutkun se katsoi pahasti". Juuri viime keväänä tein tuollaisesta pennusta rikosilmoituksen.
[/quote]
Jos jatkuvasti katsoo pahasti niin vittuako katsoo. Pitäisi opettaa käytöstapoja ettei muita mulkata ilkeästi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:37"]
Luulevatpa naiset mitä tahansa, niin yksikään miespuolinen ei elämästään selviä ilman tappelua. Se on hyvä jos on jonkinlaiset valmiudet kun tuo hetki koittaa.
[/quote]
Onneksi en ole mies. Elämä kulkee sivistyneemmissä merkeissä.
Normaali paha isälle. Minut opetti äiti. Äiti oli oppinut sotilasnyrkkeilyä isältään joka oli veteraani ja myös painija.
Opin myös kaksi erilaista toimivaa tapaa riistää hyökkääjältä veitsi. Harjottelimme kumiveitsellä.
oli hyvä oppia sillä ilman opetuksia olisin mennyt tappelutilantessa lukkoon ja varmasti olisi sattunut pahasti leukaan.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:37"]
Luulevatpa naiset mitä tahansa, niin yksikään miespuolinen ei elämästään selviä ilman tappelua. Se on hyvä jos on jonkinlaiset valmiudet kun tuo hetki koittaa.
[/quote]
Mä just kysyin mieheltä, onko hän koskaan joutunut tappeluun. Ei ole kuulemma koskaan. Aina saanut kulkea rauhassa. Ikääkin jo 45v.
Ehkä teidän kannattaa miettiä, missä seurassa kulkea jos on vaarana saada turpaansa.
Ite oon joutunut tappeluun 1-4 luokka mut pistin kiusaajaani turpaa kun tarpeeksi kävi päälle sain rauhan. Seiskalla jouduin taas ottamaan paikkani mut hävisin ja jouduin kiusatuksi koko yläasteen ajaksi jouduin vaan kestää vittuilua kaikilta vahvemmilta ja myös muilta surkimuksilta silloin kun vahvemmat oli mukana. Teki jo mieli pistää puukkoa kylkeen käsityö tunneilla.
Ammattikoulussa sain olla rauhassa kun olin jo nostanut rautaa koko kesän ja hakannut säkkiä ja harjotellut valmiiksi
Ammattikoulussa oli niin mukavaa ja kouluarvosanat olikin ihan eri tasoa kun 5 ja 6 mitä yläasteella sain.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:00"]
Mä just kysyin mieheltä, onko hän koskaan joutunut tappeluun. Ei ole kuulemma koskaan. Aina saanut kulkea rauhassa. Ikääkin jo 45v.
Ehkä teidän kannattaa miettiä, missä seurassa kulkea jos on vaarana saada turpaansa.
[/quote]
Ehkä kannattaa miettiä änkytätkö. Ehkä kannattaa miettiä kannattaako olla pisamia. Ehkä kannattaa miettiä kannattaako olla punatukkainen. Ehkä kannattaa miettiä oletko hieman erilainen persoonallisuus. Ehkä kannattaa miettiä kannattaako olla köyhä.
Lapset eivät tarvitse kummoisia syitä kiusaamiseen. Osaan näistä ei voi vaikuttaa. Jos lapselle kuitenkin annetaan eväät joilla kiusaajista selvitään niin ehkä lapsen loppuelämän ei tarvitse mennä pilaille.
molemmissa on riskinsä mut mielummin ite valitsen sen että opetan lastani puolustautumaan ja hän sit kiusaa kun että en opeta ja häntä kiusataan.
Mä opetin omani myös puolustautumaan. Siitä oli jopa hyötyä toiselle teininä. Festareilla joku känniääliö kävi päälle, niin tyttö pääsi karkuun kun osasi lyödä ja potkia.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:14"]
[/quote]
Ehkä kannattaa miettiä änkytätkö. Ehkä kannattaa miettiä kannattaako olla pisamia. Ehkä kannattaa miettiä kannattaako olla punatukkainen. Ehkä kannattaa miettiä oletko hieman erilainen persoonallisuus. Ehkä kannattaa miettiä kannattaako olla köyhä.
Lapset eivät tarvitse kummoisia syitä kiusaamiseen. Osaan näistä ei voi vaikuttaa. Jos lapselle kuitenkin annetaan eväät joilla kiusaajista selvitään niin ehkä lapsen loppuelämän ei tarvitse mennä pilaille.
[/quote]
Kasvatus ja kiusaamiseen puuttuminen. Aikuisten tehtävä on puuttua kiusaamiseen ja kasvattaa lapset hyväksymään muut ihmiset sellaisina kuin ovat. Tälläkin palstalla aikuisilla on niin kova asenteita että huomaa kyllä mistä tulee ne pikku kiusaajat jotka kiusaavat änkyttämisestä tai köyhyydestä. Ja ap:n poikaa oikein opetetaan tappelemaan. Väkivalta synnyttää väkivaltaa. Hienoa kasvatusta. Sattuuko se änkyttämisestä kiusaaminen muka oikeasti vähemmän jos lyöt takaisin?
[/quote]
[/quote]
Joo, on ihan omakohtaista kokemusta, kolmen vuoden ajalta. Mutta ongelma on se, ettei väkivalta ole mikään ratkaisu. Jos aikuinen lyö aikuista, se on rikos. Jos lapsi lyö lasta, sekin on rikos eli poliisiasia. Se ei vain ole hyvä hyväksyttävää.
Ja kyllä, omaakin lasta on kiusattu niin fyysisesti kuin henkisesti. Minä vein asian poliisille. Peliin puuttui lastensuojelu ja kiusaaminen loppui.
Suhiseeko samalla kun potkii koivuja?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:25"]
Lyövät säkkiä ja harjoittelevat painin saloja. Myös voimistelua on luvassa. Tästä se lähtee.
[/quote]
Kuulostaa aika homolta.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:41"]
[/quote]
[/quote]
Sattuuko se änkyttämisestä kiusaaminen muka oikeasti vähemmän jos lyöt takaisin?
[/quote]
No joo. Mitä helvettiä nyt taas?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 18:52"]
Joku jakoi linkin jossa poika kiusaa lihavampaa poikaa ja lihava poika ratkaisi uhkaavan tilanteen nostamalla kiusaajan ilmaan ja heittämällä tämän katukiveykseen.
Homma loppui lyhyeen. Näin asiat pitäisi hoitaa.
[/quote]
Katsoin videon uudestaan. Näytti siltä että pojalta murtui pohjeluu. Onneksi ei rikkonut kalloa kiveykseen.
Olisin itse halunnut ja tarvinnut tuollaista apua isältä. Ala-asteen lopulla mua alettiin piestä ja otin heti alistujan roolin kun en muuta osannut. Se rooli jäi heti päälle ja niin mua piestiin läpi yläasteen ja mä seisoin vaan ja annoin tyyppien lyödä. Ja ei ollut mitään wt seutua vaan ihan normaali maalaiskylä.
Todennäköisesti kun olisin ala-asteella lyönyt takaisin niin olisi loppunut kiusaaminen siihen ekaan päivään. Tai sit olisi pahentunut, mutta en sitä oikein usko. Nyt taaperon isänä vasta musta tullut vähän sellaisen, ei nyt tappokoneen näköinen ja oloinen, mutta kuitenkin puolensa pitävän näköinen ja oloinen. Ja aion pitää huolen että lapseni osaa puolustaa itseään (puolustaa, ei hyökätä), ja lopettaa kiusaamisen tarvittaessa .