Matkakokemuksia Turkki, Side?
Kommentit (81)
Side on hyvä mesta. Oltiin emännän viime lokakuussa kahdestaan aikuisten dogan side beach-hotellissa. Ei ensimmäistäkään kiljuvaa kakaraa. Meno/paluu pihasta pihaan aika tarkkaan kahdeksan tuntia. Suosittelen.
Side-kokemuksia kaipailisin minäkin: lähdössä loppusyksystä. Kiitos jos Siden-tuntijoita olette!
AP: oletko katsonut Side-videoita you tubesta? Harkitsin itse Sideen menoa, mutta vaikutti kamalan pienelta ja tylsalta. Eiko kantsisi menna vaikka Kyprokselle lasten kanssa? Lansimaisempi ja viriilimpi kohde.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:43"]
AP: oletko katsonut Side-videoita you tubesta? Harkitsin itse Sideen menoa, mutta vaikutti kamalan pienelta ja tylsalta. Eiko kantsisi menna vaikka Kyprokselle lasten kanssa? Lansimaisempi ja viriilimpi kohde.
[/quote]
Tarkoittaako tuo viirili sitä että runsaasti teinejä ja diskohumppaa? Jos tarkoittaa, valitsisin Siden.
kysyy Nimim Jo aikuinen, biitsibileet nähty
Kiitti taas!
Eipä tullut mieleen katsoa Youtubesta, sieltähän löytyy vaikka mitä, hotelleista lähtien :). Tosiaan, ollaan ohitettu biletysikä, niin mieluusti rauhallinen ja turvallinen kohde. Retkiä olisi johonkin kiva tehdä, täytyy tutustua tarkemmin, mitä lähistöltä löytyy.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 12:25"]
Side-kokemuksia kaipailisin minäkin: lähdössä loppusyksystä. Kiitos jos Siden-tuntijoita olette!
[/quote]
Hei, oletko jo varannut matkan, kiinnostaisi, mihin hotelliin olet menossa?
ap
66: lisää; turkkilaisista apteekeista löytyi monenlaista apua ripuliin, paras oli Buscopan-lääke, joka auttoi kovaan vatsakipuun. Parasetamolia voi vatsatautinen ottaa kuumeeseen, Imodiumia ei mielellään ainakaan heti ripulin alussa (tarkoitushan on päästää taudinaiheuttajat ulos vatsasta), tosin ei se olisi kyllä noin rajussa ripulissa mitään vaikuttaisikaan) ripulijuomia jne. Imodium yleensäkin vain tilanteisiin, jossa sinun on pakko siirtyä ripulista huolimatta paikasta toiseen. Tai jos vatsatauti on ohi, mutta silti vatsa kouristelee.
Kiitos vielä kaikille, tosi paljon apua kokemuksistanne!
Kiitos taaaas kaikille!!!! Ja kiva, että muutkin hyötyvät neuvoisa!
ap
Käyn joka vuosi Turkissa enkä koskaan ole saanut vatsatautia! Jäitä en kyllä ole syönyt, jätskiä surutta joka paikasta. Samoin matkaseurani, sisko. Käsidesi on sujuvasti mukana mutta alkupäivien jälkeen unohtuu. Ollaan oltu sekä sidessä, marmariksessa että alanyassa ja viimeisestä tykätään eniten parhaimpien shoppailumahdollisuuksien takia. Kukin tykkää mistä tykkää mutta me ollaan oltu tosi huolettomia eikä ole tullut vatsatautia ja ihmiset ovat ystävällisiä. Ja ollaan reissattu Kreikasta Thaimaahan ja jos jonnekin. Tuo nyt vaan on meidän suosikkikohde. Saa kaiken mitä me kaivataan eli helpot lennot, edullinen matka, takuu lämpö, shoppailut ja hyvät retket. Tänä vuonna piti mennä muualle mutta kuinkas kävi.. Kaikissa oli joku mutta. Eli turkkiin mennään taas. Hyvää matkaa teille!
Ja ne hampaat.. Älkää nyt olko hysteerisiä.. Toki voi pestä pullovedellä jos tykkää. Voithan sä mennä pulloveteen myös kylpyyn.. Hanavesi on siihen ihan hyvää. Ja kuulee.. Olet kai joskus saanut ripulin suomessakin? Minä ainakin, Turkissa taas en. Järkevä kannattaa olla muttei hysteerinen. Sitähän varten mennään lomalle ulkomaille että koetaan uusia asioita.. Joihin kuuluu ne jätskit, katukeittiöidem ruoat yms. Kun meet niin kysy matkaoppaalta, täältä saat ihan hysteerisiä vastauksiakin. T. Edellinen joka käy Turkissa vuosittain.
Ja pankkikorttisi ominaisuudet kannattaa selvittää pankistasi eikä täältä. Eurot käy siellä monessa paikkaa, mutta kannattaa vaihtaa esim forexissa rahaa valmiiksi. Saat vaihtaa loput ylijäämät takaisin kuluitta. Pankkikorttinostosta menee aina joku nostosumma riippuen pankista.. Tyyliin 2 € plus 15%. Silloin ei kannata usein nostaa pieniä summia. Ja taas tämä edellinen, 40 v joka vuosi Turkissa lomaileva. Ja mieti nyt ite kuinka suosittu paikka se on.. Tuskinpa siellä käytäisiin niin paljon jos kaikkien mielestä on ihan paska. Monen mielestä itse elämä on paska homma.
Olen käynyt kaksi kertaa Antalyassa, toukokuun alussa ja lokakuussa syyslomaviikolla. Molempina ajankohtina säät ovat suosineet, ei liian kuuma, mutta juuri ihana ilma (+25 varjossa). Molemmilla kerroilla lomaviikkoon on mahtunut yksi sadepäivä. Hotelli on ollut viiden tähden Titanic (all inclusive), jossa kyllä uskaltaa syödä kaikkea.
Toisella lomalla eryhdyin syömään hieman raa'aksi jäänyttä lihaa (pyysin pihvin kypsänä, mutta tuli mediumina, mikä toki onkin paras kypsyys naudan sisäfileelle mielestäni) Antalyan satamassa tasokkaassa ravintolassa. Siitäpä sain ruokamyrkytyksen (elämäni ainoa ruokamyrkytys tähän mennessä ja olen matkustellut suht' paljon, noin 40 maata) ... muu perhe otti pastaa ja säästyi ruokamyrkytykseltä. Juuri vatsatautien pelossa olen pitkään karttanut Turkkia. Nytpähän tuli selväksi, että lihan tulee olla täysin kypsää. Hotellissa se toki olikin.
Olen menossa Turkkiin uudestaan, tällä kertaa kohteena Belek - helppoja leppoisia perhelomia all inclusivella tasokkaassa hotellissa, ja matkaan pääsee suoralla lennolla kotikentältä. Silloin tällöin tällainen rantaloma on ok, mutta toki kaupunkilomilla näkee enemmän ja Euroopan puolella ei ole tuota vatsatautipelkoa. Turkissa siis kannattaa noudattaa yleisiä vatsataudin välttämisohjeita kirjaimellisesti, muuten iskee vatsatauti!
Käytä maitohappobakteeria jo pari vk etukäteen. Pese hampaat pullovedellä. Älä syö mitään, mikä on pesty vedellä, esim salaatti, marjat. Keitot, padat, pizzat turvallisia. Käsidesiä joka paikassa. Ripuli on todella kurjaa! Hyvää matkaa sulle!
Kiitos taas kaikille! Ei mulle voi liikaa kertoa, hammaspesujuttukaan ei varmasti olisi tullut mieleen!
Vielä rahanvaihdosta, eli mulla on ihan tavallinen pankkikortti, kyllä siinä on teksti "MasterCard" oikeassa alareunassa, mutta ei siis mitään luotto-ominaisuuksia. Voinko tuolla siis nostaa rahaa Turkissa?
ap
Luen vielä ajatuksella ketjun neuvot läpi, hitsi että pitääkin olla näin tietämätön :D
Mulla ei ainakaan ole luotto-ominaisuutta ja silti mielestäni viimeksi nostin sillä rahaa siellä :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:12"]
Mulla ei ainakaan ole luotto-ominaisuutta ja silti mielestäni viimeksi nostin sillä rahaa siellä :)
[/quote]
Kiitos :).
Me käytiin Sidessä keväällä ja myös minä sain sieltä elämäni pahimman taudin. Vaikka on reissattu varmaan 20 matkaa Välimereltä Aasiaan enka ole koskaan saanut mitään, niin nyt se tuli Turkista. Ja oli käytössä maitohapot, pullovedet ja käsidesit. Olen tarkka hygieniasta. Ilmeisesti pöpö tuli jokiretken ruokailusta.
Sairastuin vasta kotona kun bakteeri iti muutaman päivän, ja vietin 4 päivää sairaalassa saaden antibioottia suoneen! Kyllä siinä vaiheessa tuntui ettei koskaan enää Turkkiin vaikka toki pöpön saaminen oli ikävä sattuma.
Muuten sanoisin Sidestä etten enää välttämättä Turkkiin lähtisi. Olemme aiemmin käyneet Kemerissä. Hotellimme oli hyvä, siitä plussa, vain pohjoismaisia ja länsi-eurooppalaisia turisteja. Rantakatu ja keskusta oli ok, mutta joka paikka täynnä (venäläisiä) turisteja. Rauniot ihan ok turistikohde, mutta täynnä väkeä. Siden oma ranta ei mielestäni ole häävi, ja se on ihan täynnä rantatuoleja ja turisteja. Ranta on likainen. Emme käyneet rannalla koko aikana. Ei voi verratakaan esim. Thaimaan rauhallisiin ja kauniisiin hiekkarantoihin!
Kokonaisuudessaan sanoisin että Turkki on sellainen b-luokan turistikohde jossa halvalla saa hienon hotellin mutta kyllä se halpuus näkyy sitten muualla. Kauniimpia maisemia on Kreikassa ja muualla välimerellä.
3 kertaa perheen pakottamana Turkissa. Neljättä kertaa ei tule. Antalyassa ruokamyrkytys hotellin all inclusivestä, Marmaris ja Alanya turistirysät krääsän tyrkyttämistä aamusta iltaan..
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:48"]Hampaat voi hyvin pestä hanavedellä.
[/quote]
No voi, mutta jo oikeesti haluaa tehdä kaikkensa välttyäkseen vatsataudilta ym. niin ei silloin kannata riskeerata mielestäni sillä :)