Matkakokemuksia Turkki, Side?
Kommentit (81)
Side on ihana ja rauhallinen paikka, ei ollenkaan samanlainen turistirysä kuin Alanya. Kaunista ja siellä on helppo kulkea. Suosittelen lämpimästi!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:24"]
Side on ihana ja rauhallinen paikka, ei ollenkaan samanlainen turistirysä kuin Alanya. Kaunista ja siellä on helppo kulkea. Suosittelen lämpimästi!
[/quote]
Kiitos!
ap
Sain Sidestä niin kauhean ripulin, että jatkui vielä kotimaassakin. Olen käynyt Alanyassa, Antalyassa, Belekissä ja Sidessä. Halpojen matkojen vuoksi. En mene enää, keräämme perheenä 500€ lisää, niin päästään muualle kuin Turkkiin. Sain ripulin myös Belekissä ja Alanyassa. Alanyassa oli lämmintä +37 ja hotellin ilmastointi rikki, huh hellettä.
Turkin Bodrumissa olimme toissaheinäkuussa ja pidimme kyllä paikasta. Hotellin ruoka oli ellei parasta niin ainakin monipuolisinta tähän mennessä ja käyty kuitenkin useissa eri maissa ja myös kaukokohteissa. Tuolta Bodrumista teki kätevästi ilmatyynyaluksella (n.20min) päivän reissun Kossin saarelle Kreikkaan. Ei tullut vatsaongelmia kellekään meistä, 2aik ja 2 kouluikäistä lasta. Ja muuten, Egyptissäkin tuli vain pientä vatsanippailua 2pväksi muille paitsi esikoiselle joka oli silloin 10v.
Mä sain ripulin nizzassa ei koskaan enää ranskaan
Side on kiva paikka. Kaunista ja hyvät rannat. Muutenkin tykkään Turkista lasten kanssa. Ihmiset on ystävällisiä ja hintataso kohtuullinen. Lisäksi Turkissa on hienoja historiallisia nähtävyyksiä aikuisillekin. Ripuliakaan ei olla ikinä saatu.
Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä?
Hotelli, jota olin ajatellut, on kyllä vissiin ok, viisi tähteä, mutta merkkaakos tuo mitään?
ap
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:13"]Ripuli, ripuli, ripuli [/quote] olen käynyt 7 kertaa eri puolilla Turkkia, niin kaupungissa kuin maaseudulla. En ole koskaan saanut mahatautia.
[/quote]
minä olen kolme kertaa, joka reissulla. Ei enää koskaan Turkkiin.
[/quote]
Kannattaa ottaa matkalle mukaan maitohappobakteeripillerit. Ottamalla yhden joka päivä säästyy tehokkaasti vatsataudeilta. Toinen juttu on juoda vain pullotettua vettä, välttää helposti pilaantuvia ruokia.
[/quote]
Kaikkihan niitä maitohappobakteereita syö! Ja kaikki juovat pullovettä ja tietävät, ettei jääpaloja, majoneesia tai katuruokaa pidä syödä Turkissa. Älä pidä ihmisiä tyhminä!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:28"]
Side on kiva paikka. Kaunista ja hyvät rannat. Muutenkin tykkään Turkista lasten kanssa. Ihmiset on ystävällisiä ja hintataso kohtuullinen. Lisäksi Turkissa on hienoja historiallisia nähtävyyksiä aikuisillekin. Ripuliakaan ei olla ikinä saatu.
[/quote]
Kiitos, kiva kuulla!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:17"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:13"]Ripuli, ripuli, ripuli [/quote] olen käynyt 7 kertaa eri puolilla Turkkia, niin kaupungissa kuin maaseudulla. En ole koskaan saanut mahatautia. [/quote] minä olen kolme kertaa, joka reissulla. Ei enää koskaan Turkkiin. [/quote] Kannattaa ottaa matkalle mukaan maitohappobakteeripillerit. Ottamalla yhden joka päivä säästyy tehokkaasti vatsataudeilta. Toinen juttu on juoda vain pullotettua vettä, välttää helposti pilaantuvia ruokia. [/quote] Kaikkihan niitä maitohappobakteereita syö! Ja kaikki juovat pullovettä ja tietävät, ettei jääpaloja, majoneesia tai katuruokaa pidä syödä Turkissa. Älä pidä ihmisiä tyhminä!
[/quote]
Ei olisi kyllä jääpalat tulleet mieleen! Mulle saa kertoa ihan kaikki ;)!
ap
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä?
Hotelli, jota olin ajatellut, on kyllä vissiin ok, viisi tähteä, mutta merkkaakos tuo mitään?
ap
[/quote]
Kysynpähän vaan, että mitä muutakaan kuin pullotettua vettä joisit, kun noin yleisesti ottaen kaikissa Etelän maissa kraanavesi on suolaista?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä? Hotelli, jota olin ajatellut, on kyllä vissiin ok, viisi tähteä, mutta merkkaakos tuo mitään? ap [/quote] Kysynpähän vaan, että mitä muutakaan kuin pullotettua vettä joisit, kun noin yleisesti ottaen kaikissa Etelän maissa kraanavesi on suolaista?
[/quote]
Kuten huomaat, mulle saa vääntää rautalangasta.. eli en tosiaan tiedä rantalomakohteista mitään :D
ap
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä?
ap
[/quote] Me on pärjätty sillä, että juodaan pullovettä, ei jääpaloja ja jäätelöä ei irtomyynnistä. Mukana kannan aina käsidesiä, jota laitetaan ennen ruokailua. Ja muistuta lapsia, ettei uima-altaan vettä juoda.
ap
[/quote]
Turkista saa todennäköisemmin ripulin kuin muista maista. Vastahan siitä oli isot lehtijutut. Ei se ripuli kaikille silti tule. Itse saan helposti ripulin käsihygieniasta huolimatta, herkkä maha. Tunnen ihmisiä, jotka eivät ole kärsineet ripulista Turkissakaan.
Jos näet lihaa ilman kylmäsäilytystä kuljetettavan (Turkissa yleinen tyyli), niin älä syö siinä ravintolassa! Sain Alanyassa ihan kamalan ripulin, ja aamupäivällä naurettiin, kun pojat nosteli tuoretta lihaa avonaisessa astiassa siinä lähellä olevinaan kylmäautosta. Varmaan meidänkin hotlaan toimittivat, yäk!
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä? Hotelli, jota olin ajatellut, on kyllä vissiin ok, viisi tähteä, mutta merkkaakos tuo mitään? ap [/quote] Me on pärjätty sillä, että juodaan pullovettä, ei jääpaloja ja jäätelöä ei irtomyynnistä. Mukana kannan aina käsidesiä, jota laitetaan ennen ruokailua. Ja muistuta lapsia, ettei uima-altaan vettä juoda.
[/quote]
Kiitos, tyhmä kysymys: voiko hotellissa syödä jätskiä, vai ihan kaikkea irtojädeä vältettävä?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä?
ap
[/quote]
Kysynpähän vaan, että mitä muutakaan kuin pullotettua vettä joisit, kun noin yleisesti ottaen kaikissa Etelän maissa kraanavesi on suolaista?
[/quote]
No ei ole suolaista, mutta vedessä on eri bakteerikanta kuin Suomessa.
Viime syyskuussa oltiin Sidessä, oli tosi lämmin ja merivesi varsinkin ihanan lämmintä! Tylsästi vietettiin suurin osa lomasta ihan hotellin altaalla ja rannalla. Pari käväisyä Siden keskustan kävelykaduille, oli kaunista ja viihtyisää! Vesiputous myös kaunis, mutta vähän turistirysä. Kulkeminen helppoa pikkubusseilla tai takseilla. En itse ihastunut Turkkiin suuremmin, muut Välimeren maat kolahtavat enemmän, mutta lämpöä ja aurinkoa sieltä sai takuuvarmasti ja Side on kohteena varmasti hyvä, erityisesti lapsiperheelle.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:31"]Kiitos vastanneille. Onko vatsataudin mahdollisuus Turkissa jotenkin erityisen suuri, jos välttäisi kuitenkin tiettyjä ruoka-aineita ja joisi pullotettua vettä + hyvä käsihygienia? Kertokaa, ensimmäinen matka.. löytyisikö jostain lista, mitä ruokia tuolla kannattaisi vältellä?
ap
[/quote]
[/quote]
No ei ole suolaista, mutta vedessä on eri bakteerikanta kuin Suomessa.
[/quote]
No kyllä se yleensä on myös sitä merivettä, josta on vaan vähän suodatettu suolaa pois.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:26"]Sain Sidestä niin kauhean ripulin, että jatkui vielä kotimaassakin. Olen käynyt Alanyassa, Antalyassa, Belekissä ja Sidessä. Halpojen matkojen vuoksi. En mene enää, keräämme perheenä 500€ lisää, niin päästään muualle kuin Turkkiin. Sain ripulin myös Belekissä ja Alanyassa. Alanyassa oli lämmintä +37 ja hotellin ilmastointi rikki, huh hellettä.
[/quote]
Mihin aikaan vuodesta olet ollut? Mä olen käynyt Alanyassa kaksi kertaa, ensimmäinen kerta oli elokuussa, jolloin oli varjossakin lähes 40 astetta ja se oli ehdottomasti liikaa, mutta toisella kerralla kävin toukokuussa ja olisiko lämpö silloin ollut 30 kieppeillä ja silloin oli hyvä olla. Eli en kyllä usko, että lokakuussa enää on lähemmäs 40 astetta.
Mä kyllä tykkäsin olla siellä, mutta mä otinkin ne lomat kyllä rentoutumisen kannalta eli altaalla ja rannalla tuli maattua.. Meillä oli molemmilla kerroilla all inclusive, eli syötiin oikeestaan vain hotellilla ja kukaan ei muistaakseni saanut mitään mahatauteja koko loman aikana (syötiin myös jäätelöä hotellilla) ja kaiken lisäksi oma vatsani menee herkästi sekaisin, joten en voi kyllä valittaa mistään ruokaan liittyvästä. Tottakai kaupungilla saa olla varovainen ja täytyykin, mutta ei jos ei välitä huutelusta ym. niin kyllä siitä lomasta pystyy nauttimaan! Ja sen voin vielä kertoa, että kunhan matkavakuutukset on kunnossa, ei tarvitse huolehtia sairastumisista/pienistä tapaturmista, sillä ne hoituvat todella hienosti vakuutusyhtiöiden ylläpitämillä lääkäriasemilla! :)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:13"]Ripuli, ripuli, ripuli [/quote] olen käynyt 7 kertaa eri puolilla Turkkia, niin kaupungissa kuin maaseudulla. En ole koskaan saanut mahatautia.
[/quote]
minä olen kolme kertaa, joka reissulla. Ei enää koskaan Turkkiin.
[/quote]
Kannattaa ottaa matkalle mukaan maitohappobakteeripillerit. Ottamalla yhden joka päivä säästyy tehokkaasti vatsataudeilta. Toinen juttu on juoda vain pullotettua vettä, välttää helposti pilaantuvia ruokia.
[/quote]
maitohapoilla ei ole kylläkään mitään vaikutusta, precosalla pieni merkitys ja imodiumilla tarv. umpeen.