En ymmärrä keski-ikäisten suomalaismiesten huumoria. Onko tämä juttu hauska?
"Tässä hyvä dieettiohje...
Kävin eilen Anttilassa ostamassa 20 kg säkillisen Sertiä koiralleni.
Kassajonossa nainen takanani kysyi,omistanko koiran.
Mitä hemmettiä se ihminen oikein kuvitteli, elefanttiko minulla olisi
kotona?
No minäpä päätin piristää tylsää elämääni. Kerroin naiselle, että ei,
minulla ei ole koiraa vaan olen päättänyt aloittaa uudelleen Serti-dieetin.
Lisäsin, että se ei ehkä ole hyvä idea, koska edellisellä kerralla
päädyin sairaalaan, mutta toisaalta olin laihtunut
25 kiloa siihen mennessä kun heräsin teho- osastolta tippa molemmissa
käsissä ja letku jokaisessa reiässä mitä kropasta löytyy.
Kerroin naiselle että dieetti toimii niin, että tungetaan taskut täyteen
Sertiä,
ja aina kun näläntunne yllättää heitetään pari papanaa suuhun.
Serti on täydellisen tasapainoista ravintoa, joten ruokavalio toimii
oikein hyvin. (Tässä vaiheessa koko kassajono kuunteli korvat
hörössä.)
Nainen kysyi aivan kauhistuneena olinko joutunut teho-osastolle koska
olin saanut myrkytyksen koiranruuasta. Vastasin etten suinkaan; olin
astunut varomattomasti ajoradalle nuuhkiakseni söpön kultaisennoutajan
persuksia ja auto ajoi meidän molempien yli.
Edessäni jonottanut punakka kaveri nauroi niin kovaa että olin aivan
varma että hän saa sydärin.
Myymälänjohtaja kutsuttiin paikalle ja sain porttikiellon Anttilaan.
Tänään menen Prismaan...."
Tätäkin jaettu varmaan 1000 kertaa fb:ssä ja ihmiset (lähinnä miehet) tykkää. Jutun luettuani ihmettelin, että missä kohdassa oikein piti nauraa...
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:02"]"Tässä hyvä dieettiohje...
Kävin eilen Anttilassa ostamassa 20 kg säkillisen Sertiä koiralleni.
Kassajonossa nainen takanani kysyi,omistanko koiran.
Mitä hemmettiä se ihminen oikein kuvitteli, elefanttiko minulla olisi
kotona?
No minäpä päätin piristää tylsää elämääni. Kerroin naiselle, että ei,
minulla ei ole koiraa vaan olen päättänyt aloittaa uudelleen Serti-dieetin.
Lisäsin, että se ei ehkä ole hyvä idea, koska edellisellä kerralla
päädyin sairaalaan, mutta toisaalta olin laihtunut
25 kiloa siihen mennessä kun heräsin teho- osastolta tippa molemmissa
käsissä ja letku jokaisessa reiässä mitä kropasta löytyy.
Kerroin naiselle että dieetti toimii niin, että tungetaan taskut täyteen
Sertiä,
ja aina kun näläntunne yllättää heitetään pari papanaa suuhun.
Serti on täydellisen tasapainoista ravintoa, joten ruokavalio toimii
oikein hyvin. (Tässä vaiheessa koko kassajono kuunteli korvat
hörössä.)
Nainen kysyi aivan kauhistuneena olinko joutunut teho-osastolle koska
olin saanut myrkytyksen koiranruuasta. Vastasin etten suinkaan; olin
astunut varomattomasti ajoradalle nuuhkiakseni söpön kultaisennoutajan
persuksia ja auto ajoi meidän molempien yli.
Edessäni jonottanut punakka kaveri nauroi niin kovaa että olin aivan
varma että hän saa sydärin.
Myymälänjohtaja kutsuttiin paikalle ja sain porttikiellon Anttilaan.
Tänään menen Prismaan...."
Tätäkin jaettu varmaan 1000 kertaa fb:ssä ja ihmiset (lähinnä miehet) tykkää. Jutun luettuani ihmettelin, että missä kohdassa oikein piti nauraa...
[/quote]
Onko Anttiloissa ruokapuolta ollut aikoihhin
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:22"]Ihan hauska se oli siihen asti kun tarinan mies sanoi syövänsä koiranruoat itse, sillä minunkikön mielestäni tyhmiin kysymyksiin kuuluu vastata yhtä typerästi. Mutta kun tarinaa piti alkaa siitä venyttämään vielä varsinaisen vitsikohdan ylikin, niin koko juttu meni jo pilalle. Kaikkia hauskoja juttuja ei tarvitse väkisin venyttämällä venyttää koska se hauskuus ei veny siitä mukana.
Ja sitäpaitsi tuo urbaanilegenda on vanha kuin taivas. Olen kuullut tuota monen miehen mukamas omana tarinana lukemattomat kerrat etten ole jaksanut edes hymyillä sille enää.. Miehet ovat niin typeriä luullessaan olevansa niiiiin uniikkeja ja ainutlaatuisia tarinoineen, eivätkä tajua että kaikki muut miehet leveilevät niillä ihan samoilla urbaanilegendoilla.
N27
[/quote]
Miehet sitä miehet tätä
Hiljaa naiset
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:10"]Te joista oli hauska niin mikä kohta tuossa jutussa?
[/quote]
Vasen laita.
Mua naurattaa mielikuva mielipuolisesti vauhkoavasta miehestä selittämässä räkä lentäen ja silmät päästä pullistuen kuinka syö koiranruokaa ja kauhistuneesta naisesta käsi taskussa pippurisumute valmiina jos hullu käy päälle.
Mä en vaan pysty ymmärtämään mitä se kultainennoutaja tekisi siellä ajoradalla. Ei jatkoon.
Olen lukenut tämän saman yhdestä ulkomaalaisesta facebook -ryhmästä englanniksi. Tämän postasi nainen ja tosi moni (keski-ikäinen) nainn tykkäsi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:12"]
Ydin on kait se että miksi se nainen kysyy että omistaako mies koiran, vaikka hänellä on koiranruokapussi! :D
Sama kuin av-mamma olisi ostamassa vaippoja, ja joku kysyisi että onko hänellä lapsi.
[/quote]
Kyllä mäkin ostan kortsuja, vaikkei mulla ole kullia! Helvetin huono vitsi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:11"]Jos kuulisi livenä, niin todennäköisesti myötähäpeä kertojaa kohtaan olisi päällimmmäinen tunne. [/quote] Aivan! Ihminen joka luulee olevansa nokkela ja juttu on sitten toisen nolaamiseen perustuva. Säälin.
[/quote] Jep. Kyllä huumorintaju paljastaa ihmisestä kaikenlaista. Joillakin se perustuu aika pitkälti vain toisten ihmisten nolaamiseen ja halveksuntaan (niin kuin tässä jutussa), toisilla löytyy itseironiaa (tässä 'vitsissä' ei ole itserioniaa muuten pätkääkään). Täällä kun on yritetty puhua niistä stereotypioista, niin tässä yksi lisää: on sanottu, et miehet nauravat muille ja muiden tyhmyydelle ja naiset nauravat itselleen sekä omalle ja toisten tyhmyydelle. Siinä on vissi ero. Ja kyllä tossa väitteeseen on hivenen perää.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 11:27"]Vain debiilit ja muut älyllisesti kehittymättömät imbesillit nauraa noin tasottomille jutuille.
[/quote]
No tyrskähdin kyllä, enkä ole älyllisesti mitenkään kehittymätön. Tyrskähdyksen aiheutti nimenomaan kohta, missä mies kertoo miksi oli joutunut teho-osastolle. Käsittääkseni se on juuri vitsin kohokohta, yllättävä käänne. Naiskysyjän mollaaminen alussa ei naurata. Voisi olla että muualla päin maailmaa ei tuota kohtaa edes tajuttaisi, koska ventovieraille jutustelun aloittamista ei koeta niin tunkeilevana ja oletetaan että nainen ei suinkaan ole tyhmä, vaan aloittaa small talkin. N38
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:43"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:23"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:14"] Voisiko joku, jonka mielestä tuo juttu ei ollut ollenkaan hauska, kertoa omasta mielestään hauskan vitsin? [/quote] En osaa nyt just tähän kertoa hyvää vitsiä mutta kerronpa miksi tuo ei naurata mua. Siinä suhtaudutaan muihin ivallisesti ja alentuvasti, siis koko lähtöasetelma on musta väärä.. Mua nauratti itse asiassa tosi paljon tuo kissajuttu koska lähtökohta oli aivan eri. Siinä nainen teki pilaa itaestään naisen stereotyyyppinä. On niin yksinkertaunen blondi että hyppää mau vaan alas kun se ois niinku kissa. Ja toisaalta se toimi myös vastalauseena gtuohon alkupwräisen vitsin naisvihaan, eli se vitsi toimi muunajin kuin vitsinä. Musta hyvässä huumoeissa on aina joku kannanotto tai hyvä huomio. Paras huumori voi saada jopa muuttamaan asenteita ja näkemyksiä maailmassa. Musta ei oo hauskaa toistella vanhoja usein vahingollisia stereotyypejä ilman mitään sanomaa. Aivan. [/quote] [/quote] Öö, siis naissukupuolen stereotypiasta ja yksinkertaisesta blondiudesta saa tehdä pilaa, kun vain itse on nainen? Lisäksi, tuo vitsi ei ollut minä-muodossa kerrottu vaan 3. persoonassa, joten millä lailla nainen teki pilaa itsestään? [/quote] Alkuperäinen vitsi lähti liikkeelle siitä, että kassajonon nainen (toiseutta edustava) oli hyvin yksinkertainen ja tyhmä. Kissavitsi lähti liikkeelle siitä, että no nauretaan nyt kunnolla sille kuinka me naiset yhtenä entiteettinä ollaan niin hillittömän tyhmiä. [/quote] Sinusta voi tehdä tismalleen saman johtopäätöksen ilman minkäänlaista vitsiä. [/quote] Anteeksi että mitä? No eipä kauaa mennyt että mennään henkilökohtaisuuksiin. Mut näinhän se yleensä menee. Kun ei osata argumentoida mitään niin haukutaan persoonaa. Aika säälittävä tapa minusta. [/quote] Miksi sinua ei nyt saisi sanoa tyhmäksi, kun toisaalta koko naissukupuolen tyhmyydelle irvailu oli juuri äsken mielestäsi niin hauskaa? [/quote] Et siis oikeasti erota itseironiaa toisten haukkumisesta? Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Tää palsta on tässä juuri hyvä. On monta asiaa, joista olen aiemmin ajatellut, että eihän kukaan oikeasti XXX tai kyllähän kaikki nyt loppupeleissä ymmärtää XXX. Täällä on niin monenlaista ihmistä että omatkin käsitykset avartuvat. [/quote] Älä ota tätä henkilökohtaisesti. Minä en tunne sinua ja voit olla fiksukin. Mieti, onko eroa siinä että sinä kerrot täysin asenteellisen ja koko naissukupuolta (mukaan lukien itseäsi) halventavan vitsin jossa naisen vammautuminen typeryytensä takia on "hauskaa", väännät rautalangasta että siinä nauretaan naissukupuolen tyhmyydelle ja siinä, että tulen sanomaan että sinä olet tyhmä? [/quote] Miten sinä ymmärrät ironian? Ideahan tuossa vitsissä (joka ei ollut minun kirjoittamani) oli monitahoinen, yksi puoli se että nauretaan stereotyypille tyhmistä naisista. Etkö ihan tosissaan ymmärr eroa? Vitsissä ei todettu että naiset ovat todellisiudessa kaikki tyhmiä.
[/quote]
Itse selitit, että vitsissä nauretaan sille miten "me naiset yhtenä entiteettinä ollaan niin hillittömän tyhmiä".
[/quote] ??? Leikitkö nyt tahallaan yksinkertaista?
Meinasin nukahtaa tuota lukiessa. helkkarin tylsä.
Nuo on noita miesten harrastamia puujalkavitsejä vähän pidemmäksi venytettynä.
Minusta hauska.T: Keski-ikäinen nainen
Ookei... tuo mies inhosi smalltalkia tai jotain? Vitsi ydin kyllä hukkuu lahjakkaasti.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:43"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:23"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:14"] Voisiko joku, jonka mielestä tuo juttu ei ollut ollenkaan hauska, kertoa omasta mielestään hauskan vitsin? [/quote] En osaa nyt just tähän kertoa hyvää vitsiä mutta kerronpa miksi tuo ei naurata mua. Siinä suhtaudutaan muihin ivallisesti ja alentuvasti, siis koko lähtöasetelma on musta väärä.. Mua nauratti itse asiassa tosi paljon tuo kissajuttu koska lähtökohta oli aivan eri. Siinä nainen teki pilaa itaestään naisen stereotyyyppinä. On niin yksinkertaunen blondi että hyppää mau vaan alas kun se ois niinku kissa. Ja toisaalta se toimi myös vastalauseena gtuohon alkupwräisen vitsin naisvihaan, eli se vitsi toimi muunajin kuin vitsinä. Musta hyvässä huumoeissa on aina joku kannanotto tai hyvä huomio. Paras huumori voi saada jopa muuttamaan asenteita ja näkemyksiä maailmassa. Musta ei oo hauskaa toistella vanhoja usein vahingollisia stereotyypejä ilman mitään sanomaa. Aivan. [/quote] [/quote] Öö, siis naissukupuolen stereotypiasta ja yksinkertaisesta blondiudesta saa tehdä pilaa, kun vain itse on nainen? Lisäksi, tuo vitsi ei ollut minä-muodossa kerrottu vaan 3. persoonassa, joten millä lailla nainen teki pilaa itsestään? [/quote] Alkuperäinen vitsi lähti liikkeelle siitä, että kassajonon nainen (toiseutta edustava) oli hyvin yksinkertainen ja tyhmä. Kissavitsi lähti liikkeelle siitä, että no nauretaan nyt kunnolla sille kuinka me naiset yhtenä entiteettinä ollaan niin hillittömän tyhmiä. [/quote] Sinusta voi tehdä tismalleen saman johtopäätöksen ilman minkäänlaista vitsiä. [/quote] Anteeksi että mitä? No eipä kauaa mennyt että mennään henkilökohtaisuuksiin. Mut näinhän se yleensä menee. Kun ei osata argumentoida mitään niin haukutaan persoonaa. Aika säälittävä tapa minusta. [/quote] Miksi sinua ei nyt saisi sanoa tyhmäksi, kun toisaalta koko naissukupuolen tyhmyydelle irvailu oli juuri äsken mielestäsi niin hauskaa? [/quote] Et siis oikeasti erota itseironiaa toisten haukkumisesta? Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää. Tää palsta on tässä juuri hyvä. On monta asiaa, joista olen aiemmin ajatellut, että eihän kukaan oikeasti XXX tai kyllähän kaikki nyt loppupeleissä ymmärtää XXX. Täällä on niin monenlaista ihmistä että omatkin käsitykset avartuvat. [/quote] Älä ota tätä henkilökohtaisesti. Minä en tunne sinua ja voit olla fiksukin. Mieti, onko eroa siinä että sinä kerrot täysin asenteellisen ja koko naissukupuolta (mukaan lukien itseäsi) halventavan vitsin jossa naisen vammautuminen typeryytensä takia on "hauskaa", väännät rautalangasta että siinä nauretaan naissukupuolen tyhmyydelle ja siinä, että tulen sanomaan että sinä olet tyhmä? [/quote] Miten sinä ymmärrät ironian? Ideahan tuossa vitsissä (joka ei ollut minun kirjoittamani) oli monitahoinen, yksi puoli se että nauretaan stereotyypille tyhmistä naisista. Etkö ihan tosissaan ymmärr eroa? Vitsissä ei todettu että naiset ovat todellisiudessa kaikki tyhmiä.
[/quote]
Kissavitsissä on siis hauskaa, että nauretaan stereotypialle tyhmistä naisista, mutta koiranruokavitsissä se onkin alentavaa?