Mies valittaa että liikun liikaa?!
Olen aina ollut kova urheilemaan. Mies sen sijaan oli ennen kova liikkuja, nykyään ei harrasta mitään, lopetti kuntosalin ja jalkapallon pelaamisen. Totta kai se minua ärsyttää sillä kun tutustuimme, liikuimme yhdessä.
Mutta, sanokaa, te. Onko teistä kohtuutonta valittaa puolisolle liikkumisesta?
Käyn kerran päivässä kuntosalilla (n. 1,5h), kävelylenkillä koiran kanssa (n.1,5h) ja illalla juoksu/pyörälenkillä (n.1h). Joka päivä en tietenkään käy esim. salilla vaan silloin käyn jumpassa/teen treenin kotona. Sanottakoon vielä että jos minä en koiraa vie pitkälle lenkille, ei vie kukaan sillä miehen mielestä koira ei tarvitse joka päivää pitkää lenkkiä (mistä minä olen toista mieltä, kyseessä aktiivinen rotu). Riitaa tästä aiheesta tulee joka päivä, en jaksaisi riidellä :(
Kommentit (37)
Lasten on pakko olla melko isoja ja vailla omia harrastuksia,jos äidin kanssa 1,5h lenkin joka päivä tekevät.
Onko ap:n viesti todellinen ja onko ap oikeasti se mies ja mies ap:n kuvaama tapaus. Meillä ainakin mies harrastaa hulluna ja minä olen se kotivahti. Sanoo,että mullekin olisi aikaa,jos vaan tartun siihen aktiivisesti.
Eli siis arkirumban keskellä teen kaiken valmiiksi kun hän käväisee minua kotna tuuraamassa samaan aikaan kun itse hiki hatussa käyn harrastuksessa ja palaan takaisin jatkamaan rumbaa.
Mies harrastaa, sitten saunoo ja tekee omia juttujaan ja minun vastuulle jää se,että järjestän omaa aikaani, hän vain ottaa sen.
Mitäpä jos rauhoittuisit ja lopettaisit liikkumisen? Liikut ihan liikaa! t.plösö av-mammuli
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:38"]
Onko ap:n viesti todellinen ja onko ap oikeasti se mies ja mies ap:n kuvaama tapaus. Meillä ainakin mies harrastaa hulluna ja minä olen se kotivahti. Sanoo,että mullekin olisi aikaa,jos vaan tartun siihen aktiivisesti. Eli siis arkirumban keskellä teen kaiken valmiiksi kun hän käväisee minua kotna tuuraamassa samaan aikaan kun itse hiki hatussa käyn harrastuksessa ja palaan takaisin jatkamaan rumbaa. Mies harrastaa, sitten saunoo ja tekee omia juttujaan ja minun vastuulle jää se,että järjestän omaa aikaani, hän vain ottaa sen.
[/quote]Samaa ajattelin, että ap pian paljastaa olevansa se kotonaoleva osapuoli.
Itsekin olen ollut urheiluleskenä, ei ole kivaa rynnätä töistä kotiin, hoitaa kotityöt, läksyjentarkistukset, harrastuksiinkuskaamiset jne. Mies vaan tyynen rauhallisesti ottaa aikaa kuntoiluun, itsellä ei ole enää voimia siihen.
Jos sun on pakko liikkua joka päivä niin kyllä 1h päivässä riittää.
En ihmettele kun miehesi valittaa.
Miehesi on oikeassa, sinähän liikut liikaa. Mitä pakenet kotoa vai onko joku terveellisyyspakkomielle?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:34"]
Kolme ja puoli tuntia omaa aikaa joka päivä, aika luksusta. Lapsia tuskin on. Ehkäpä miestä harmittaa, koska on pois yhteisestä ajastanne? Yritä saada mies mukaan koiralenkille, vaikka sitten joka toinen päivä. Eikä lepopäivä sulle itsellesi silloin tällöin vahinkoa tee.
[/quote]
Lapsia on. Mutta sanottakoon sen verran että salilla käyn aina aamuisin (klo 6-7) kun mies ja lapset vielä nukkuu (näin lomalla, arkena käyn ennen töitä tai suoraan työpäivän jälkeen, liukuva työaika)
Koiralenkillä käyn iltapäivällä, lapset ovat monesti mukana polkupyörillä, mies ei suostu lähtemään. Juoksemassa käyn iltaisin kun lapset ovat jo nukkumassa.
[/quote]
Mulla pääpiirteittään samanverran liikuntaa päivässä ja juurikin järjestetty niin, että ei ole lasten ajasta pois. Miestä ärsyttää, ennen olimme molemmat sohvaperunoita ja itse aloitin painonpudotuksen. Liikunta tuli siihen mukavana lisänä. Tällä hetkellä miestä ei voisi vähempää kiinnostaa painonpudotus tai liikunta, vittuilee vaan kaikesta siitä mitä, itse teen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:34"]
Kolme ja puoli tuntia omaa aikaa joka päivä, aika luksusta. Lapsia tuskin on. Ehkäpä miestä harmittaa, koska on pois yhteisestä ajastanne? Yritä saada mies mukaan koiralenkille, vaikka sitten joka toinen päivä. Eikä lepopäivä sulle itsellesi silloin tällöin vahinkoa tee.
[/quote]
Lapsia on. Mutta sanottakoon sen verran että salilla käyn aina aamuisin (klo 6-7) kun mies ja lapset vielä nukkuu (näin lomalla, arkena käyn ennen töitä tai suoraan työpäivän jälkeen, liukuva työaika)
Koiralenkillä käyn iltapäivällä, lapset ovat monesti mukana polkupyörillä, mies ei suostu lähtemään. Juoksemassa käyn iltaisin kun lapset ovat jo nukkumassa.
[/quote]
Mulla pääpiirteittään samanverran liikuntaa päivässä ja juurikin järjestetty niin, että ei ole lasten ajasta pois. Miestä ärsyttää, ennen olimme molemmat sohvaperunoita ja itse aloitin painonpudotuksen. Liikunta tuli siihen mukavana lisänä. Tällä hetkellä miestä ei voisi vähempää kiinnostaa painonpudotus tai liikunta, vittuilee vaan kaikesta siitä mitä, itse teen.
[/quote]
Onko se sitten työajasta pois -> siirryit puolipvtyöhön?
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:53"]
Miehesi on oikeassa, sinähän liikut liikaa. Mitä pakenet kotoa vai onko joku terveellisyyspakkomielle?
[/quote]
Mikä tuossa on liikaa? Jos haluaa lihaksia, siellä salilla on käytävä kunnolla ja jos haluaa vielä pitää aerobista kuntoa yllä, niin kannattaa tehdä lenkkejäkin. Suomalaiset on kyllä huonossa kunnossa, jos tätä tuntia päivässä pidetään riittävänä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:34"] Kolme ja puoli tuntia omaa aikaa joka päivä, aika luksusta. Lapsia tuskin on. Ehkäpä miestä harmittaa, koska on pois yhteisestä ajastanne? Yritä saada mies mukaan koiralenkille, vaikka sitten joka toinen päivä. Eikä lepopäivä sulle itsellesi silloin tällöin vahinkoa tee. [/quote] Lapsia on. Mutta sanottakoon sen verran että salilla käyn aina aamuisin (klo 6-7) kun mies ja lapset vielä nukkuu (näin lomalla, arkena käyn ennen töitä tai suoraan työpäivän jälkeen, liukuva työaika) Koiralenkillä käyn iltapäivällä, lapset ovat monesti mukana polkupyörillä, mies ei suostu lähtemään. Juoksemassa käyn iltaisin kun lapset ovat jo nukkumassa. [/quote] Mulla pääpiirteittään samanverran liikuntaa päivässä ja juurikin järjestetty niin, että ei ole lasten ajasta pois. Miestä ärsyttää, ennen olimme molemmat sohvaperunoita ja itse aloitin painonpudotuksen. Liikunta tuli siihen mukavana lisänä. Tällä hetkellä miestä ei voisi vähempää kiinnostaa painonpudotus tai liikunta, vittuilee vaan kaikesta siitä mitä, itse teen. [/quote] Onko se sitten työajasta pois -> siirryit puolipvtyöhön?
[/quote] EI ole, vaan liikun ennen työpäivää. Aiemmin olisin maannut kotona kattomassa telkkaria. Nyt teen sen lenkin tai käyn salilla. Käytän sen löysäilyajan siihen liikkumiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:41"] [quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:34"] Kolme ja puoli tuntia omaa aikaa joka päivä, aika luksusta. Lapsia tuskin on. Ehkäpä miestä harmittaa, koska on pois yhteisestä ajastanne? Yritä saada mies mukaan koiralenkille, vaikka sitten joka toinen päivä. Eikä lepopäivä sulle itsellesi silloin tällöin vahinkoa tee. [/quote] Lapsia on. Mutta sanottakoon sen verran että salilla käyn aina aamuisin (klo 6-7) kun mies ja lapset vielä nukkuu (näin lomalla, arkena käyn ennen töitä tai suoraan työpäivän jälkeen, liukuva työaika) Koiralenkillä käyn iltapäivällä, lapset ovat monesti mukana polkupyörillä, mies ei suostu lähtemään. Juoksemassa käyn iltaisin kun lapset ovat jo nukkumassa. [/quote] Mulla pääpiirteittään samanverran liikuntaa päivässä ja juurikin järjestetty niin, että ei ole lasten ajasta pois. Miestä ärsyttää, ennen olimme molemmat sohvaperunoita ja itse aloitin painonpudotuksen. Liikunta tuli siihen mukavana lisänä. Tällä hetkellä miestä ei voisi vähempää kiinnostaa painonpudotus tai liikunta, vittuilee vaan kaikesta siitä mitä, itse teen. [/quote] Onko se sitten työajasta pois -> siirryit puolipvtyöhön?
[/quote] EI ole, vaan liikun ennen työpäivää. Aiemmin olisin maannut kotona kattomassa telkkaria. Nyt teen sen lenkin tai käyn salilla. Käytän sen löysäilyajan siihen liikkumiseen.
[/quote] Sekä silloin kun lapset ovat nukkumassa.
On liikaa. Itse liikun 4-5h/vkossa ja koen että se määrä on ok perheelliselle. Ja muutenkin riittävä määrä. Lepopäivätkin on tärkeitä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 08:29"]
Olen aina ollut kova urheilemaan. Mies sen sijaan oli ennen kova liikkuja, nykyään ei harrasta mitään, lopetti kuntosalin ja jalkapallon pelaamisen. Totta kai se minua ärsyttää sillä kun tutustuimme, liikuimme yhdessä.
Mutta, sanokaa, te. Onko teistä kohtuutonta valittaa puolisolle liikkumisesta?
Käyn kerran päivässä kuntosalilla (n. 1,5h), kävelylenkillä koiran kanssa (n.1,5h) ja illalla juoksu/pyörälenkillä (n.1h). Joka päivä en tietenkään käy esim. salilla vaan silloin käyn jumpassa/teen treenin kotona. Sanottakoon vielä että jos minä en koiraa vie pitkälle lenkille, ei vie kukaan sillä miehen mielestä koira ei tarvitse joka päivää pitkää lenkkiä (mistä minä olen toista mieltä, kyseessä aktiivinen rotu). Riitaa tästä aiheesta tulee joka päivä, en jaksaisi riidellä :(
[/quote]
Enpä ihmettele, jos mies valittaa, eihän tossa jää aikaa kodille, perheelle, lapsille oikeestaan ollenkaan. 8h töissä + työmatkat, 9-10h päivässä, 4h liikuntaa (+kulkemiset jumppaan), ollaan varmaan josssain 14-15h, yöunet 7-8h = 22-23h... siinähän se päivä sitte olikin.. Et taida olla teillä se, joka hoitaa pyykit, ruuanlaitot, lapset ja kauppareissut, mieskin taitaa olla koristeena vaan.
Itse liikun töiden päälle 1h päivässä, pari kertaa viikossa lenkki tai jumppaa kotona. Ehdin hyvin oleen myös lasten kanssa enkä silti voi kehua, että ihan kauheasti jäisi "vapaa-aikaa" löhöilyyn.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 09:53"]
[/quote]
Mikä tuossa on liikaa? Jos haluaa lihaksia, siellä salilla on käytävä kunnolla ja jos haluaa vielä pitää aerobista kuntoa yllä, niin kannattaa tehdä lenkkejäkin. Suomalaiset on kyllä huonossa kunnossa, jos tätä tuntia päivässä pidetään riittävänä.
[/quote]
Määrittele lihaksia. Ja kyllä 28 tuntia viikossa liikuntaa on ihan sairaan paljon, jos joutuu myös käymään töissä. Kyllä siinä kärsii sinkunkin ihmissuhteet perheenäidistä (mies ja lapset), kodinhoidosta ja ruuanlaitosta puhumattakaan.
Vaikea uskoa. Kai nyt jokainen pitää välipäiviä?
Mutta muuten minun mielestäni saa omaakin elämää olla.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 10:24"]
Vaikea uskoa. Kai nyt jokainen pitää välipäiviä?
Mutta muuten minun mielestäni saa omaakin elämää olla.
[/quote]
Niin ja välipäivät ihan terveyden takia.
Noi sun määrät kuulostaa jo vähän sairaalta ja pakkomielteiseltä