Muutin vuokralle uuteen kerrostaloon, kokeillakseni olivatko kokemukseni asumismuodosta vielä totta - Kyllä olivat
Miten ihmeessä joku voi ostaa omistusasunnon itselleen kerrostalosta? :D
Kommentit (41)
Tuskin muutit vain kokeillaksesi.
Rahat loppui.
Se olikin vastaus kysymykseesi.
Miten ihmeessä joku voi olla noin omassa kuplassa, kuin ap ? :D
Mikä sua oikein vaivaa jos muutit asuntoon jossa et halua asua vain sen takia että saat todistettua jonkun pointin?
Sulla on hallussa statistiikka. Aivan valtavan hyvä otanta. Erinomaista!
Voisitko avata kokemustasi, ap?
Mä OSTIN asunnon itselleni uudesta kerrostalosta.
En aio kertoa muuta kuin että äänieristysvaatimuksia kiristettiin uudella asetuksella v. 2018. Eli äänieristys ainakin pitäisi olla sellainen, ettei normaalin asumisen äänet kuulu.
Suurin miinus kerrostaloasumisessa on edelleen se, ettei naapureitaan voi valita. On aina onnenkauppaa ja ylläripylläri millaiset saa.
Oletko sä viettänyt lapsuutesi jossain kaupungin vuokratalokolhoosissa, vai mistä sun kerrostaloneuroosisi on peräisin?
Vierailija kirjoitti:
Rahat loppui.Se olikin vastaus kysymykseesi.
Olen samaa mieltä.
Kerrostaloläävässä betonikopperossa eläminen sopii vain köyhille joilla ei muuta mahdollisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua oikein vaivaa jos muutit asuntoon jossa et halua asua vain sen takia että saat todistettua jonkun pointin?
Ilmeisesti ap oli kuitenkin optimistisesti toivonut parasta, vaikka samalla pelännyt pahinta. No, vuokralaisen on helppo lähteä. Ellei tehnyt pitkäaikaista sopimusta.
Kerrostaloasuminen on tyhjäpäiden, supersosiaalisten ja köyhien vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
En aio kertoa muuta kuin että äänieristysvaatimuksia kiristettiin uudella asetuksella v. 2018. Eli äänieristys ainakin pitäisi olla sellainen, ettei normaalin asumisen äänet kuulu.
Suurin miinus kerrostaloasumisessa on edelleen se, ettei naapureitaan voi valita. On aina onnenkauppaa ja ylläripylläri millaiset saa.
Älä viitsi valehdella.
Äänieristys on vitsi.
Sijoitusasunnoistani tulee noottia eniten äänieristyksestä, ja sillehän ei voi tehdä talon valmistumisen jälkeen yhtään mitään. Tai tietysti voi, Kajos itse ala laitella lisäeristystä. Kuka alkaa?
Toisena kaikki saatanan rakennusvirheet. Voi luoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Kerrostaloläävässä betonikopperossa eläminen sopii vain köyhille joilla ei muuta mahdollisuutta ole.
Asun keskisuuresssa kaupungissa, jonka kalleimmat asunnot myytävänä (oikotie.fi) ovat uusissa/uudehkoissa kerrostaloissa. Hintaa lähes milli.
Köyhät asuvat niissä iänikuisissa puutalovanhuksissa tai syrjemmällä mineriitti-ok-taloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin miinus kerrostaloasumisessa on edelleen se, ettei naapureitaan voi valita. On aina onnenkauppaa ja ylläripylläri millaiset saa.Älä viitsi valehdella.
Äänieristys on vitsi.
Sijoitusasunnoistani tulee noottia eniten äänieristyksestä, ja sillehän ei voi tehdä talon valmistumisen jälkeen yhtään mitään. Tai tietysti voi, Kajos itse ala laitella lisäeristystä. Kuka alkaa?
Samat kokemukset, olen hiljalleen myynyt erheostokseni eteenpäin.
Onneksi vielä voitolla, mutta tulevaisuus näyttää, että ihmiset alkavat ymmärtää, että jatkuva melu on persikasta, joten kiirus on myydä tyhmille sijoitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin miinus kerrostaloasumisessa on edelleen se, ettei naapureitaan voi valita. On aina onnenkauppaa ja ylläripylläri millaiset saa.Älä viitsi valehdella.
Äänieristys on vitsi.
Mitä mä valehtelin? En mitään. Jos äänieristys on puutteellinen, virheilmoitusta vain takuukorjauslistaan. Valviran sivuilta löytyy sallitut desibelilukemat, erikseen päivä- ja yöaikaan. Rakennusyhtiöitä ei pidä päästää vähällä tässä asiassa. Eihän muuten koskaan tule muutosta. Nyt on laki/asetus, jonka toteutumista putää noudattaa.
Mitä kaikki rakennusvirheitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Kerrostaloläävässä betonikopperossa eläminen sopii vain köyhille joilla ei muuta mahdollisuutta ole.Asun keskisuuresssa kaupungissa, jonka kalleimmat asunnot myytävänä (oikotie.fi) ovat uusissa/uudehkoissa kerrostaloissa. Hintaa lähes milli.
Köyhät asuvat niissä iänikuisissa puutalovanhuksissa tai syrjemmällä mineriitti-ok-taloissaan.
Sama juttu täällä. Tuttu osti 3h+k, vanhan rivarikämpän 60.00€, uudet kerrostalokämpät 3h+k alkaa täällä n. 300.000€ ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Kerrostaloläävässä betonikopperossa eläminen sopii vain köyhille joilla ei muuta mahdollisuutta ole.Asun keskisuuresssa kaupungissa, jonka kalleimmat asunnot myytävänä (oikotie.fi) ovat uusissa/uudehkoissa kerrostaloissa. Hintaa lähes milli.
Köyhät asuvat niissä iänikuisissa puutalovanhuksissa tai syrjemmällä mineriitti-ok-taloissaan.Sama juttu täällä. Tuttu osti 3h+k, vanhan rivarikämpän 60.00€, uudet kerrostalokämpät 3h+k alkaa täällä n. 300.000€ ylöspäin.
Korjaan, 60.000€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Seuraan tiiviisti asuntomarkkinoita, ne millin asunnot olleet myymättä jo pitkään, joku ihan herkku menee mutta niihin sinulla ei ole varaa, ja minä taas en osta sijoitukseen sellaista, koska se ei tuota.
Mineriiittitalojen remontoiti ei ole vaikeaa, mutta niitäpä ei enää asumiskäytössä paljoa ole, ne mitkä on, palvelee asujaa kunnes kuolema heidät erottaa.
Mutta tämähän onkin katkeran kerrostalohelvetissä asuvan itkunpurskahdus. 😛😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Köyhät asuvat niissä iänikuisissa puutalovanhuksissa tai syrjemmällä mineriitti-ok-taloissaan.Sama juttu täällä. Tuttu osti 3h+k, vanhan rivarikämpän 60.00€, uudet kerrostalokämpät 3h+k alkaa täällä n. 300.000€ ylöspäin.
Korjaan, 60.000€
Juu meilläkin on kaupungin keskustassa noin neljä vuotta vanha kerrostalo, myyty vissiin yksi asunto. Saatanan kalliita asuntoja ja mitä rahalla saa? Kaikuvat betoniseinät, jumalattoman ison mutta helvetin ruman parvekkeen, jotka on rivissä, kaikki kuuluu mitä naapuri puhuu. Ei mitään laatua koska rahat on menneet hisseihin ja yleisiin tiloihin jne.
Ja toisekseen, ei kannata verrata vanhaa ja uutta, vanhaa kerrostalo-osaketta ei kannata kenenkään kalliillla ostaa, linjasaneeraus vie kaiken ja n vittumainen kokemus.
Omakotitalossa putkien uusiminen on edullista ja parin viikon homma. Olen monta ostanut, saneerannut ja myynyt.
Minä ostin.
Minua ei ihan hirveästi häiritse, jos naapurissa vähän lapset huutaa tai koira räkyttää, harvoin olen itsekään täysin hiljaa tai sitten pistän kuulokkeet päähän, jos taustaäänet häiritsee.
En halua tehdä pihatöitä, en kolata lunta, en haravoida lehtiä, en leikata nurmikkoa, en mitään. Siksi arvostan kerrostaloasumisen mukanaan tuomaa huoltoyhtiötä.
Haluan päästä elinkustannuksissa halvalla. Lainan maksuun meni 12 vuotta (hieman yli 100.000€ asunto), sähkölasku olemattoman pieni, samoin vesilasku ja vakuutukset. Käytän rahaani sitten muuhun, kuin siihen fiiniin omakotitaloon.
Tämä asunto oli hyvällä paikalla ja hyvin hoidetusta taloyhtiöstä, ei ole mitään valittamista.
Eli minun kaltainen ihminen varmaan ostaa kerrostaloasunnon.
Hih hih