Ahdistaako sinua Ukrainan tilanne?
Minua alkaa pikkuhiljaa ahdistamaan ukrainalaisten viattomien siviilien puolesta.
Mielessäni käy myös, mitä Putin suunnitelee Suomen suhteen ? 🤔
Kommentit (849)
Eniten ahdistaa Venäjän vastapakotteet jotka tulee vastauksena lännen pakotteille. Voi monelta suomalaiselta lähteä työpaikka ja hinnat kallistuu rajusti.
Ei tuon Putinin toimia voi ymmärtää. Mies jo elämänsä ehtoopuolella ja vielä pitää saada vuodattaa viattomien ihmisten verta. Mitä sillä voittaa että on nyt maailman vihatuin mies. Saa tosiaan pelätä nyt loppuikänsä, mistä suunnasta se luoti kalloon kimpoaa. Täytyy olla aika hyvät turvatoimet nyt, ja voiko enää luottaa keneenkään.
Tätä sotaa ei pysty perustelemaan enää kansalle.Saattaa lähipiirissä olla pettureita. Ei kyllä säälitä. Miehellä olisi ollut rahaa ja olisi voinut valita mukavan loppuelämän. Kaukana jossain lämpimässä maassa.Mutta päätti näin. Täysin järjetöntä.
AHDISTAA, koska olemme Venäjän rajanaapuri. Jos Venäjä haluaa tulla Suomeen, se tulee Suomeen.
Putin on suuruudenhullu ja haluaa nimensä historiankirjoihin, aloittamalla kolmannen maailmansodan. Haluaa nimensä Hitlerin, Stalinin veroiseksi. Vaikea ymmärtää tällaista ajatuksenjuoksua.
No vähän,mutta eipä se ahdistelu auta. Muutenkin ihmisten pitäisi elää enemmän hetkessä,ja olla nyt kiitollinen siitä että Suomessa on tällä hetkellä rauha ja asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ahdistaa Venäjän vastapakotteet jotka tulee vastauksena lännen pakotteille. Voi monelta suomalaiselta lähteä työpaikka ja hinnat kallistuu rajusti.
Mitä nämä vastapakotteet voisi olla, josta esim. lähteä työpaikka? En itse oikein hahmota kokonaisuutta, joten olisi mielenkiintoista tietää.
Ahdistaa sen verran, että on pakko pitää kaikki mediat kiinni hetken aikaa, jotta pystyy keskittymään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisessa tilanteessa oma elintaso on päällimmäinen huoli? Itse olen valmis elämään vaikka loppuelämäni erittäin niukasti ja köyhänä, jos sen vastineeksi rikollinen diktaattori saataisiin pois vallasta ja edes jonkinlainen vakaus jälleen Eurooppaan.
Tässä kohtaa olen itse täysin valmis luopumaan elintasostani jos sillä saadaan ruplan arvo lähelle nollaa ja roistovaltiosta vielä enemmän kehitysmaa kuin se on jo nyt. Pakotteet maksavat meillekin ja antaa maksaa vaan. Yhteistyö rikollisten diktatuurien kanssa on loputtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisessa tilanteessa oma elintaso on päällimmäinen huoli? Itse olen valmis elämään vaikka loppuelämäni erittäin niukasti ja köyhänä, jos sen vastineeksi rikollinen diktaattori saataisiin pois vallasta ja edes jonkinlainen vakaus jälleen Eurooppaan.
Kyllä minullakin on oma pärjääminen ja elintaso se päällimmäinen ja suurin huoli. Ihan jo lasten takia, sillä heille soisin ihan tavallisen elämän vailla korona- , sota- tai toimeentulohuolia.
Ahdistaa niin, etten voi oikein muuhun edes keskittyä. Lähinnä siis se, että seuraavaksi sota on täällä Suomessa ja rakkaat kuolee.
Kun se ei ole pelkästään Ukraina. Viimeiset kaksi vuotta ovat olleet kaikin puolin ihan hirveitä. Olisikin vain pari ahdistavaa asiaa mutta kun koko elämä murenee alta.
Ahdistaa ja myös masentaa.
Toivottavasti Suomi ja Ruotsi _molemmat_ sanovat alustavasti kyllä, mitä Natoon liittymiseen tulee.
Tuo hirviö kun on tuolla rajan takana jo osoittanut sen, että mitä _oikeasti_ on.
Alfa-TV:ltä voit seurata Ukrainan sotaa reaaliajassa, sota on levinnyt lähes koko Ukrainan alueelle. Ohjukset paukkuu ja näkyy oikeita kuolemisia, sellaista se sota on. Kohtra Ukraina on miehitetty ja joukot voidaankin sitten siirtää seuraavan herkkupalan rajalle odottamaan hyökkäyskäskyjä. Unohtakaa jo se Nato, optio on mennyt Suomen osalta.
Ahdistaa ukrainalaisten vuoksi, se sorto mikä heitä odottaa jos häviävät. Se ahdistaa toisaalta myös, miten jääräpäisiä ja suomettuneita poliitikot on Suomessa ja Ruotsissa, etteivät ymmärrä hakeutua ajoissa Natoon. Suomen kansan tulevaisuus ahdistaa.
Muuten ei ahdista ja pelota kuolema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minullakin on oma pärjääminen ja elintaso se päällimmäinen ja suurin huoli. Ihan jo lasten takia, sillä heille soisin ihan tavallisen elämän vailla korona- , sota- tai toimeentulohuolia.
Kyllähän minäkin mielummin tuon valitsisin. Se nyt ei vain ole enää mahdollista ja todellisuutta on hyvä katsoa silmiin. Elintaso on pieni murhe sen rinnalla jos naapurin rikollisvaltio kohdistaa terrorisminsa meihin.
Kyllä nämä leikit tulee kestämään vielä vuosia. Paljon rahakkaampaa pitää sota pystyssä kuin lopettaa homma alkuunsa.
RUKOILKAA HERRAA JEESUSTA KRISTUSTA. Nyt on viimeiset hetket ja lopunajat.
Tämä on kaikkein ensimmäisenä kuitenkin ilosanoma pelastumisesta!
Jeesukseen uskovalla on ikuinen elämä taivaassa. Jumala rakastaa sinua, siksi Hän antoi ainoan Poikansa ristille, jotta kukaan joka Häneen uskoo ei hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.
Vaikka maailmantilanne on mikä on, Jumala on suvereeni ja Hän on Kaikkivaltias.
Uskovat, pyytäkää ja anokaa niin teille annetaan.
Juuri näin. Venäjä on menettänyt kaiken alun alkaenkin kyseenalaisen uskottavuutensa neuvottelukumppanina. Pelkkiä valheita sieltä tulee, joihin pitää jatkossa myös suhtautua sellaisina alusta alkaen. On täysin yhdentekevää mitä heidän neuvottelijansa sanovat, koska lähtökohta on, että suusta tulee puhdasta paskaa.