Kuinka pieni vauva tottuu vielä helposti omaan sänkyyn?
Meillä hieman alle 3kk vauva, joka on nukkunut samassa sängyssä vieressä tähän asti. Yöt alkavat nykyään vaan olla niin vilkkaita, että 4:stä eteenpäin ei mun nukkumisesta tule mitään. Kääntyilee ja huiskii ja ährää. Olen ajatellut siirtää omaan sänkyyn. Protestoikohan jo vastaan?
Kokemuksia?
Kommentit (10)
Laita viereen joka ilta sama pehmolelu (jossa ei ole irtolähteviä osia tai naruja), siitä oppii ottamaan turvan
Olen nukuttanut meidänkin sänkyyn hänet. Eli on tottunut nukuttamiseen. Nyt vain tekisin sen pinnasänkyyn.
Kyse oli lähinnä siitä että onko liian vanha tottuakseen helposti.
myös siitä nukuttamisesti. Myöhemmin se muuttuu vielä vaikeammaksi ja joku päivä olet tosi iloinen siitä, että lapsesi osaa nukahtaa itsekseen.
meillä on myös 2 muutakin pikkulasta, joten huudattaakaan en voi. Sitten ei nuku kukaan.
ap.
Huutaa niin että oksentaa jos en ole vieressä siksi että nukahtaa. Ei se oo aina niin helppoa.
Vierailija:
myös siitä nukuttamisesti. Myöhemmin se muuttuu vielä vaikeammaksi ja joku päivä olet tosi iloinen siitä, että lapsesi osaa nukahtaa itsekseen.
Teen niin että nukutan hänet vieressäni meidän sängyssä. Ja sitten kun on nukahtanut tai kun tullaan itse nukkumaan nostan nukkuvan lapsen omaan sänkyynsä. Ei herää kun nostaa varovasti ja vaikka juttelee samalla hiljaa. Nukkuu rauhassa ja hyvin aamuun asti pinnasängyssä.
Meillä ei ole koskaan nukutettu, iltarutiinit on pidetty vauvasta saakka suurin piirtein samoina ja masu täynnä on laitettu sänkyyn ja sinne on jäänyt. Nyt isompana on välillä tullut kausia, että itkee vähän jätettäessä, jolloin saatetaan käydä muutaman kerran " lohduttelemassa" , mutta koska koskaan mikään ei muutu itkemällä, ei siis pääse sängystä pois tai äiti tai isi eivät jää viereen, niin nämä kaudet ovat pysyneet hyvin lyhyinä (muutaman illan mittaisia).
pinnasänkyyn nukkumaan, sänky meidän sängyssä kiinni. Siirtyi tissiltä puolihorteessa sinne ja nukahti. Vain minä valvoin kahtena ekana iltana ja ihmettelin että sieläkö se nyt sitten tuhisee...
Meillä meni noin viikko ja sen jälkeen jäi ihan nätisti sänkyyn nukkumaan.