Miksi porukkaa on nyt jopa kuukauden influenssakierteessä ja jopa neljättä viidettä kertaa tänä talvena joko influenssassa tai flunssassa
....ihan kuin ihmisten immuniteetti olisi heikentynyt huomattavasti. Mikä sen aiheuttaa?
Kommentit (44)
En tiedä. Mulla on neljä koronarokotetta ja vuosittaiset influt, eikä mikään ole tarttunut tänäkään talvena. Asiakkaissa on kyllä näitä viikkoja sairastavia.
Nyt on liikkeellä monta eri flunssavariaatiota, korona ja influenssa.
Trollit on ihan villinä tänä iltana.
Menkää syömään kaalia ja juomaan votkaa, te pirun kätyrit.
Itse työskentelen päiväkoti-koulussa enkä ole kyllä siellä tautipesäkkeessä moista huomannut.
Huono käsihygienia, maskien pois jättäminen, ihmisten kasaantuminen kauppakeskuksiin koronan jälkeen, ei malteta sairastaa kotona.
Siinähän noita. Itsekin sain vuodenvaihteessa melkein peräkkäinen kaksi ärhäkkää flunssaa ja toinen sitten menikin jo keuhkoputkeen asti kun vastustuskyky ei kestänyt. Siitä ei ilman lääkärikäyntiä selvitty.
Onhan se immuniteetti heikentynyt muttei siitä syystä mitä vihjaat. Se on heikentynyt siksi, että kahteen vuoteen ei ole saatu normaalia bakteerikuormaa rajoitusten takia ja nyt ne ovat päässeet jylläämään.
Vierailija kirjoitti:
Itse työskentelen päiväkoti-koulussa enkä ole kyllä siellä tautipesäkkeessä moista huomannut.
vatsatautia on ollut tänäkin vuonna, mutta ei sitäkään yhtä paljon , kun ennen koronaa, kun ihmset on oppineet pesemään käsiä paremmin.
No ainakin itse olin lokakuussa sairastetun hyvin lievän koronan jälkeen pari kertaa kuukauden sisään jossain muussa taudissa. Sen jälkeen ei ole muita ollut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se immuniteetti heikentynyt muttei siitä syystä mitä vihjaat. Se on heikentynyt siksi, että kahteen vuoteen ei ole saatu normaalia bakteerikuormaa rajoitusten takia ja nyt ne ovat päässeet jylläämään.
Tämähän se syy on. Pariin vuoteen ei altistuttu millekään ja nyt normaalielämän palatessa eivät flunssa ja influenssavirukset ole hävinneet minnekään. Itellä toinen paha flunssa putkeen, edellisestä juuri ja juuri tervehdyin niin iski vielä pahempi. Korona-aikana en ollut sairas kertaakaan.
Mietippä mielummin että miten ihmeessä nämä yli miljoona suomalaista ovat selvinneet 0 kpl rokotteella , eikä tämä miljoona kuormita mitenkään laitoksia tai hautaustoimistoja........eikös juuri miljoona pitäisi olla pois pelistä......
Yrittävät pitää meidät kiireisenä turhissa koronaketjuissa, että Purran EU -möläytykset unohtuisi. Ei unohdu.
Sellaista mikä on jo sisällä , sitä tosiasiaa ei tietenkään saa myöntää, niin syitähän oli aina 3 miljoonaa mutta totuuksia 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se syy on. Pariin vuoteen ei altistuttu millekään ja nyt normaalielämän palatessa eivät flunssa ja influenssavirukset ole hävinneet minnekään. Itellä toinen paha flunssa putkeen, edellisestä juuri ja juuri tervehdyin niin iski vielä pahempi. Korona-aikana en ollut sairas kertaakaan.
Korona-aika jatkuu edelleen. Osa sairastaa koronavirustartunnan tietämättään oireettomana.
Vierailija kirjoitti:
Huono käsihygienia, maskien pois jättäminen, ihmisten kasaantuminen kauppakeskuksiin koronan jälkeen, ei malteta sairastaa kotona.
Siinähän noita. Itsekin sain vuodenvaihteessa melkein peräkkäinen kaksi ärhäkkää flunssaa ja toinen sitten menikin jo keuhkoputkeen asti kun vastustuskyky ei kestänyt. Siitä ei ilman lääkärikäyntiä selvitty.
En ole käyttänyt maskia kohta enää vuoteen, olen käynyt kaupoissa ihan normaalisti ja kädet pesen normaalisti vessakäyntien ja kotiin tulemisen jälkeen, mutta enpä ole sairastunut. Kuten en ole sairastunut vuosikausiin muutenkaan. Tuo ajanjakso alkoi jo monta vuotta ennen koronaa.
Mielenkiintoista nähdä, kun tulee kesä ja taudit ei poistukaan mihinkään.
Niin kuin Nicke sanoisi: Ihan oma syy!
Influenssarokotteita on jaettu jo alkutalvesta lähtien. Mutta jos ihminen sattuu oleva kulkutautimyönteinen, eikä ota rokotetta, niin ihan itseään saa syyttää jos sairastuu influenssaan.
Huom kaikki oppilaat aamuin illoin kättelevä opettaja.