Mies vitsailee jatkuvasti toisista naisista
Asia siis tuli jo otsikossa. Mies vitsailee jatkuvasti niin kuin hänellä olisi toisia naisia. Siis tyyliin jos en muista, että olisimme jostain asiasta jutelleet, hän on, että "ai niin, se olikin varmaan yhden toisen naisen kanssa kun laittelin tästä viestiä, hahahahahahahaa". Tai että "taisinkin tämän elokuvan katsoa yhden toisen naisen kanssa treffeillä". Hän myös raportoi aina minulle jos on käynyt yksin vaikkapa Prismassa, että "olipa siellä nätti kassatyttö, joka hymyili minulle". Olemme seurustelleet vuoden päivät, ja muuten meillä menee hyvin, mies sanoo rakastavansa ja että olen tietysti hänen ainoansa. (Siis silloin kun ei vitsaile.) En ole mitenkään erityisen (tai oikeastaan ollenkaan) mustasukkaista tyyppiä, lähinnä nämä "vitsit" ihmetyttävät, herättävät välillä myötähäpeää ja saavat pohtimaan, mihin mies niillä pyrkii. Olen useamman kerran miehelle sanonutkin, etten ihan ymmärrä noiden hänen juttujensa huumoriarvoa; vitsissä kun pitää omasta mielestäni olla lähtökohtaisesti jotain, mikä naurattaa. Mies sanoo, että mulla on vaan kehno huumorintaju, ja hänen mielestään kaikista asioista pitää pystyä vitsailemaan, ja se, että hän "pystyy vitsailemaan tällaisista asioista tarkoittaa vain, ettei hänellä ole tosielämässä mitään salattavaa". Minusta nuo ovat kaikki vähän erikoisia selityksiä.
Kommentit (96)
Sillä on, miks muuten heittäisi tuollaista settiä.
Mitä uhkaa sä näet jossain Prisman kassassa?
No vitsaile että sinulla on toinen mies ja katso miten reagoi. Jos suuttuu niin anna kenkää. Lyttääkö tuo muuten muillakin tavoin kuin vain haukkumalla huumorintajuasi.
Kokeile vitsailla samalla tavalla. Jospa miehesi ymmärtäisi paremmin, kun kuulee sinun puhuvan esimerkikisi hymyilevästä komeasta kauppiaasta. Aina voit myös miettiä, kenen kanssa katsoitkaan leijonien peliiä. Älä ilkeile, vaan käytä samaa huumorin lajia.
Typerää ja turhaakin turhempaa paskaa, en jaksaisi. Vaihtamalla paranee
No siis en näe mitään uhkaa Prisman kassassa. Lähinnä pidän erikoisena miehen tyyliä raportoida joka kerta minulle siitä, kun hän on nähnyt jossain kauniin naisen. Miehen tarinoissa nämä naiset myös aina jotenkin erityisesti noteeraavat hänet. Näenhän minäkin ulkona ja harrastuksissa liikkuessa komeita miehiä siellä täällä, mutta en koe tarpeelliseksi omalle miehelleni illalla purkaa, että olipa taas salilla penkkipaikalla niin komee uros että ahh, ja se vieläpä hymyili mulle. :D
-ap
Toivottavasti vitsailet jostain toisesta miehestä ja raportoi tulokset.
Odotan raporttia.
Odotahan hetki, niin narsistihullu kertoo sinulle totuuden: mies on narsku, sitten piiitkä luettelo narsistin ominaisuuksista...
Mun mieheni teki pari vuotta niin että usein kehu mulle muita naisia. Tai jos oltiin kaupassa niin tölläsi muita naisia kun olin vieressä. Katsottiin leffaa yhdessä "Oi että kun toi nais näyttelijä on niin seksikäs kyllä sitä kerran vois rykästä" "Olipa tänään kaupassa kaksi tosi kaunista muijaa." Yms. Joo tyhmänä pari vuotta kuuntelin ja katselin tota touhua ja sitten vaan eräänä päivänä räjähdin ja sanoin miehelle mitä tunteita noi teot mussa herättää sanoin että jos ei lopeta otan ja lähden. No sen jälkeen on noi asiat lopettanut.
Mun exä ainakin yritti saada mut mustasukkaiseksi.
Mies on ilmiselvä sadisti. Eroa hyvä ihminen. Varmasti löydät paremman, sadismi ei ole tavallinen mielisairaus.
Aina jos huomauttaa vitsailijalle, että huono vitsi, ei naurata, on vitsailijan mielestä kuuntelijan huumorintaju huono. Ei ne koskaan myönnä, että vitsinsä oli huono. Itse sanoisin tuollaiselle sarkastisesti että no hah hah, kylläpä vitsin murjaisit, kuolen nauruun.
Yleensä tällaiset, joiden pitää todistella olevansa uskollisia, eivät sitä ole.
Ettei olisi narsisti. Ne harrastaa kaasuvalotusta (gaslighting) Eli tarkoitus horjuttaa kohteen itsetuntoa ym.
Tajusin jälkikäteen  että exällä oli tämmöisiä omituisia juttuja. Tarkoitus vain hämmentää toisen mieltä. No se oli vielä vaaratonta kunnes lopulta näytti todellisen nahkansa.
Vähän lapselliselta tuntuu vaipua samalle tasolle, mutta ehkä mun täytyy koettaa ottaa hänen omat keinot käyttöönsä, kun ei puhe muuten tunnu auttavan. Muuten mies on kuitenkin ihana ja meillä on pääosin oikein kivaa yhdessä, pelkkien joskus toistuvien huonojen vitsien takia en häntä nyt haluaisi jättää.
Kerran aiemmin hän tosin lähetti minulle kuvan jostain tv-sarjan naisesta saatesanoilla "uu miten kuuma". Vastasin hänelle laittamalla n. 10 kuvaa paidattomista, kuumista miesnäyttelijöistä samoilla saatesanoilla. Mies ei vastannut siihen mitään, mutta sen jälkeen ei ole kyllä enää vastaavia kuviakaan tullut.
-ap
Mieheni teki samaa nuoruudessa ihan lapsellisuuttaan. Aina kuulema vitsinä. Minäkin sitten rupesin kertomaan aina samaa vitsiä. Kumma kyllä kyllästyi aika äkkiä kuulemaan 😁
Vierailija kirjoitti:
Vähän lapselliselta tuntuu vaipua samalle tasolle, mutta ehkä mun täytyy koettaa ottaa hänen omat keinot käyttöönsä, kun ei puhe muuten tunnu auttavan. Muuten mies on kuitenkin ihana ja meillä on pääosin oikein kivaa yhdessä, pelkkien joskus toistuvien huonojen vitsien takia en häntä nyt haluaisi jättää.
Kerran aiemmin hän tosin lähetti minulle kuvan jostain tv-sarjan naisesta saatesanoilla "uu miten kuuma". Vastasin hänelle laittamalla n. 10 kuvaa paidattomista, kuumista miesnäyttelijöistä samoilla saatesanoilla. Mies ei vastannut siihen mitään, mutta sen jälkeen ei ole kyllä enää vastaavia kuviakaan tullut.
-ap
Mun täytyy kyllä sanoa, että mikään mies ei olisi muuten tarpeeksi ihana, että sietäisin tuollaista käytöstä.
Ei mitään lapsellista kieroilua, sanot vain et nyt loppui tuollaiset vitsit, jos mies haluaa parisuhteen jatkuvan. Jos oikeasti on huumorimiehiä, niin pystyy kyllä vitsailemaan muistakin aiheista halutessaan, ilman että loukkaa sinua.
Eihän siinä ole muusta kuin toisen kunnioittamisesta kyse.
En kuuntelisi.