Voiko muka täysin terve poika jäädä molempia vanhempiaan lyhyemmiksi?!
Kommentit (14)
Miksi olisi sairas? Ikä ja pituus? Vanhempien pituudet?
Tietenkin voi. Jos poika olisi aina vanhempaansa pidempi, niin miten pitkiä nykyihmiset olisivatkaan.
Samaa asiaa taas tulit jankkaamaan
huono
Varmasti voi, jos on saanut tumppigeenit sopivasti kummaltakin puolelta sukua.
Kuulen sun pojalla ei ole muuta ongelmaa kuin sinä. Lopeta tuo jankkaaminen jo.
No minä terve tyttö ainakin jäin yli kymmenen senttiä molemmista vanhemmistani.
Voi että! Kyllä sinäkin ap sitten armeijassa otat kasvupyrähdyksen.
Eikö kukaan enää seuraa uutisia? Nykyään vain harvat lapset saavuttavat vanhempiensa pituudet. Huippu meni jo muutama vuosi sitten. Pituuskäyrä on laskusuuntainen, ensimmäistä kertaa teollistumisen jälkeen. Myös elinikäennuste on matalampi. Ehkä piankin vanhemmat hautaavat lapsensa ja sitten vasta itse jäävät itse ikuiseen lepoon?
Tiedän tapauksia. Vanhemmatkin hädin tuskin 170 cm
Ei tietenkään voi, ei vaan ole mahdollista, hyvänen aika! Hei oikeestiiiii!!
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:59"]Eikö kukaan enää seuraa uutisia? Nykyään vain harvat lapset saavuttavat vanhempiensa pituudet. Huippu meni jo muutama vuosi sitten. Pituuskäyrä on laskusuuntainen, ensimmäistä kertaa teollistumisen jälkeen. Myös elinikäennuste on matalampi. Ehkä piankin vanhemmat hautaavat lapsensa ja sitten vasta itse jäävät itse ikuiseen lepoon?
[/quote]
Jenkeissäkin 2000 syntyneet pojat uhkaavat jäädä eliniässä isovanhempiensa jalkoihin.
Voi. Ja vaikka olisikin kasvuhormoonin puute eli ei kasva niin se ei johdu mistään sairaudesta vaan keho ei tuota sitä.