Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jätän lapseni 6kk matkan ajaksi hoitoon

Vierailija
11.07.2015 |

Matka varattu ennen plussaamista, lähtöajankohta on kun lapseni 6kk iässä. Matka kestää viikon. Lapsi hoidossa Äidilläni sen aikaan sisaruksensa 2,6v kanssa. Mielipiteitä tai kysyttävää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä jättäisi niin pientä lasta. Lapsi saisi olla äidistään (lähihuoltajastaan) erossa korkeintaan niin monta vuorokautta kun on ikää. 2-vuotiastakaan en jättäisi viikoksi missään nimessä, ehkä yhdeksi yöksi jos sitäkään. 6-vuotialle rupee ehkä se viikko olemaan ok. Lapset ei ole mitään tavaroita joita voisi heitellä miten vaan! Olet ajattelematon äiti!

Vierailija
2/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käy sun lapsiasi sääliksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sun aloituksen otsikko on harhaan johtava. Saa sen käsityksen, että jätät lapsen matkasi ajaksi, joka kestää 6kk. Viikko on kuitenkin ok, jos luotettava hoitaja löytyy.

Vierailija
4/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tottunut äitiisi, niin sen kuin lähdet.

Vierailija
5/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon matka kestää 6 kk ja sisarus 2,6 v. Mielenkiintoista.

Vierailija
6/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään äidit jättää lapsiaan hoitoon miten vaan. Sitten on näitä, jotka asuvat viikko viikko, eikä ole sitä "vakituista" kotia. Itse olen psykiatrina nähnyt mihin tämmöinen "heittopussi" meininki johtaa. Näiden lapsien katseesta voi jopa huomata miten heiltä perusturvallisuus puuttu, ja itsetunto vaurioituu. Ei todellakaan ole lapselle hyväksi! Jostain syystä ihmisille ei mene tämä perille, tai sitten ollaan sen verran itsekkäitä, että omat menot menee ennen lasten hyvinvointia. Suomessa on valitettavan paljon mitä minä kutsun huonoiksi vanhemmiksi.

Vierailija
7/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa 2,6v?

Vierailija
8/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:29"]Nykyään äidit jättää lapsiaan hoitoon miten vaan. Sitten on näitä, jotka asuvat viikko viikko, eikä ole sitä "vakituista" kotia. Itse olen psykiatrina nähnyt mihin tämmöinen "heittopussi" meininki johtaa. Näiden lapsien katseesta voi jopa huomata miten heiltä perusturvallisuus puuttu, ja itsetunto vaurioituu. Ei todellakaan ole lapselle hyväksi! Jostain syystä ihmisille ei mene tämä perille, tai sitten ollaan sen verran itsekkäitä, että omat menot menee ennen lasten hyvinvointia. Suomessa on valitettavan paljon mitä minä kutsun huonoiksi vanhemmiksi.
[/quote]

Eikö lääkiksessä opeteta kirjoittamaan?

Vierailija
9/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikko hämää että jättäisit lapsen puoleksi vuodeksi hoitoon :D ihan ansaittu loma on ja hyvällä mielellä voi muksut viikoksi mummolaan pistää :) !

Vierailija
10/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti tuntuu nyt hyvältä idealta, mutta entä sitten kun se vauva on sylissä.... Miksi muuten matka pitää varata noin hyvissä ajoin? Todellako joku tekee niin??

Vierailija
11/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:37"]

Mitä tarkoittaa 2,6v?

[/quote]

Matemaattisessa mielessä se on 2 vuotta ja 6/10 vuodesta eli 2 vuotta 7kk ja vielä 1/5 kuukaudesta päälle. Usein sillä kuitenkin tarkoitetaan 2 v ja 6 kk ikäistä lasta.

pilkunviilaaja

Vierailija
12/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:37"]

Mitä tarkoittaa 2,6v?

[/quote]

Matemaattisessa mielessä se on 2 vuotta ja 6/10 vuodesta eli 2 vuotta 7kk ja vielä 1/5 kuukaudesta päälle. Usein sillä kuitenkin tarkoitetaan 2 v ja 6 kk ikäistä lasta.

pilkunviilaaja
[/quote]
Vaikka 2v 6kk onkin 2,5v.... Jos on niin tyhmä että ei osaa numeroita, varmaan jättääkin oikeasti vauvansa noin pitkäksi aikaa.

Ap, kysy neuvolasta mitä mieltä siellä ovat.

Vierailija
13/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 17:49"]Ihan varmasti tuntuu nyt hyvältä idealta, mutta entä sitten kun se vauva on sylissä.... Miksi muuten matka pitää varata noin hyvissä ajoin? Todellako joku tekee niin??
[/quote]
Ihmettelin ihan samaa, oikeastiki matkoja varataan noin aikaisin? Miksi?

Vierailija
14/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omia lapsia, mutta tiedän itse olleeni pari kertaa vuodessa viikon jaksoissa mummillani hoidossa kun vanhemmat olivat lomalla. Kuulemma ihan vauva-/taaperoiästä lähtien. En tiennyt että se ei ole normaalia jättää lasta hoitoon viikoksi. Ainakin musta kasvoi ihan normaali aikuinen ja läheinen mummin kanssa.

Vierailija
15/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka varattu ennen plussaamista ja vauva on 6kk, kun lähdet? Vaikuttaa tosi uskottavalta.

Vierailija
16/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta on ihan liian kauan kuukausi voi olla sopiva. Kuudessa kuukaudessa tuon ikäinen muuttuu niin paljon oppii kävelemään ja puhumaan jopa.
Sitä aikaa et vaan saa takaisin.

Vierailija
17/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihan oikeasti ammattilaisilta, vaikka neuvolasta. Mulle on jokaisen lapsen kohdalla muistutettu siitä ikäkk/erotunti ja ikävuosi/erovuorokausi -säännöstä. Kukaan ammattilainen eikä järkevä vanhempi suosittele tuollaista eroa.
Olet varmasti provo, koska tietänet että tällä palstalla on sekä järkeviä vanhempia että niitä vähän huithapelimpia, joille tärkeintä on se että pienenkin lapsen vanhemmilla on oikeus hurvitteluun, vaikka se tarkottaisi tarpeettomia pitkiä poissaoloja pienen luota.
Koska onhan mulla oikeus lähteä festareille kolmeksi päiväksi ja jättää viikon ikäinen vauva äidilleni, olenhan 20v ja äitini on tosi tuttu vauvalleni.

Vierailija
18/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olivat 2v3 kk ja 8kk vanhoja, kun olin kaksi viikkoa etelässä. Isänsä hoiti sen ajan ja ihan täysipäisiä aikuisia heistä on tullut. Ja tunsivat molemmat vielä äitinsä, kun kotiin tulin. Ihme vouhotusta täällä.

Vierailija
19/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:20"]Mun lapset olivat 2v3 kk ja 8kk vanhoja, kun olin kaksi viikkoa etelässä. Isänsä hoiti sen ajan ja ihan täysipäisiä aikuisia heistä on tullut. Ja tunsivat molemmat vielä äitinsä, kun kotiin tulin. Ihme vouhotusta täällä.
[/quote] Minusta lasten oma isä on aivan eri asia kuin joku outo hoitaja. Tai voihan jollaki lapsella oma isovanhempi olla läheisempi kuin isä, mutta lähtökohtaisesti kuitenkin sen hoitajan pitäisi mielestäni olla samasta taloudesta. Minä ainakin olen myös tottunut ajatukseen että alle vuoden ikäistä ei yöksi jätetä. Oma lapsemme on nyt reilun vuoden emmekä ole hänen luotaan yötä olleet poissa.

Vierailija
20/26 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 19:00"]Mulla ei ole omia lapsia, mutta tiedän itse olleeni pari kertaa vuodessa viikon jaksoissa mummillani hoidossa kun vanhemmat olivat lomalla. Kuulemma ihan vauva-/taaperoiästä lähtien. En tiennyt että se ei ole normaalia jättää lasta hoitoon viikoksi. Ainakin musta kasvoi ihan normaali aikuinen ja läheinen mummin kanssa.
[/quote] Läheisempi kuin äidin kanssa..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi