Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaisin vertaistukea liittyen koronaan?!

Vierailija
23.02.2022 |

Onko täällä kukaan muu taudissa parhaillaan ja jos on niin miten voit, monesko tautipäivä itselläsi on menossa ja millaisin oirein?

Alkaa päässä vippaamaan ja seinät kaatumaan päälle, osin on helpottanut (ei enää 39 asteen kuumetta tai repivää 3vrk kestänyttä pääkipua), mutta olen kyllä edelleen varsin sairas ja tuo yskiminen tekee oikeasti hulluksi+kipeyttää paikat. Tautipvä nro6 menossa. Tämän lisäksi mietin mahdollista long covidia (koska erään uutisoinnin mukaan riski siihen kiitos oireitteni moninaisuuden), sairaalaan joutumisia, veritulppa, voinnin romahtamista, etten ehtisi nähdä kotoa pois muuttanutta lastani, pitkäaikaisia Koronan vaikutuksia jne.
Juu tiedän, epätodennäköistä ja ei kannata, mutta sen siitä saa kun täällä neljän seinän sisällä köhii keuhkojensa irti silmät päästä pullistuen ja olon vaatiessa useampia päiväunia päivässä ja kun uutiset ja tutkimustulokset kys asioita silmille syöttäneet lähes 2v ajan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Mulla menossa viides päivä, ja tämä nuha meinaa tehdä minut hulluksi. Koko ajan joutuu niistämään, siis ihan jatkuvasti. Taitaa olla herpes jo tulossa nenänpieliin.

Päänsärky oli tosi tosi piinava mullakin ja kesti 2,5 päivää. Nyt kuumeilua ja tuo karmea nuha, yöllä yskä ja jatkuva kurkkukipu.

Vielä ei ole perheenjäsenet sairastuneet, sitä odotellessa :(

Veritulppaa pelkään minäkin, otan puolikkaan disperiinin joka päivä nyt sairastaessa ja jatkan muutaman viikon tän jälkeen.

Vierailija
2/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veritulppariskin vuoksi kannattaa aina silloin tällöin jaloitella, vaikka väsyttääkin. Siskoni sai lääkäristä verenohennuslääkkeitä, kun sairasti Koronan (ennen rokotteita).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rokotteet otettu

Vierailija
4/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tukisukat jalkaan!

Vierailija
5/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti 2, itselläni ilmestyi eilen punainen pallura huulen reunaan ja en keksi muutakaan kuin, että yskänrakkulahan se, vaivaa norm minua ehkä 1x/vuodessa. Aloitin samantien L-Lysiini-kuurin joka aiemmin pysäyttänyt Takkulan muodostumista eikä ole päässyt siihen kipeään vaiheeseen. Sain myös vinkin NAC-luontaistuotteesta jota kuulema myyty paljon koronapotilaille, edesauttaa keuhkojen parantumista ja liman irtoamista.

Nenän seudulle olen lotrannut ihan Tummelia,niin iho niin arkana juurikin niistämisistä.

Kalaöljyä aloitin myös popsimaan verta ohentaakseni, aspiriini kävisi liikaa vatsalle.

Ap

Vierailija
6/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veritulppariskin vuoksi kannattaa aina silloin tällöin jaloitella, vaikka väsyttääkin. Siskoni sai lääkäristä verenohennuslääkkeitä, kun sairasti Koronan (ennen rokotteita).

Eli kannattaisiko tässä olla työterveyteen yhteydessä ja kysellä asiaa?

Toisaalta minulle veritulppariskiarvioinnin lääkäri (nro joka testitulosviestissä) t

oli tietoihin kirjannut, että ei suoranaista indikaatiota tulppariskiin, mutta ei se ajatus/pelko silti ole minua jättänyt rauhaan.

Ap

Vierailija
7/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tästä ketjusta on poistettu kommentteja?!!?

Joku mainitsi siskostaan jotain ja sillä aikaa kun naputtelin omaa kommenttiani niin se on hävinnyt?

Whaat 😐☹️🤔??

Ap

Vierailija
8/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kannattaisiko tässä olla työterveyteen yhteydessä ja kysellä asiaa?

Toisaalta minulle veritulppariskiarvioinnin lääkäri (nro joka testitulosviestissä) t

oli tietoihin kirjannut, että ei suoranaista indikaatiota tulppariskiin, mutta ei se ajatus/pelko silti ole minua jättänyt rauhaan.

Ap

Tuskin siitä haittaakaan on. Sisko kävi aikoinaan lääkärissä, kun tauti ei ollut viikossa muuttunut miksikään. Silloin lääkäri kartoitti veritulppariskin, ja kirjoitti reseptin. Kaksi viikkoa oli sitten lopulta sairaslomalla. Mutta varmaan eri variantti, kun tästä on jo vuosi aikaa.

Vierailija
9/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli herpesrakkula huuleen ensimmäisen tartunnan kanssa ja märkärupi, punajäkälä, hiivatulehdus...

Vierailija
10/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tästä ketjusta on poistettu kommentteja?!!?

Joku mainitsi siskostaan jotain ja sillä aikaa kun naputtelin omaa kommenttiani niin se on hävinnyt?

Whaat 😐☹️🤔??

Ap

Olen se, joka kirjoitti siskostaan. Minulla tuo kommentti näkyy edelleen (ainakin vielä). Toki täällä poistetaan välillä viestejä ihan randomisti.

Vierailija
11/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs päivä menossa ja alkaa helpottaa. Kovin voimakkaita yksittäisiä oireita ei ole ollut, mutta kokonaisvointi on ollut tosi huono.

Vierailija
12/12 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli herpesrakkula huuleen ensimmäisen tartunnan kanssa ja märkärupi, punajäkälä, hiivatulehdus...

Älä viitsi 😭

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi