TE-toimiston työtarjoukset?
Lehdistä ja muualta saa silloin tällöin lukea siitä, että työkkäri on tarjonnut jollekulle täysin epäsopivaa työpaikkaa. Onko tässä jokin väärinkäsitys vai osoittaako työkkäri oikeasti työnhakijalle paikan, jota tällä on karenssin uhalla velvollisuus hakea?
Minä olen ollut työtön työnhakija kohta neljä vuotta, mutta en ole vielä kertaakaan saanut työkkäristä työtarjousta. Miksi minulle ei tarjota, kun kerran muillekin?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti työttömien hakemukset jää jonon viimeiseksi, eikä ikinä olla palkattu työtöntä. Kerran oli joku työllistetty joka käveli perässä, eikä tehnyt mitään. Se onneksi löysi jotain muuta hommaa parin viikon jälkeen. Tämä paikassa jossa vaihtuu n.20-30 työntekijää vuodessa.
Onhan meillä vakituisiakin, jotka pitävät tunnin tauot eli 8 tunnista on 3 tuntia taukoa, täydet sairaslomat itsestä ja lapsista, mielenterveysongelmaisia kuten yksi esimies sairaalassa sanoi.
Ja sitten ihmetellään kun on niin kiire hoitaa potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti työttömien hakemukset jää jonon viimeiseksi, eikä ikinä olla palkattu työtöntä. Kerran oli joku työllistetty joka käveli perässä, eikä tehnyt mitään. Se onneksi löysi jotain muuta hommaa parin viikon jälkeen. Tämä paikassa jossa vaihtuu n.20-30 työntekijää vuodessa.
Onhan meillä vakituisiakin, jotka pitävät tunnin tauot eli 8 tunnista on 3 tuntia taukoa, täydet sairaslomat itsestä ja lapsista, mielenterveysongelmaisia kuten yksi esimies sairaalassa sanoi.
Ja sitten ihmetellään kun on niin kiire hoitaa potilaita.
Lisää palkkaa pitäisi saada kahvitauolla istumisesta. Lakisääteinen kahvitauko on
10 minuuttia, jää hyvin aikaa hoitaa potilaita.
Jos tuosta työkkärin niin ihamasta kuntouttavasta tai työkokeiluista sais edes 20e per päivä niin löytyis motivaatiota minultakin mut en enää suostu tuohon 9€ pv menet hörhöjen kanssa tekemään jotain typerää mikä ei työllistä todellakaan vaan sun maine menee kun kuljet ihme hörhöjengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viilata se oma hakuprofiili kuntoon, erityisesti ne soveltuvat hakutehtävät, niin tollasia hutitarjouksia tulee todennäköisesti vähemmän.
Terkuin ex-työkkäriläinen
Asiakkaan vika kun palvelu on huonoa. Tyypillistä.
No jos vaikka sanoo olevansa valmis tekemään sen ja sen alan hommia vaikka koulutus onkin alalta piip, niin on ihan turha valittaa kun niitä tarjouksia sitten tulee.
Juu kyllä niitä lähetetään. Unohtaa vain sanan "tarjous", niin karsiutuu heti pois suurimmat harhakuvitelmat. Kyseessä on työkkärin sinulle ohjaama pakkohaku ko. paikkaan. Paikkaa täytyy hakea (ja hakemisesta ja sen lopputuloksesta raportoida) karenssin uhalla.
Itselleni on tullut näitä ehkä viitisen kappaletta yhteensä. Osa tulee etanapostilla, osa Omapostiin ja osa ilmestyy vain Oma Asiointiin. Olen kertonut tämän jossain ketjussa aikaisemminkin, mutta mulle on tullut sellainenkin, jossa hakuaika oli jo päättynyt kirjeen saadessani. 🙄 Kaikki ovat olleet sellaisia paikkoja, jotka ovat olleet ihan julkisesti haussa te-palveluiden sivuilla eli ei mitään "tiskin alta" kaivettuja hiljaisen haun paikkoja. Yksikään paikoista ei ole ollut omaa osaamistani vastaava (siksi en ollut niihin hakenut, kun olin ilmoitukset avoimissa paikoissa nähnyt) ja oli hemmetin piinallista kirjoittaa hakemuksia näihin. 🙄 Virkailijat lähettävät näitä miten sattuu, koska heidän täytyy saada omat tavoitteensa täytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viilata se oma hakuprofiili kuntoon, erityisesti ne soveltuvat hakutehtävät, niin tollasia hutitarjouksia tulee todennäköisesti vähemmän.
Terkuin ex-työkkäriläinen
On viilattukin ja ihan rautalangasta väännetty, koska tätä nimenomaan on yritetty välttää, mutta ei niitä profiileja lueta tai niitä ei ymmärretä rautalangasta huolimatta. Tai ei välitetä, koska on saatava lähetettyä x määrä "työtarjouksia" omien tavoitteiden täyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt oman alani töitä 25 vuotta ja minulla on erinomaiset työtodistukset ja hieno rivi suosittelijoita. Jättäisitkö minun hakemukseni jonon viimeiseksi ja mistä syystä?
Ap
Oletko työtön työnhakija? Kauan työttömyytesi on jatkunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikillehan näitä ei edes tule. Tarpeeksi toivoton tapaus, kun on niin saa olla yhteydenotoilta rauhassa.
Itsekin olen ollut Työkkärin asiakkaana yli 10 vuotta ja kolme työtarjousta sieltä on tullut. Yhteydenottojakin tulee korkeintaan kaksi vuodessa. Muuten saan olla omissa oloissani.
Itse olen ollut 4 vuoden aikana 7 kuukautta työkokeilussa ja 2 palkkatukityössä, joista toinen vuoden kestävä ja toinen 8 kuukautta.
Tietenkin noihin pääsee, jos tahtoo. Mikään pakko niihin ei ole kenenkään mennä.
Eihän ne muuta tarjoa kuin kuntouttavaa työtoimintaa karenssin uhalla. Eihän työkkäri tarjoa mitään työpaikkoja.
Ei työkkärin toiminta ole koskaan ollut yleisen järjen ja yhteisen hyvän mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt oman alani töitä 25 vuotta ja minulla on erinomaiset työtodistukset ja hieno rivi suosittelijoita. Jättäisitkö minun hakemukseni jonon viimeiseksi ja mistä syystä?
Ap
Oletko työtön työnhakija? Kauan työttömyytesi on jatkunut?
Tuota lihavoitua tekstiä kommentoin.
Ap
Pahat jaksamisongelmat, kahvitaukokin tunnin