Mikä on mielestäsi kohtuullista herkuttelua?
Tuli mieleen toisesta ketjusta. Siis herkkujen määrä ja kuinka usein niitä kannattaisi syödä.
Kun katsoo jotain sipsipussin annoskokoa niin se on todella vähän, tyyliin kourallinen ja annos suklaata on tyyliin yksi rivi ja annos jäätelöä on sentin siivu. Noudatatteko näitä?
Kommentit (10)
No mun kohdalla vois olla esim se et katsotaan elokuvaa miehen kanssa ja samalla syödään kulhollinen sipsejä tai popcornia puoliksi. Juomana yksi tölkki kokista. Tämmönen ilta vaikka kerran viikossa.
Mä en miellä pizzaa herkuksi, se on ruokaa. Kun herkuttelen, saatan syödä suklaalevyn, karkkipussin tai vaikka jättikorvapuustin. Useamman kerran viikossa syönkin. Ei terveellistä, mutta kiloja mulle ei kerry.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:04"]
Ennen pystyin syömään mitä vain määrättömästi, vaikeuksia tuli vasta siinä vaiheessa kun olisi kannattanut lopettaa. Nyt olen opetellut täyttämään vatsani pääosin kunnon ruoalla ja herkkujen kohdalla nauttimaan ennemmin määrästä kuin laadusta. Sipsejä menee yleensä noin 50 g kerrallaan, irtokarkkia ostan useimmiten noin 100 g pussin, suklaata riittää useimmiten rivi tai kaksi. Mutta en pidä totaaliövereitäkään maailmanloppuna, kunhan se ei toistu joka viikko.
[/quote] Minäkin olen alkanut ostamaan pienempiä pakkauksia. Kohdallani on silkkaa itsevedätystä ostaa se 300g juustonasupussi muka niin että sitä on vielä viikon päästä jäljellä, no ei ole. Pyrin myös syömään kunnolla ja paljon kasviksia ettei mässyt iske. Kerran viikkoon herkkupäivä, en enää osta niitä isoja karkkipusseja vaan tyydyn pienempään. Mitä niissä on, jotain 120g. Suklaaksi kelpaa patukka tai 100g levy. Olen huomanut sen kun määrällisesti karkkia ym on vähemmän edessä, sitä ei tule hotkittua niin nopeasti. Onneksi on myynnissä niitä pienempiä juustonaksupusseja.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 12:04"]herkkujen kohdalla nauttimaan ennemmin määrästä kuin laadusta.
[/quote]
Tarkoitat varmaan toisinpäin? :)
Lautasellinen tuorepastaa ja kauhallinen metsäsienikastiketta päälle, parmesaania.
Itse vetäsen yleensä kilon irttareita ja 200g fazerin sinisen ja ison ben and jerrys jäätelöpurkin ja 1.5l orginaali kolaa.
En kyllä. Jos ostan pussin karkkia, syön yleensä n. puolet (tai jos pieni pussi niin kaiken) ja seuraavana päivänä loput. Vastapainoksi en osta karkkia kuin ehkä kerran kuussa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:47"]
Itse vetäsen yleensä kilon irttareita ja 200g fazerin sinisen ja ison ben and jerrys jäätelöpurkin ja 1.5l orginaali kolaa.
[/quote] oho, tulisi vähän imelä olo :D mutta toisaalta itse taas pystyn syömään suolaista melkein loputtomiin, eli juustonaksuja, pasteijoita, pizzaa, patonkia ym. Makea tökkää josain vaiheessa.
Herkuttelen ehkä 1-2 kertaa viikossa, leivoskahvit, puolikas pizza tai pieni annos jälkiruokaa. Karkkia, limpparia, jätskiä en syö koskaan, ovat liian makeita. Jostain syystä tuo leivos ei maistu niin äklömakealta. Muulloin syön melko karpisti, leipää en syö ollenkaan enkä puuroa, perunoita ja riisiä vähän.
Ennen pystyin syömään mitä vain määrättömästi, vaikeuksia tuli vasta siinä vaiheessa kun olisi kannattanut lopettaa. Nyt olen opetellut täyttämään vatsani pääosin kunnon ruoalla ja herkkujen kohdalla nauttimaan ennemmin määrästä kuin laadusta. Sipsejä menee yleensä noin 50 g kerrallaan, irtokarkkia ostan useimmiten noin 100 g pussin, suklaata riittää useimmiten rivi tai kaksi. Mutta en pidä totaaliövereitäkään maailmanloppuna, kunhan se ei toistu joka viikko.