Onko se joku ihme jos 1800g vauva selviää??
Niin annetaan taas ymmärtää lehdessä.
Tulisivat tekemään juttua meidän voipaketista joka nyt koululainen. Painoi 510g syntyessään, alimmillaan 480g.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:37"]Enemmän ihmettelen miten joku +4kg möhkäle voi selvitä elämästä kunnialla, jessus sentään jos on niin tuhdissa kunnossa jo syntyessään. [/quote] Haaha! Itse olin vähän reilut 4kg ja ala-asteella olinkin alipainoinen.. Nyt täysin normaalipainoinen.
[/quote]
Älä juksaa.
Meillä selvisi kanssa 12 vuotta sitten kilon painoinen ilman mitään terveyshaittaa paitsi astma. :) Muutoin terve ja hyvin fiksu tyttö hänestä kasvoi.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:37"]Enemmän ihmettelen miten joku +4kg möhkäle voi selvitä elämästä kunnialla, jessus sentään jos on niin tuhdissa kunnossa jo syntyessään.
[/quote]
Idiootti. Minkähän sille tekee jos vauva isoksi kasvaa? Itse normaalipainoinen ja silti vauva kasvoi 4,5kg ja 53cm. Olisiko pitänyt jotenkin syömisiään säännöstellä? Ja kun vielä painoarvio hänestä oli 3,5kg. Kyllä jotkut on hulluja.
Moni tappaa esim downin vielä rv 23 :(
Tuossa jutussa ei ollut keskosuus pointtina vaan lapsen sairaus joka selvisi syntymän jälkeen.
Ei sitä varmaan noin pienen ihmeen vanhempana koskaan tajuakaan, miten hyvä tuuri on käynyt. Kaikki puolikiloiset eivät selviä. Viikolla 24. syntyneistä 795 vauvaa tuhannesta kuolee. Selviytyneistä 45% on vaikeavammaisia. Alle 1500 g painaneista noin 20% on vaikeavammaisia, kouluvaikeuksia on 60% kaikista ennenaikaisesti syntyneistä. Nykyään vammautuneiden lapsien lukumäärä on lisääntynyt, koska yhä pienempiä vauvoja jää henkiin.
Onnea ihmeestänne. Siskoni 1200-grammainen ei selvinnyt.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:48"]
Ei sitä varmaan noin pienen ihmeen vanhempana koskaan tajuakaan, miten hyvä tuuri on käynyt. Kaikki puolikiloiset eivät selviä. Viikolla 24. syntyneistä 795 vauvaa tuhannesta kuolee. Selviytyneistä 45% on vaikeavammaisia. Alle 1500 g painaneista noin 20% on vaikeavammaisia, kouluvaikeuksia on 60% kaikista ennenaikaisesti syntyneistä. Nykyään vammautuneiden lapsien lukumäärä on lisääntynyt, koska yhä pienempiä vauvoja jää henkiin.
[/quote]
Mistä sun tiedot oikein on? Miksi yleisesti sanotaan että Suomessa 50 % viikolla 24 syntyneistä selviää? Sun "tilastosi" mukaan vain 20 %.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:48"]
[/quote]
Mistä maasta oikein puhut? Suomessa ei ainakaan ole noin huonot lukemat.
Turun yliopiston Pipari-tutkimuksessa on seurattu yli 200 pikkukeskosen elämää. Lapset ovat nyt 11-vuotiaita. Heidän älyllinen tasonsa on korkeammalla tasolla kuin amerikkalaisen perusväestön.
Pienimmät henkiinjääneet keskoset ovat syntyneet viikolla 22. Viikolla 23 syntyneistä puolet ja viikolla 24 syntyneistä seitsemän kymmenestä selviää. 27-viikkoisilla kuoleman riski on enää hyvin pieni.
Tämä on ainoa palsta jossa ihmiset kadehtii lasten sairauksia ja vaikeuksia ja vieläpä vammaisten lasten vanhempien saamia tukia.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 11:37"]Enemmän ihmettelen miten joku +4kg möhkäle voi selvitä elämästä kunnialla, jessus sentään jos on niin tuhdissa kunnossa jo syntyessään.
[/quote]
Haaha! Itse olin vähän reilut 4kg ja ala-asteella olinkin alipainoinen.. Nyt täysin normaalipainoinen.