Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raivostuttava ulkonäkökeskeisyys!

Vierailija
23.07.2015 |

Itseäni on alkanut oikein raivostuttaa viime aikoina ihmisten ja median ulkonäkökeskeisyys! Mitä helkkarin väliä sillä ulkonäöllä loppupeleissä on?! Itselleni jatkuvasti toitotetaan sitä, että olen sentään kaunis ja ihmiset arvostavat ja ihailevat minussa ensimmäisenä tai pelkästään ulkonäköäni, mikä minua itseäni ei taas muissa ihmisissä kiinnosta pätkän vertaa, eikä se minulle ole mikään meriitti tai arvo. Aina, kun kuulen kehuja ulkonäöstäni tekisi mieli kaataa happoa naamalle tai laittaa nämä maalit naamasta ja päästä pöydälle kasaan ja kysyä onko kyseinen kasa heistä nyt kaunis! Ihan naurettavaa miten paljon ihmiset miettivät ulkonäköään. "Olenko kaunis tämän pituisena/kokoisena/värisenä/näköisenä?" Ja nämä samat lukevat iltapäivälehtien artikkeleja itku kurkussa, joissa luvataan 10 vinkkiä millä näyttää viehättävämmältä tai kehutaan kuinka tyylikäs ja hyvässä kunnossa joku on. Onko sillä mitään väliä? Mikset ole vain yksinkertaisesti sellainen, että olet sinut itsesi kanssa? Ja sitten nämä toisten ulkonäköä arvostelevat ihmiset... En vaan ymmärrä. Miksi se on niin tärkeä sanoa ääneen, että sinun mielestäsi jonkun toisen ulkonäössä on jotakin, mikä itseäsi ei miellytä? Kuka jaksaa edes käyttää energiaansa moiseen turhanpäiväiseen ja lapselliseen touhuun?

Olen puhunut t: N20

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä säkin rupsahdat kun ikää tulee. Sitten itkettää kun ei saakaan enää kehuja ja huomiota.

Vierailija
2/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mobiili ei koskaan petä kappalejakojen kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehilläkin on ulkonäköpaineita, kelatkaa.
M18

Vierailija
4/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten epävarmuudella tahkotaan uskomattomia määriä rahaa. Itseäni ei voisi vähempää kyseinen potaska kiinnostaa, näytän juuri siltä miltä lystään. Joitain ihmisiä se kaivelee, useimpia ei.

Vierailija
5/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:58"]Kyllä säkin rupsahdat kun ikää tulee. Sitten itkettää kun ei saakaan enää kehuja ja huomiota.
[/quote]

Sitä odotellessa. Keskityn todennäköisesti silloinkin tärkeimpiin asioihin asioihin :)

Vierailija
6/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 14:59"]Ihmisten epävarmuudella tahkotaan uskomattomia määriä rahaa. Itseäni ei voisi vähempää kyseinen potaska kiinnostaa, näytän juuri siltä miltä lystään. Joitain ihmisiä se kaivelee, useimpia ei.
[/quote]

Oikea asenne!

Vierailija
7/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja monet muut arvostavat kauneutta luonnossa, taiteessa, pukeutumisessa ja ihmisvartaloissa. Sinun ei tarvitse.

Vierailija
8/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa, ap. Ajattelen samoin. Ihmissuhteessa kun ei toisen ulkonäöstä ole mitään hyötyä tai iloa. Kultaisesta luonteesta, auttavaisuudesta, toisen huomioonottamisesta, ajattelemisesta yms sen sijaan on. Ihmisistä pitäisi aina katsoa pinnan alle, luonnetta ja sydäntä, eikä sitä, miltä hän näyttää. Mutta jokainen voi kyllä itse valita tehdä niin, ja unohtaa sen, että etsii vierelleen jonkun näköistä puolisoa. Silloin voi myös itse suhtautua omaan ulkoiseen olemukseensa niin, että päättää, että kelpaan sille ihmiselle, jonka kanssa minulla on tulevaisuudessa hyvä olla, sellaisena kuin olen. Itse olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, jos olisin etsinyt myös hyvännäköistä kumppania, niin en olisi vieläkään pariutunut. En siis epäillyt, ettenkö itse kelpaisi, minusta se, joka ei kelpuuta minua ulkonäön takia on niin vinossa arvojensa kanssa, että ei meillä sitten hyvää yhteistä tulevaisuutta olisikaan. 

Vierailija
9/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten epävarmuudella tahkotaan uskomattomia määriä rahaa. Itseäni ei voisi vähempää kyseinen potaska kiinnostaa, näytän juuri siltä miltä lystään. Joitain ihmisiä se kaivelee, useimpia ei.

Vierailija
10/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:06"]

Ihmissuhteessa kun ei toisen ulkonäöstä ole mitään hyötyä tai iloa

[/quote]Kyllä minulle on ainakin läheisen ihmisen kauneudesta, tyylitajusta ja esteettisistä kyvyistä valtavasti iloa. Kauneus tuottaa mielihyvää ja saa elämän tuntumaan syvällisellä tavalla merkitykselliseltä. -8

Vierailija
11/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:03"]Minä ja monet muut arvostavat kauneutta luonnossa, taiteessa, pukeutumisessa ja ihmisvartaloissa. Sinun ei tarvitse.
[/quote]

Eihän siinä. Ihmiset arvostavat eri asioita. Mutta se on minusta käsittämätöntä, että jostakin ulkonäöstä aletaan tuntemaan hirvittävästi paineita ja/tai aletaan arvostelemaan toisia sen perusteella, niin en voi vain ymmärtää. Omasta mielestäni se on hyvän elämän ja voimavarojen tuhlausta.

Vierailija
12/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskien itkua

Vierailija
13/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap!!! Täysin samaa mieltä!!

Vierailija
14/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:12"]Läskien itkua
[/quote]

Mitä sitten vaikka olisikin? Mitä väliä sillä loppupeleissä ihan oikeasti on kuka sinun sanojesi mukaan "itkee?

Vierailija
15/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:06"]

Ihmissuhteessa kun ei toisen ulkonäöstä ole mitään hyötyä tai iloa

[/quote]Kyllä minulle on ainakin läheisen ihmisen kauneudesta, tyylitajusta ja esteettisistä kyvyistä valtavasti iloa. Kauneus tuottaa mielihyvää ja saa elämän tuntumaan syvällisellä tavalla merkitykselliseltä. -8
[/quote]

Todennäköisesti itse siis keräät myös samoin ajattelevia ympärillesi? Eikö se luo itsellesi paineita itsestäsi?

Vierailija
16/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2015 klo 15:12"]Läskien itkua
[/quote] Jaa että läski=ruma? Ja yli 50kg, niinkö?

Vierailija
17/26 |
23.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja usein tähän ulkonäkökeskeisyyteen vedetään sitten oikein biologia peliin, että kyllä se vaan on niin että terveys = kauneus = terveys. Oikeasti ihmisiä ei paskan vertaa kiinnosta toisten terveys, paitsi siinä määrin että omia verorahoja ei saisi kenenkään muun terveydenhoitoon käyttää. Silkkaa terveysterrorismia, varsinkin kun tätä tervyesfitnesspaskaa ei jauheta todellakaan pelkästään sairaalloisen lihaville, vaan on oikein kehitelty termejä kuten laihaläski jne. Kuitenkaan päältä päin ei yleensä voi nähdä, kuinka terve joku toinen on tai ei ole.

t. terve "laihaläski", ei erityisen lihaksikas mutta riittävän hyvässä peruskunnossa oleva N24, jonka varmaan pitäisi raahautua salille rautaa pumppaamaan että olisi tarpeeksi terve ja kaunis!!

Vierailija
18/26 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oikeassa, mutta muistetaanpa nyt myös se, että miehilläkin, erityisesti nuorilla sellaisilla on suurinpiirtein samat ulkonäköpaineet kuin naisilla. On näköjään okei että mieheltä saa vaatia pelkästään sitä urheilullista, lihaksikasta kroppaa. Tämä on niin heteroilla kuin homoilla. Ei saa olla laiha tai pullukka, ei saa olla liikaa karvaa, muttei liian vähänkään. Miehiä kutsutaan sovinistisioiksi jos sellaista naiselta vaatii, mutta nainen kun vaatii sitä se on okei. Seksismiä?

Vierailija
19/26 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä, miski ihmiset ovat niin ulkonäkökeskeisiä. Älytön määrä maalia naamassa, paljastavat vaatteet, haukutaan toisten ulkonäköä, pistoksia huuleen... Ihan sairastahan tuo on! Keikistellään siellä, missä voi. Halutaan, että ihmiset ihailevat ulkonäköäsi. Otetaan niitä kuvia kokoajan. Satsataan merkkivaatteisiin, ollaan olevinaan jotain, kun on päällä jotai trendivaatetta. 

Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, henkilön sisäinen rauha sekä tasapaino ja myös hyväntahtoisuus ovat niitä asioita, jotka todellisuudessa kertovat, onko ihminen kaunis vai ei. Että liikutaan itsestä ulospäin, eikä sisäänpäin.

MINÄ MINÄ MINÄ! Huomatkaa minä olen täällä. Sitä on liikaa useimmissa ihmisissä!

Vierailija
20/26 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi TV:stä tuutin täydeltä tulee näitä itsekeskeisiä ihmisiä örveltämässä.

Hienoja roolimalleja identiteetistään epävarmoille nuorille; Ole ja käyttäydy kuin idiootti ja lisäksi jos olet saanut muokattua ulkonäöllisesti itsestäsi friikin on se silkkaa plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme