Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua stressaa jo nyt joulu lapsen kanssa.

Vierailija
11.07.2015 |

Viimejoulut vielä juhlittiin miehen kanssa erillään omilla vanhemmillaan. Mut nyt kun on kohta lapsi! Isovanhemmat haluaa tietysti lapsen juuri heille jouluna..

Omassa lapsuudessa oltiin jouluaatto aina äidin vanhempien luona ja joulupäivänä mentiin isän vanhemmille. Ja no, tuntuu ettei samanlaista järjestelmää saada meille. Koska tietenkin mies haluaa oman sukunsa pariin aattona, ja minä omani. Ja myös se että mun vanhemmat ovat eronneet ja asuvat uusien puolisoidensa kanssa joten siitä jo tulee pari reissua. 
Itse olen nyt vanhempien eron jälkeen aatot juhlinut äidilläni, ja sitten joulupäivänä isällä. 

Mitäs nyt! Keksikää ratkaisu, kun huolettaa jo nyt. Joulu on paras juhla ja ootan sitä jo syksystä asti. Mulle tosi tärkeä. Pelottaa jos se meneekin pilalle.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätätte miehenne kanssa teidän omat tavat (teidän perheen, sinun, miehesi ja lapsienne, ei lapsuuden perheidenne), sovitte ne selkeästi etukäteen ja pidätte niistä kiinni lapsuudenperheistänne huolimatta.

Esim.me sovimme heti naimisiin mentyämme (ennen lasten syntymää), että vietämme joka toisen joulun kokonaisuudessaan minun ja joka toisen joulun mieheni tavalla (useimmiten kyläillen lapsuuden perheissä). Tästä on pidetty kiinni, ei ole tarvinnut tapella tai loukata ketään. Vuosien varrella myös vanhempamme ovat tottuneet tähän rytmiin. 

Vierailija
22/24 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tuota kun "aikuiset lapset" menevät jouluksi kotiinsa. Kaiken huippu on se kun pariskunnnat viettävät joulunsa että toinen menee omien vanhempiensa luo ja toinen omiensa.

Eikö olisi aika aikuisena tehdä oma joulu, omassa kodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 09:10"]

Viimejoulut vielä juhlittiin miehen kanssa erillään omilla vanhemmillaan. Mut nyt kun on kohta lapsi! Isovanhemmat haluaa tietysti lapsen juuri heille jouluna..

Omassa lapsuudessa oltiin jouluaatto aina äidin vanhempien luona ja joulupäivänä mentiin isän vanhemmille. Ja no, tuntuu ettei samanlaista järjestelmää saada meille. Koska tietenkin mies haluaa oman sukunsa pariin aattona, ja minä omani. Ja myös se että mun vanhemmat ovat eronneet ja asuvat uusien puolisoidensa kanssa joten siitä jo tulee pari reissua. 
Itse olen nyt vanhempien eron jälkeen aatot juhlinut äidilläni, ja sitten joulupäivänä isällä. 

Mitäs nyt! Keksikää ratkaisu, kun huolettaa jo nyt. Joulu on paras juhla ja ootan sitä jo syksystä asti. Mulle tosi tärkeä. Pelottaa jos se meneekin pilalle.

[/quote] eikö teillä ole sopimuksessa että joulu joka toinen vuosi toisella vanhemmalla, samaten pääsiäinen, syysloma(jos koulussa) hiihtoloma, kesälomat sovitaan joko kuukkausi ja kuukausi ja loput 2 viikkoa päävanhemmalla. Samaten uusivuosi joko joulu ja uusivuosi yhdessä tai erikseen joka toinen vuosi. Mikä ongelma????

Vierailija
24/24 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä