Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran voi odottaa puolisolta tukea työasioissa?

Vierailija
23.02.2022 |

Meillä on jatkuvasti riitaa aiheesta. Puolisoni on työssä, jossa on ainoa sitä työtä tekevä työpaikallaan eli työkavereilta ei varsinaisesti saa työhön tukea eikä ne muut siellä ymmärrä puolisoni työstä mitään. Myös pomo on eri alan ihminen ja etäällä muutenkin. Puolisoni haluaisi minulta paljon tukea työhönsä. Mielipiteitä ja näkemystä työjuttuihin, kuuntelijaa, neuvojaa, joitain vaikeita asioita haluaisi tehdä yhdessä kanssani kun on aika epävarma niissä.

Itse en jaksaisi hänen työasioita enää yhtään. Olen eri alalla enkä hänen työstä niin ymmärrä eikä aiheet niin kiinnosta. Minulla ei ole niistä mitään näkemystä sanottavana, mistä hän sitten pettyy ja valittaa kun en ”halua häntä auttaa”. Hänen mielestä puolison tehtävä on antaa tukea vaikeissa asioissa. Joo, olen tavallaan samaa mieltä mutta minusta jokainen saisi hoitaa omat työnsä ihan itse.

Mitä mieltä te muut olette?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei voi odottaa yhtään. Tai voi sen lyhyen keskustelun verran että miten työpäivä meni mutta senkin pitää olla vastavuoroista.

Vierailija
2/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Me ollaan samassa työpaikassa ja meillä on sama koulutus, mutta silti todella harvoin pyydetään toiselta apuja töissä. Enintään valitetaan työasioista toisillemme, empatiaa riittää kun toinen tietää mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Ei miehellä ole mitään oikeutta levitellä työpaikan asioita sinulle.

Vierailija
4/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
5/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia käyttää puolisoa terapeuttina tai työnohjaajana. Mitään neuvoja ei missään nimessä voi odottaa. Parisuhteessa vaihdetaan työasioista tavanomaiset kuulumiset ja ehkä tuetaan akuutissa kriisissä. Mikään jatkuva työnohjauspalvelu puoliso ei kuitenkaan ole.

Kuulostaa kyllä siltä, ettei puolisosi työpaikalla ole kaikki ok. Hänen pitäisi mennä juttelemaan esimiehensä kanssa tai alkaa etsiä toista paikkaa.

Vierailija
6/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ei miehellä ole mitään oikeutta levitellä työpaikan asioita sinulle.

Ei hän mitään salassa pidettävää tietenkään kerro, hänen työ on sellaista että ei siinä juuri salaista tosin ole. Ap

Vierailija
7/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole sinun tehtäväsi. Jos on tietyt ongelmat, montako niitä on, jos on selkeitä kysymyksiä esimerkiksi 3 kpl voi olla että ne pystyy nopeasti ratkaisemaan – ei vatvoa tuntikausia. Voiko hän vaihtaa eri työpaikkaan, jossa on tukea ongelmiin tai joku alan asiantuntija tukena teknisiin tai muihin ongelmiin. Tuo työpaikka ei oikeasti toimi kuten pitäisi jos hän ei pysty itse tehtäviin ja muita ei näy missään. Ja jos se kuormittaa liikaa, niin ei sekään kuulosta kauhean hyvältä, hänen pitää tehdä itse ratkaisuja elämässä.

Vierailija
8/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia käyttää puolisoa terapeuttina tai työnohjaajana. Mitään neuvoja ei missään nimessä voi odottaa. Parisuhteessa vaihdetaan työasioista tavanomaiset kuulumiset ja ehkä tuetaan akuutissa kriisissä. Mikään jatkuva työnohjauspalvelu puoliso ei kuitenkaan ole.

Kuulostaa kyllä siltä, ettei puolisosi työpaikalla ole kaikki ok. Hänen pitäisi mennä juttelemaan esimiehensä kanssa tai alkaa etsiä toista paikkaa.

Hän tykkää työstään ja työpaikastaan, mutta on tosiaan ainoa joka siellä hoitaa kyseistä työtehtävää. Pomo on ilmeisesti ihan mukava ja antaa aika vapaat kädet työhön, puolisoni on varta vasten palkattu sinne itsenäiseksi asiantuntijaksi. En oikein tiedä mitä se pomo osaisi tehdä auttaakseen. Ap

Vierailija
9/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole sinun tehtäväsi. Jos on tietyt ongelmat, montako niitä on, jos on selkeitä kysymyksiä esimerkiksi 3 kpl voi olla että ne pystyy nopeasti ratkaisemaan – ei vatvoa tuntikausia. Voiko hän vaihtaa eri työpaikkaan, jossa on tukea ongelmiin tai joku alan asiantuntija tukena teknisiin tai muihin ongelmiin. Tuo työpaikka ei oikeasti toimi kuten pitäisi jos hän ei pysty itse tehtäviin ja muita ei näy missään. Ja jos se kuormittaa liikaa, niin ei sekään kuulosta kauhean hyvältä, hänen pitää tehdä itse ratkaisuja elämässä.

En halua kertoa tarkemmin mikä se puolisoni työtehtävä on mutta on verrannollinen siihen että hän olisi esim teollisuusalan firman lakimies. Eli muut ei ymmärrä hänen työstä siellä vaan hänen odotetaan itsenäisesti hoitavan tehtävänsä. Ap

Vierailija
10/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että jos et saa palkkaa työn tekemisestä kotona niin jätä työasioiden miettiminen työpaikalle.

Minä toin töitä kotiin yhdessä uudessa työpaikassa kun en mielestäni ehtinyt tehdä tarpeeksi töissä. Mies joutui sanomaan aika tiukasti että loppuu tuo touhu, ja myöhemmin tajusin itsekin ettei siinä ollut mitään järkeä. Varsinkaan sillä tessin minimipalkalla.

Vierailija
11/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavalla kyllä ymmärrän puolisoani. Hän on aika yksin työssään, työssä tulee eteen uusia ja vaikeita tilanteita, hänen itsetunto on vähän matala kaikenkaikkiaan ja hänellä on paineet menestyä. Asumme paikkakunnalla, jossa kaikki työt hänen alallaan on vastaavalla tavalla itsenäisiä ja yksinäisiä. Minulla on täällä hyvä työpaikka, meillä on kiva koti jne. Ei tekisi mieli muuttaa vain siksi että jossain toisella puolella Suomea hän saisi enemmän tukea työhönsä. Mutta on rasittavaa kun tulee usein riitaa siitä että hänen mielestään en tue häntä vaikeissa asioissa riittävästi. Ap

Vierailija
12/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en olisikaan kiinnostunut mieheni työstä olen kuitenkin sen verran kerran kiinnostunut miehestäni, että auttaisin häntä parhaani mukaan. Toki jos jotain asiaa ei ymmärrä niin eihän sille silloin hirveästi mitään voi, mutta ainakin olisin henkisenä tukena mahdollisemman paljon.

Vierailija
13/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en olisikaan kiinnostunut mieheni työstä olen kuitenkin sen verran kerran kiinnostunut miehestäni, että auttaisin häntä parhaani mukaan. Toki jos jotain asiaa ei ymmärrä niin eihän sille silloin hirveästi mitään voi, mutta ainakin olisin henkisenä tukena mahdollisemman paljon.

Tavallaan olen samaa mieltä. Mutta ymmärrätkö kun tämä tuen tarve on viikottaista, välillä jopa päivittäistä. En haluaisi kotona miettiä mitään työasioita, en omiani enkä muiden. Uuvun jos en saa selvää rajaa työn ja kodin välille. Ap

Vierailija
14/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua kertoa tarkemmin mikä se puolisoni työtehtävä on mutta on verrannollinen siihen että hän olisi esim teollisuusalan firman lakimies. Eli muut ei ymmärrä hänen työstä siellä vaan hänen odotetaan itsenäisesti hoitavan tehtävänsä. Ap

Onko sillä alalla muita ihmisiä, joilla on samoja kysymyksiä ratkottavana. Onko heistä apua, mistä heidät tavoittaisi.

Vierailija
15/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani kysyn... mistä luit sukupuolet?

Vierailija
16/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä alalla muita ihmisiä, joilla on samoja kysymyksiä ratkottavana. Onko heistä apua, mistä heidät tavoittaisi.

On eri puolilla maata vähän samaa työtä tekeviä, joista muutaman puolisoni tuntee (ei siis ole ystävä, mutta puolituttuja). Välillä juttelee työasioista heidän kanssaan mutta ei ne muut tarjoa käytännön apua kenenkään toisen työhön eikä istu vieressä pitämässä kädestä kun joku (siis tässä tapauksessa puolisoni) haluaa menestymisen paineiden takia jonkun viereen henkiseksi tueksi kun pitää tehdä joku vaikea työasia. Eikä hän kai halua edes muille paljastaa epävarmuuttaan. Ap

Vierailija
17/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän vittua nyt taas?

Eiköhän se ole työnantajan homma huolehtia siitä, että työntekijät osaavat hommansa ja antaa tehtävät riittävän selkeästi. Miten hitossa jonkun puoliso muka liittyisi töihin?

Pakko olla porvoosta.

Vierailija
18/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uusi oppi ja haastavat tehtävät ovat arvokasta pääomaa ja kokemusta, vaikka alkuun olisikin vähän hukassa.

Hänet on työhön valittu ja haluttu, joten hänen potentiaalinsa siihen toimenkuvaan on nähty. Kannattaa luottaa siihen että työnantaja on tehnyt parhaan valinnan.

Itse katson että työnteko on palkallista opiskelua. Ja työpaikat etappeja matkalla kohti uusia haasteita.

Vierailija
19/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän olla puhumatta työasioista vapaa-ajallani, oli kyseessä puoliso, kaverit tai oikeastaan kuka tahansa. Lähtökohtaisesti työasiat ovat epäkiinnostavaa kuunneltavaa.

Toki jos työ painaa mieltää niin raskaasti, että vapaa-aikakin alkaa työstä "tahriintua" ja sosiaalinen vuorovaikutus kärsiä, voin kertoa vaikkapa ärtyneisyyteni johtuvan työasioista. Mutta en minä niitä ala sen syvällisemmin eritellä ja vuodattaa, koska periaatteeni on, että työasiat kuuluvat työajalle.

Vierailija
20/40 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vittua nyt taas?

Eiköhän se ole työnantajan homma huolehtia siitä, että työntekijät osaavat hommansa ja antaa tehtävät riittävän selkeästi. Miten hitossa jonkun puoliso muka liittyisi töihin?

Pakko olla porvoosta.

Et selkeästi tunne työelämää kovin laajasti. Tuo kirjoittamasi on totta suorittavan tason töissä. Mutta moni erityisasiantuntija on tehtävässä, josta pomo ei ymmärrä mitään eikä pomon tarvitsekaan ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi