Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotelli vai pieni mökki?

Vierailija
10.07.2015 |

Oltiin just kesälomareissulla viikko, ja 2 eri leirintämökissä, 2 eri hotellissa matkalla. Tampereen kautta Powerparkiin ja sieltä rannikkoa myöten Yyteriin. Ei hemmetti, en tajua, kuka on vapaaehtoisesti leirintäalueilla mökeissä yötä. Haisevia, kosteita ja pitää olla omat lakanat tai lisämaksusta lakanat. Suurimmassa osassa ei edes omaa vessaa esim. Härmälässä. Hotelliyöt maksoi suunnilleen saman kuin mökkiyöt, mutta oli siistimpää ja kaikissa oma wc ja suihku. Miksi niitä camping-alueita hehkutetaan? Millainen väki valitsee mökin mieluummin kuin hotellin? Minulle ei varmaan jokin pointti avaudu noissa mökkikylissä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta tuo 4:n mainitsema hotelli on ilmeisesti Lapinniemi? Oman kokemukseni mukaan se on ns. iäkkäämpien ihmisten suosiossa, en tuonne lasten kanssa menisi. Pikkurunen "allasalue", jossa lähes mahdoton uida, enemmän sellainen "lillutaan hetki vedessä" paikka, erilaisten hoitojen välissä.

Vierailija
22/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sellainen vessaton perusmökki maksa kuin jotain 40e/yö? Tai ainakaan kukaan järkevä ei maksa niistä enempää. Itse käytän lomalla mielummin enemmän rahaa ja nautin "luxuksesta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:03"]No ei kai sellainen vessaton perusmökki maksa kuin jotain 40e/yö? Tai ainakaan kukaan järkevä ei maksa niistä enempää. Itse käytän lomalla mielummin enemmän rahaa ja nautin "luxuksesta".
[/quote]

Kyllä ne maksaa 4-henkiselle perheelle noin 70€ per yö ilman lakanoita. En sit tiedä, onko jossain maalla halvempia.

-ap

Vierailija
24/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökit on kai yleensä camping-alueella ja vieressä vesistö, että pääsee uimaan. Meidän perhe taas ei viihdy missään holiday club-tyylisissä hotelleissa. Aivan järkyttävä on esim. Tampereen kylpylä. Ylihintainen, ilmastointi ei toimi, pienet huoneet, kylpylän altaissa ja suihkuissa ruuhkaa jne. Mieluummin ollaan vaikka teltassa!

Vierailija
25/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin kans kerran jossain kaameessa mökissä, makso 30 euroa ja oli niin homeessa että piti pestä kaikki mukana olleet kamat kun oli yhden yön oleet siinä mökissä. Ei enää ikinä. EN ymmärrä miten ihmisiä saa majoittaa tollasissa. Ei varmaan eläimiäkään sais.

Vierailija
26/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:03"]No ei kai sellainen vessaton perusmökki maksa kuin jotain 40e/yö? Tai ainakaan kukaan järkevä ei maksa niistä enempää. Itse käytän lomalla mielummin enemmän rahaa ja nautin "luxuksesta".
[/quote]

Kyllä ne maksaa 4-henkiselle perheelle noin 70€ per yö ilman lakanoita. En sit tiedä, onko jossain maalla halvempia.

-ap
[/quote]

Tuohon lisäisin, että jos leirinnässä ottaa aamiaisen, se maksaa myös, mutta ei niissä ole sellaista aamiaisen ruuhkaa kuin holiday clubin hotlassa. Saa syödä rauhassa. Aamiainen oli viimeksi 6€/hlö, kun olin leirintäalueella.

On myös parempia mökkejä esim. Sappeella, mutta niiden hinnat on alkaen 120€/yö.

Vierailija
27/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:14"]

Mökit on kai yleensä camping-alueella ja vieressä vesistö, että pääsee uimaan. Meidän perhe taas ei viihdy missään holiday club-tyylisissä hotelleissa. Aivan järkyttävä on esim. Tampereen kylpylä. Ylihintainen, ilmastointi ei toimi, pienet huoneet, kylpylän altaissa ja suihkuissa ruuhkaa jne. Mieluummin ollaan vaikka teltassa!

[/quote]

On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin kurjat perhehotellit.

Vierailija
28/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin mökissä jossain Treen lähellä viime kesänä, en nyt muista paikan nimeä. Perinteinen leirintäalue, mut ei toi Härmälää ollut. Aivan karmeat lautahökkelöt, ei edes astioita mökissä, vaikka oli keittolevytkin ja jääkaappi, ja yhteiskäytössä olleissa vessoissa vessapaperit pitkin lattioita, paskaa pöntön reunoissakin. Kun sanottiin asiasta kesätyöntekijälle, hän totesi, että seuraavana päivänä on vessojen siivous. Tosi paljon lohduttaa klo 19, että seuraavana päivänä tulee siivooja, kun meillä oli aikomus poistua Särkänniemeen jo aamulla. Olen samaa mieltä, että mieluummin halpa hotelli kuin lautamökkikylä.

Vierailija
29/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo riippuu budjetistakin. Ap:lle kommentoisin, että me vuokrataan usein viikoksi matkailuauto, maksaa noin tonnin bensoineen. Siinä yöpyy vanhemmat ja kolme lasta mukavasti, ja voi leiriytyä vaikka järven rannalle, jos siltä tuntuu. Säästetään rahaa, kun tehdään itse aamupalat ja iltapalat, mutta yleensä ollaan syöty päiväruoka ravintolassa tai huvipuistossa. Siinä vaihtoehto hotellille ja leirintämökille.

Vierailija
30/41 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:39"]Kai tuo riippuu budjetistakin. Ap:lle kommentoisin, että me vuokrataan usein viikoksi matkailuauto, maksaa noin tonnin bensoineen. Siinä yöpyy vanhemmat ja kolme lasta mukavasti, ja voi leiriytyä vaikka järven rannalle, jos siltä tuntuu. Säästetään rahaa, kun tehdään itse aamupalat ja iltapalat, mutta yleensä ollaan syöty päiväruoka ravintolassa tai huvipuistossa. Siinä vaihtoehto hotellille ja leirintämökille.
[/quote] tuo nyt on totaalipainajainen. Ennemmin vaikka teltassa.

Vierailija
31/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan säästä. Kauniina kesäpäivänä mökki luonnon keskellä lähellä rantaa hakkaa hotellin 10-0. Huonolla ilmalla toisin päin.

Vierailija
32/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:39"]Kai tuo riippuu budjetistakin. Ap:lle kommentoisin, että me vuokrataan usein viikoksi matkailuauto, maksaa noin tonnin bensoineen. Siinä yöpyy vanhemmat ja kolme lasta mukavasti, ja voi leiriytyä vaikka järven rannalle, jos siltä tuntuu. Säästetään rahaa, kun tehdään itse aamupalat ja iltapalat, mutta yleensä ollaan syöty päiväruoka ravintolassa tai huvipuistossa. Siinä vaihtoehto hotellille ja leirintämökille.
[/quote]

Ai miks? Meillä on oma asuntoauto, eikä vaihdettais enää pois. Kätevä ja helppo tapa kierrellä Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Meillä 2 lasta, jotka myös oppineet nauttimaan Lapin kesistä. Kalastaminen ja luonnossa liikkuminen on niin hauskaa. Ei teltta ole mukava, etenkin kun tänä kesänä melkein pakkasta öisin ja kaatosateita. Käymme kyllä hotellilomilla välillä Helsingissä. Junalla on meiltä kotoa parin tunnin matka Hesan keskustaan. Rastilassa oltiin yksi yö autolla viime kesänä. Oli rauhatonta. Metro oli lähellä, se oli plussaa, ja uimapaikka ihana.

N37

Vierailija
33/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli on kyllä parempi, jos ne on melkein samaa hintatasoa. Hotellissa usein aamiainen sisältyy hintaan. Käytän itse booking.com -sivustoa, on helppo verrata hintaa. Pienten paikkakuntien hotellit ovat joskus aika karuja ja vanhanaikaisia. Matkustajamäärät niin pieniä, että ei ole rahaa remontoida kerralla kaikkea. Muutamia vuosia sitten yövyin työni puolesta hotelleissa Etelä- ja Länsi-Suomessa noin 5 yötä kuukaudessa. Ei voi puhua samana päivänä mökkikylästä ja hyvästä hotellista, jos työn vuoksi joutuu matkustamaan. Hyvä sänky ja taulu-tv sekä oma wc huoneessa olivat ainakin minulle tärkeimmät kriteerit. Muutaman yön olin kesäaikaan leirintämökkikylissä. Voin vahvistaa, että ovat murjuja ne halvimmat mökit.

Vierailija
34/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:14"]

[/quote]

On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin kurjat perhehotellit.
[/quote]

Jos perheen kanssa matkustaa (isä, äiti ja 4 lasta), niin tulee varattua perhehotelli. Useimmin niissä on perhehuoneita 6 hengelle tai duplettihuoneisto väliovella. Jos on hyviä vinkkejä MUISTA vaihtoehdoista, niin kerropa ihmeessä!

Vierailija
35/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko neljän hengen hotellihuoneet maksaa?

Vierailija
36/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:39"]Kai tuo riippuu budjetistakin. Ap:lle kommentoisin, että me vuokrataan usein viikoksi matkailuauto, maksaa noin tonnin bensoineen. Siinä yöpyy vanhemmat ja kolme lasta mukavasti, ja voi leiriytyä vaikka järven rannalle, jos siltä tuntuu. Säästetään rahaa, kun tehdään itse aamupalat ja iltapalat, mutta yleensä ollaan syöty päiväruoka ravintolassa tai huvipuistossa. Siinä vaihtoehto hotellille ja leirintämökille.
[/quote] kukin tyylillään : D

Vierailija
37/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa... Viime kesänä kokeilimme sukulaisten häiden vuoksi yöpymistä muualla kuin isossa perhehotellissa. Ei hitto mulla meni hermo, kun vuorotellen jonotettiin käytävällä vessaan ja 4 lapsen hampaiden pesut oli yhtä showta aamuin illoin. Huoneiden ovet paukkui yölläkin, kun muut yöpyjät juoksivat vessassa. Kaksi yötä riitti, ei ole meidän perheen vaihtoehto.

Vierailija
38/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 09:11"]Paljonko neljän hengen hotellihuoneet maksaa?
[/quote]

Tosi iso haarukka. Omenahotellissa 77€ ja just aiemmin mainitussa Treen holiday club-kylpylässä Särkänniemen lähellä noin 250€ per yö.

Vierailija
39/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenahotelleissahan ei oo aamiaista?

Vierailija
40/41 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 09:23"]Omenahotelleissahan ei oo aamiaista?
[/quote] Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme