Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kuorruttaa kaiken ruuan karmean tulisella chilikastikkeella.

Vierailija
10.07.2015 |

Siinähän se tuli sanottua. Mistä moinen johtuu? Onko tuo olento saanut jonkun loisen / juonut makuaistinsa tärviölle / täysin tollo?

*ituttaa oikeasti kun tekee monta tuntia ruokaa, hauduttaa ja maustaa, miettii kaikki makuyhdistelmät, viinit ym. Nyt lomalla on siihen aikaa, yleensä ei ole. On tuoreet pihamaan yrtit päällä, kaikkea hyvää.

Vaan tuo ääliö lappaa kamat lautaselle ja maistamatta kuorruttaa kaiken sellaisella kaiken elävän tappavalla chilikastikkeella. Sen jälkeen ei maista enää mitään seuraavaan vuorokauteen.

Ärsyttää ja ällöttää ja harmittaa. Tuolle voisi samantien syöttää samaa nappularuokaa kuin koiralle, ihan sama mitä lappaa kitaansa kun kaikki maistuu samalle kastikkeelle.

Lopetan ruokien miettimisen. Itse pärjään vähällä, samoin lapset. Me syödään omat ruokamme ja tuo mätijätti saa vetää vaikka HK:n energiatahnaa kuorrutettuna soossillaan. Vituttaa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saayana jos miehes tykkää siitä kastikkeestä anna syyä mikä ongelma ei sun sitä tarvii syyä?????

Vierailija
22/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä ongelma tuossa nyt on? Saattehan kuitenkin sinä lasten kanssa nauttia hyvästä ruuan mausta jos se nyt tärkeetä edes on.
Itse olisin tyytyväinen kun ei tarvitsisi nähdä ruuanlaiton etteen vaivaa kun mies kuitenkin upottaa ruuan kastikkeeseen :) vähempi vaiva ja jää aikaa muuhunkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kuorrutti ruoat ennen ketsupilla. Loppui se kuorrutus, kun pari kertaa viskasin ruoan lautaselta roskiin ja laitoin tilalle makaronia ketsupilla. Minähän en turhaan ruokaa ala maustamaan, jos se pilataan ketsupilla

Vierailija
24/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä lukaisemassa soosipullon kyljestä, että millaista lientä se miehesi ruokaansa kaataa, niin on helpompi esittää arvio siitä, että pilaako hän todella ruokansa sen kanssa.

t. chilipää

Vierailija
25/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili polttaa vain kokemattoman suuta, mutta chiliä useammin syövällä se vain täydentää makuja ja poltetta ei tule. Vertaa vaikka thaimaalaisten ruokiin, siis niihin aitoihin. Ekoilla kerroilla thai-style tulisuus polttaa suuta mutta muutamien kertojen jälkeen alta paljastuu mahtava makumaailma! Rohkeesti itsekin kokeilemaan :)

Vierailija
26/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, ettei kastiketta suurempia ongelmia. Ton kanssa pystynee varmaan elämään...

Vierailija
27/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos se on oikeesti tulista, niin mitä se on? Etsin just itelle sopivaa kastiketta, sambal oelek tai shriracha ei oo oikein tarpeeksi tulisia. Vai pitääkö tehdä itse vakka madame jeanetesta.

Vierailija
28/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä ongelmat... 

Mitä helvetin väliä sillä on jos miehes tykkää siitä kastikkeesta ja sitä syö?

Eihän se sun maustamistyösi kuitenkaan hukkaan mene jos sinä ja lapset ette käytä kastiketta? 

Vierailija
29/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ärsyttää muakin. Mies laittaa milloin mitäkin kastiketta, ketsuppia, sinappia, kebabkastiketta, salaatinkastiketta (yleensä kaikkia näitä yhdessä) lähes kaikkeen ruokaan...

Vierailija
30/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

#firstworldproblems

Vierailija
31/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan epäillä, että ap:n mies käyttää jotain näitä sweet chili -kastikkeita. Ne todellakin peittää kaikki maut. Itse siedätin itseni tänä talvena peperoncinoon eli italialaiseen chiliin. Pistä sitä jauhetta tomaattipohjaisten ruokien päälle lähes päivittäin.

Olen huomannut muutaman asian: 1) annostusta pystyy kasvattamaan yllättävän nopeasti; siinä missä viime syksynä laitoin maustetta vain hivenen, nyt pysty laittamaan niin että aterian päälle tulee selvä maustekerros, 2) mauste ei nosta hikeä pintaan, ei kerrassaan mitään lämmitysvaikutusta enää, ja 3) maistan ruuan ihan sellaisena kuin se on, tosin alussa ei näin ollut.

Sympatiat ap:lle, itsekin olen sitä mieltä, että ruuan pitäisi maistua ihan sellaisenaan ilman maustekastikkeita, paitsi jos ruoka on niille sopiva. Esimerkiksi hampurilaiseen kuuluu kastikkeet, grillimakkaraa ei pysty syömään ilman sinappia jne.

Vierailija
32/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt ap toi ittesi kiusaaminen...

Vierailija
33/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:47"]Sama juttu ärsyttää muakin. Mies laittaa milloin mitäkin kastiketta, ketsuppia, sinappia, kebabkastiketta, salaatinkastiketta (yleensä kaikkia näitä yhdessä) lähes kaikkeen ruokaan...
[/quote] mitä sua haittaa kun sä et sitä syö?????

Vierailija
34/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin muutama tässä vastannut, että et ap voi sanoa että "ei se ole edes hyvänmakuista" vaikka olisit toisillakin maistattanut, se on tottumiskysymys. Et ole tottunut niin et maista muuta kuin sen tulisuuden, mutta näkeehän sen että makuvivahteita on ihan siinäkin että niitä saakelin chilejä on sen sataa eri lajia ja kastikkeet vissiin sitten vähän kuin viinejä, viskejä tai kahvilaatuja, joita vertaillaan. Itse en erota Tabascoa jostakin toisesta, mutta en epäile etteikö miehelle ero maussa olisi kuin päivä ja yö ja etteikö se ruoka maistuisi sieltä kuitenkin pohjalta.

Mulla on siis samanlainen mies, välillä se itse jättää kastikkeet vähäksi aikaa ja syö mun mielestä "puhtaita makuja" (ehkä koska soosit loppuu eikä raaski ostaa lisää), välillä taas laittaa niitä ihan kaikkeen. Mutta en jaksa välittää, syököön jos tykkää. Mutta jos asia oikeasti vaivaa, niin älä miehen takia tee enää niitä tasapainoisia keitoksiasi, vaan itsellesi. Mies ottaa sitten jos riittää ja maustaa oman maun mukaan.  Joku positiivinen yhteys sillä kai suhteellisen korkeisiin testosteronitasoihin oli, että ei ehkä pelkästään huono asia :).

Vierailija
35/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:26"]Chili polttaa vain kokemattoman suuta, mutta chiliä useammin syövällä se vain täydentää makuja ja poltetta ei tule. Vertaa vaikka thaimaalaisten ruokiin, siis niihin aitoihin. Ekoilla kerroilla thai-style tulisuus polttaa suuta mutta muutamien kertojen jälkeen alta paljastuu mahtava makumaailma! Rohkeesti itsekin kokeilemaan :)
[/quote]
Et taida mikään varsinainen ruuanlaittaja olla. Moneenkaan eurooppalaistyyliseen ruokalajiin ei kuulu tulisuus. Vaikka kuinka olisi tottunut tulisuuteen niin kyllä mikä tahansa todella dominoiva maku peittää alleen vienommat vivahteet. Itse en pystyisi elämään juntin kanssa, joka ei tajuaisi ollenkaan hyvän ruuan päälle.

Vierailija
36/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 22:47"]

Sama juttu ärsyttää muakin. Mies laittaa milloin mitäkin kastiketta, ketsuppia, sinappia, kebabkastiketta, salaatinkastiketta (yleensä kaikkia näitä yhdessä) lähes kaikkeen ruokaan...

[/quote] Milla sina sitten maustat ruokaa? En mina kylla ketsuppia ja sinappia kayta :).

Vierailija
37/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hän mausta ruokaa tekovaiheessa?

Vierailija
38/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tässä huolestuttaa se, miten rumasti ja alentuvasti ap puhuu aviomiehestään. 

Vierailija
39/60 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 23:05"]

Miksei hän mausta ruokaa tekovaiheessa?

[/quote]

Jos se ei sitten maistuisi perheen muille jäsenille. Minusta varsin epäitsekäs mies, eihän tuosta nyt muut joudu kärsimään. 

Meidän seurustelun alkutaipaleella mies kokkasi aina aivan helvetin tulista ruokaa. Minä sitten koetin pitää pokan vaikka suu liekehti :D mies tietysti näki suoraan lävitseni ja väänsi jos jonkinlaista vitsiä asiasta. Nyt olen onneksi jo tottunut chiliin ja miehen ruoat ovat oikeasti todella herkullisia <3 

Vierailija
40/60 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuo kastikkeen käyttö on suhteenne ainoa onglema pidä se mies visusti tallessa. Parempaa et saa 99% todennäköisyydellä sillä miehet eivät ole robotteja joiden ainoa tehtävä on miellyttää naista. Kuten ei naistenkaan miestä. 

N28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme