Mitä liikuntaa harrastat? ja kuinka paljon?
Kommentit (23)
Olen 59-vuotias, ja viimeisen kahden viikon ajan olen olosuhteiden pakosta (eristys, eristys ja eristys) ollut ollut nyt kolme viikkoa lähes liikkumatta. muutoin harrastuskuvioni on pilates 60 min viikossa, ohjattu jooga 90 min viikossa, vesijumppa 30 min viikossa, uinti n. 30 min viikossa.
Mutta eihän tätä voi ympäri vuoden tehdä. Ja kun vuodenajat vaihtuu, muuttuu tekeminenkin. Keväällä kun lumet lähtee, kävelen, pyöräilen ja nivelkipujen salliessa hölkkään yhteensä n. 2 tuntia viikossa. Ja, jos se edellyttää mutoksia muuhun rytmiin (esim, että kävelen tösitä kotiin enkä mene sinne pilatekseen, jolloin en ehtisi sinne )niin jätän pilateksen väliin (vaikka olen maksanut siitä).
Kotona venyttelen, jumppaan ja joogaan kovin satunnaisesti, ehkä yhteensä tunnin viikossa, vartin pätkissä. Onnekseni olen sillä tavalla tehty, että kroppa kertoo että nyt on vaan esim. venyteltävä - tai jotain muuta. Eilen tanssin puoli tuntia koska kroppa vaati ja tilaisuus salli.
Ja, tietysti, portaat yleensä kävelen, lyhyet välimatkat samoin (jos en pyöräile).
Kävelyä, siitä tykkään ja kävelen noin 3-9 tuntia viikossa. Kesällä pyöräilen myös. Silloin tällöin, ei viikoittain, mutta pari kertaa kuukaudessa, teen muutakin, esim. uintia, hiihtoa, sulkapalloa.
Liikuttepa te paljon 😳