ONKO JOLLAKIN OLLUT SE PENIKKATAUTI?
Enkä tarkoita mitään että on muuttunut "penikaksi" vaan se jalka vaiva. Itse olen harrastanut jo aika kauan juoksua ja lenkkarit ei oo iskunkestävät.. jos on jollaki ollut nii kertokaa kokemuksi jos on ollu!!
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:12"]Entiiä mikä se on :-(
[/quote]
Googleta ku en jaksa selittää :D sorge
No on ollut. Mitä kokemuksia siis haluat kuulla?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:14"]No on ollut. Mitä kokemuksia siis haluat kuulla?
[/quote]
Nii että leikattiinko se vai oliko se vain iha lievä? Haluan kuulla oireita yms ku en tiiä onko google iha luotettava
Kertokaa pliis!! I NEED YOU ! xD eiku oikeesti
Sinun pitää pitää kolmen viikon tauko juoksemisesta ja aloitella sitten varovasti taas, mielellään tasaisella reitillä ja ei asvaltilla. Ei kannata kiusata nyt penikkatautia juoksulla yhtään.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:25"]Sinun pitää pitää kolmen viikon tauko juoksemisesta ja aloitella sitten varovasti taas, mielellään tasaisella reitillä ja ei asvaltilla. Ei kannata kiusata nyt penikkatautia juoksulla yhtään.
[/quote]
Mutta ku oon treenamassa nuihin puolimaratooniin? Se on syksyllä nii kannattaako oottaa siihen asti ja juosta se ku oon oottanu jo nii kauan..
On. Harrastin taitoluistelua ja rasitusvammana tuli 15 vuotiaana.
Ja mitä vaivoja siihen liittyy? Ap
On ollut useamman kerran. Levolla ohi. Kerran oli niin paha, että 3 viikkoa jouduin kävelemään kepeillä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:25"]Sinun pitää pitää kolmen viikon tauko juoksemisesta ja aloitella sitten varovasti taas, mielellään tasaisella reitillä ja ei asvaltilla. Ei kannata kiusata nyt penikkatautia juoksulla yhtään. [/quote] Mutta ku oon treenamassa nuihin puolimaratooniin? Se on syksyllä nii kannattaako oottaa siihen asti ja juosta se ku oon oottanu jo nii kauan..
[/quote]
Kaksi viikkoa sitten.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:27"]On ollut useamman kerran. Levolla ohi. Kerran oli niin paha, että 3 viikkoa jouduin kävelemään kepeillä.
[/quote]
Mitä vaivoja siihe liitty? Mulla käy aina vasempaan jalkaa (erityisesti nilkkaan) kun juoksen
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:25"]Sinun pitää pitää kolmen viikon tauko juoksemisesta ja aloitella sitten varovasti taas, mielellään tasaisella reitillä ja ei asvaltilla. Ei kannata kiusata nyt penikkatautia juoksulla yhtään. [/quote] Mutta ku oon treenamassa nuihin puolimaratooniin? Se on syksyllä nii kannattaako oottaa siihen asti ja juosta se ku oon oottanu jo nii kauan..
[/quote]
Kaksi viikkoa sitten.
[/quote]
Okei.. mutta voiko esim: rullaluistella? Vaikuttaako seki siihen.. vai kokonaan urheilu pois?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:25"]Sinun pitää pitää kolmen viikon tauko juoksemisesta ja aloitella sitten varovasti taas, mielellään tasaisella reitillä ja ei asvaltilla. Ei kannata kiusata nyt penikkatautia juoksulla yhtään. [/quote] Mutta ku oon treenamassa nuihin puolimaratooniin? Se on syksyllä nii kannattaako oottaa siihen asti ja juosta se ku oon oottanu jo nii kauan.. [/quote] Kaksi viikkoa sitten. [/quote] Okei.. mutta voiko esim: rullaluistella? Vaikuttaako seki siihen.. vai kokonaan urheilu pois?
[/quote]
Jos rullaluistelu ei aiheuta penikkatautikipuja niin ok. Ja voit varmaan käydä hireojalla myös.
Kun urheillaan, käytetään asianmukaisia varusteita. Nyt mars hakemaan juoksuun tarkoitetut hyvät lenkkarit. Muista hyvä lämmittely ja loppuverkka aina vammojen välttämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:26"] [quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:25"]Sinun pitää pitää kolmen viikon tauko juoksemisesta ja aloitella sitten varovasti taas, mielellään tasaisella reitillä ja ei asvaltilla. Ei kannata kiusata nyt penikkatautia juoksulla yhtään. [/quote] Mutta ku oon treenamassa nuihin puolimaratooniin? Se on syksyllä nii kannattaako oottaa siihen asti ja juosta se ku oon oottanu jo nii kauan.. [/quote] Kaksi viikkoa sitten. [/quote] Okei.. mutta voiko esim: rullaluistella? Vaikuttaako seki siihen.. vai kokonaan urheilu pois?
[/quote]
Jos rullaluistelu ei aiheuta penikkatautikipuja niin ok. Ja voit varmaan käydä hireojalla myös.
[/quote]
Niin ku en haluais iha nii kauan pitää jalka lihaksia levossa.. toivottavasti ei aiheuta penikkakipuja
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:27"]On ollut useamman kerran. Levolla ohi. Kerran oli niin paha, että 3 viikkoa jouduin kävelemään kepeillä. [/quote] Mitä vaivoja siihe liitty? Mulla käy aina vasempaan jalkaa (erityisesti nilkkaan) kun juoksen
[/quote]
Ei se nilkassa tunnu. Penikkataudissa kipeytyy säären etuosa. Jos tuo vava tulee niin ei ole muuta konstia kuin lepo juoksemisesta/kävelemisestä/hyppimisestä. Mutta esim pyöräillä voi, ja uida.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:34"]Kun urheillaan, käytetään asianmukaisia varusteita. Nyt mars hakemaan juoksuun tarkoitetut hyvät lenkkarit. Muista hyvä lämmittely ja loppuverkka aina vammojen välttämiseksi.
[/quote]
Mulla on nicen lenkkarit mutta varmaa ei oo sitte niin iskunkestävät nekään..paska..
yleensä lämmittelen alussa ja lopussa venyttelen
Ei se johdu pelkästään kengistä, vaan olet ylirasittanut jalkojasi. Kahden viikon tauko juoksusta tekee hyvää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:27"]On ollut useamman kerran. Levolla ohi. Kerran oli niin paha, että 3 viikkoa jouduin kävelemään kepeillä. [/quote] Mitä vaivoja siihe liitty? Mulla käy aina vasempaan jalkaa (erityisesti nilkkaan) kun juoksen
[/quote]
Ei se nilkassa tunnu. Penikkataudissa kipeytyy säären etuosa. Jos tuo vava tulee niin ei ole muuta konstia kuin lepo juoksemisesta/kävelemisestä/hyppimisestä. Mutta esim pyöräillä voi, ja uida.
[/quote]
Eikö oikeesti! Mää niin toivon että ei ois sitä ku halua juosta maratoonin.. Mutta kiitos kaikille!! Voisin pitää vähä lepoa että ei mee ainakaa pahemmaksi
Entiiä mikä se on :-(