Paljonko laihduit sinä aikana, kun menetit maku- ja hajuaistisi koronan takia?
Kommentit (23)
Ei nälkä häviä vaikka aistit meneekin. Kyllä vatsa silti kurnii. Eri asia jos on todella kipeä.
Tasan 5 kiloa, aistittomuus kesti 5 viikkoo
Lihoin, kun tuli syötyä sellaistakin, joka ei muulloin maistu.
4pv poissa, -4kg. Tosin parin viikon sairastelu olisi muutenkin vienyt ruokahalua. Nopeaan tuli kilot takaisin.
Ei tehnyt kyllä mieli syödä yhtään mitään kun kaikki ruoka oli ei mitään. Nälkä oli, mutta ruoka ei luonnollisesti maistunut ollenkaan. Suuntuntuma eri ruuissa oli se jonka avulla jotain sai niellyksi. Tätä ei voi tajuta ennen kuin itse kokee, miten kamalaa on menettää maku ja hajuaisti! Ruoka ei mene alas, jos olis syttynyt tulipalo en olis haistanut savua, ja ehkä eniten pelkäsin että syön jotain pilaantunutta. En uskaltanut käyttää kananmunia ollenkaan kun en pystynyt halustaan onko ne syötäviä vai ei. Kesti kuukauden ja kiloja lähti 9 vaikka olen ihan normaali painoinen. Nyt on jo tullut takaisin 5 kiloa ja ruoka maistuu taas.
Oli pois vaan kahtena iltana, ei ollu apua laihtumiseen siitä :(
Jos on menettänyt vain osan maku- ja hajuaistista pystyy vielä syömään niin ku mä, ainaskin herkkui tai se oli aika valikoivaa mikä maistus. Siltikin 2 kiloa lähti. Viikon kesti.
Paino pysyi samana, mutta koska olin raskaana sen olisi pitänyt lisääntyä. Koko haju -ja makuaisti oli poissa enkä pystynyt syömään mitään, jouduin sitten sairaalaan tietty. Aikaa tuossa meni 12 päivää. Sitten aistit alkoivat palautua.
0 kiloa ja 2 päivää, mutta mikään ei maistunut miltään. Pelottava kokemus. Onneksi on ohi :)
en yhtään, muttei mulla oli vaan vähän hajuaisti heikentynyt (tai maku tai molemmat) ja pystyin syömään ihan normaalisti, mutta voin kuvitella miten kaameeta olisi menettää ne kokonaan eikä pystyisi syömään mitään
Onneksi ei mennyt kumpikaan aisteista, mutta kiloja lähti silti 2 ja sairastin influenssan joka kesti viikon.
Mulla ei lähtenyt makuaisti, ainoastaan ruokahalu. Muutama kilo putosi ja tästä olen ikionnellinen. Normaalipainon sisällä laihduttaminen on mulle vaikeaa, koronassa kilot lähti ihan itsestään.
Onneksi ei lähtenyt maku eikä haju, koska ne voisi olla oire jostain muistisairaudesta. Siis influenssasta on kyse. Paino putosi 4 kiloa ja tauti kesti melkein kaksi viikkoa. Olin tosi huonona ja siinä ja siinä ettei lääkäri lähettänyt sairaalaan. Elämäni eka influenssa, ja toivottavasti viimeinen!
Ukko laihtui sen verran, että hävis kokonaan.
Anoppi kärsii edelleen haju ja makuaistin menetyksestä ja sitä on kestänyt nyt kaksi kuukautta ja on kuihtunut ihan hauraaksi ja pieneksi eikä mikään maistu. Huoli.
2 kiloa, vaikkei ollu ees noita aistioireita ja koko koronokan selvisi yllättäen. Ihmettelenkin miten laihduin? Nyt on tullut 3 takas, ehkä oli vaan hormonaalista ;)
Onpa kurjaa. Toivottavasti kaikki on nyt hyvin. Minun pikkuinen sai koronan ja syöminen oli vaikeaa, oli varmasti vaikutttanut makuaistiin.
Maku- ja hajuaisti oli poissa vain kuukauden, mutta kun ne ovat poissa ei syömisestäkään tahdo tulla mitään. Laihduin kuukaudessa 7 kiloa.