Nykyisin on vastenmielinen ja inhottava mennä naimisiin oman serkun tai pikku-pikku-pikku-pikku-serkun kansaa
Ja useimmassa Yhdysvaltain osavaltiossa se on onkin kielletty sukurutsana eli insestinä. Joten pitäisikö siis täällä meilläkin säätää laki joka kieltää serkun, pikku-serkun, pikku-pikku-serkun, pikku-pikku-pikku-serkun ja pikku-pikku-pikku-pikku-serkun naimisen kun sitä ei enää pidetä normaalina ja hyväksyttävänä toisin kuin joskus esihistoriallisena keskiaikana jolloin ihmisillä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin serkun tai pikku-pikku-pikku-pikku-serkun kanssa avioituminen?
Kommentit (16)
Miksi pitäisi säätää laki kun ihmiset välttävät sitä muutenkin? Siis Suomessa. Maailmallahan se on ihan yleistä.
Aika moni on aviossa pikku-pikku-pikku-pikku-serkun kanssa, koska tuossahan on yhteiset esivanhemmat 6 sukupolven päässä. Moniko tietää, keitä olivat isovanhempien isovanhempien isovanhemmat? Palstalla isolla osalla ei ole tietoa edes isovanhempiensa vanhemmista!
Mä en tiedä ketä mun pikkuserkut on, saati sitten jotkut pikkupikkupikkupikkuserkut. Pitäisikö tehdä sukuselvitys aina ekalla tapaamisella?
Mitä pikku-pikku-pikku-pikku-serkumpi, sitä herkumpi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä ketä mun pikkuserkut on, saati sitten jotkut pikkupikkupikkupikkuserkut. Pitäisikö tehdä sukuselvitys aina ekalla tapaamisella?
Näinpä. Tuo ap:n listaus alkaa mennä heittämällä 1800- luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on aviossa pikku-pikku-pikku-pikku-serkun kanssa, koska tuossahan on yhteiset esivanhemmat 6 sukupolven päässä. Moniko tietää, keitä olivat isovanhempien isovanhempien isovanhemmat? Palstalla isolla osalla ei ole tietoa edes isovanhempiensa vanhemmista!
Sitä varten kannattaa teettää sukuselvitys jotta selviää että voitteko mennä naimisiin ja olla ylipäätään yhdessä. Yhdysvalloissa sukuselvitysten teettäminen on arkipäivää.
Kaikki suomalaiset on vähintään pikku-pikku-pikku-pikku-serkkuja keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten kannattaa teettää sukuselvitys jotta selviää että voitteko mennä naimisiin ja olla ylipäätään yhdessä. Yhdysvalloissa sukuselvitysten teettäminen on arkipäivää.
Isoisäni äiti oli italialainen, mieheni suku tuli Suomeen 1800-luvulla Ruotsista. Sukuselvityksessä selvisi, että olemme pikku-pikku-pikku-pikkuserkkuja nimenomaan tuon ulkomaalaisen sukuhaaran kautta. Ja me kun luulimme, että juuri tuo muuttoliike olisi suojellut meitä sukurut..lta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Tuo ap:n listaus alkaa mennä heittämällä 1800- luvulle.
Jos lasketaan sukupolveksi 25 vuotta, niin tuo menee 1800-luvun alkupuolelle (olettaen, että sitä sukututkimusta tekee 30v pariskunta).
Saattaa olla, että Amerikassa ei löydy edes kattavia tietoja noin kaukaa.
En todellakaan menisi, yököttävä ajatus
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan menisi, yököttävä ajatus
Yksi tuttu meni pikkuserkkunsa kanssa naimisiin, joutuivat adoptoimaan lapsia. Liian lähellä geenit varmaan.
Serkun kanssa rutsatessa voi tulla lapsille Selänteen tai Victuurian kaltainen jykevä leuka.
Hyyyyiiii ne leuat on kyllä tosi rumia.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
Serkun kanssa lapsia tehdessä on synnynnäisten epämuodostumien riski selvästi koholla. Nettiin hakusanaksi cousin marriage congenital diseases
Mitä enemmän sukusiitosta sitä todennäköisemmin ongelmia tulee. Tämä on pienten paikkakuntien ja tiiviiden yhteisöiden ongelma. Lapsia serkukset saavat keskenään helpommin kuin toisilleen geneettisesti vieraat ihmiset mutta lasten kuolleisuus on geneettisten ongelmien vuoksi vastaavasti suurempaa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuserkuilla 10 sukupolven päässä on edelleen noin 5% geenit jotka on peritty yhteiseltä Esi-isältä ja käytännössä olette tieteen näkökulmasta edelleen liian läheistä sukua.
mitä sä horiset
kyllä serkun kanssa saa mennä naimisiin