Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita mummoja, jotka kävelivät nuoruudessaan tosi korkeilla koroilla?

Vierailija
23.02.2022 |

Mitenkä jalat voivat nykyään? Minulla on toisessa jalassa vaivaisenluu.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00339

"Vaiva saattaa liittyä myös kenkämuotiin. On arvioitu, että sitä esiintyy jopa kolmanneksella sellaisista aikuisista, jotka käyttävät länsimaisia jalkineita, erityisesti korkeakorkoisia ja kapeakärkisiä".

Nykyään en enää pysty 65-vuotiaana käyttämään korkkareita. Ja vaikka pystyisinkin niin ei näyttäisi hyvältä, jos mummo vaappuisi 12cm koroissa. 🥴

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerin lenkkarit.

t: - mummo 65v (entinen korkkarikävelijä) - 👠

Vierailija
22/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<strong> kirjoitti:

Mikä on mummo ja mikä on tosi korkea? Olen melkein viisikymppinen, ja käyttänyt nuorempana 4-6 senttisiä korkoja, mutta en koskaan ihan tosikorkeita korkoja. MInulla ei ole vaivaisenluita eikä liikavarpaita, mutta on kaarijalka, eli tavallaan lattajalan vastakohta josta ne lihakset jotka lattajalassa eivät ole tarpeeksi vahvat, ovat liian kierät ja jännittynet eivätkä veny oikein. Ikään kuin klonkku. Sen takia käytän nykyään yleensä suhteellisen matalia kenkiä (max sen 4 cm).

Vaivaisenluu on käsittääkseni aika usein geneettinen ja liittyy nivelrikkoon vielä useamin kuin korkoihin.

Nämä kerroin jo aloituksessani:

● ikä

● korkojen korkeus

En voi mitään, jos et ymmärrä.

- ap -

● en mahda mitään, jos et ymmärrä lukemaasi

- ap -

kerroit omasi. et kertonut, odotatko samaa tai mitä mitä odotat muilta vastaajilta. En mahda mitään, jos et osaa lmaita itseäsi muillepäin.

"Mitenkä jalat voivat nykyään"? "Minulla on toisessa jalassa vaivaisenluu". Ei voi enää käyttää 65 vuotiaana 12cm korkoja. Muita?

Mitä et nyt itse ymmärtänyt?

Kyselee viiskymppinen mummo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä mummo (per se) mutta olen kävellyt korkeilla koroilla (13cm -> parikymppisestä asti ja kävelen edelleen. Ei mitään vaivoja jaloissa tai muuallakaan. Niin kauan jatkan niillä kävelyä kuin minussa henki pihisee.

N46

Näin teki myös eräs tuntemani nainen. Olin juhlimassa hänen 100v synttäreitä. Ei ole vitsi tai herjaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi