Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teettekö se pesukoneella, usein "huoltopesun" eli 90 astetta??

Vierailija
22.02.2022 |

Ohjekirjassa luki että pitäisi tehdä kuukauden välein, mutta en ole tehnyt. hajoaako kone silloin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teen

Vierailija
2/20 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadan pesun välein, kone ilmoittaa itse silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa. Jossain taas luki, että 60 asteen pesu normipyykillä pitää koneen puhtaana. Itse asiassa olen huomannut asian käytännössä itsekin. Plus tietysti en laita kuin naftisti sitä pesuainetta.

Vierailija
4/20 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vain 70 astetta. Tykkään panna sen pyörimään. Hypnnoottista ja syvästi tyydyttävää katsella kun se puhdistuu. Jopa havunneulasia nousee koneesta tulevan jämävaahdon pinnalle. Asun metsässä. 

Aina mietin että olisipa kaikki niin helppoa puhdistaa kuin pesukone.

Kerran vahingossa tajusin koko ohjeman ja laitoin pesuainetta tietämättömyyttäni, vielä tupla-annoksen. Kone juuttui kiinni ja tuli virhetoimintamerkintä näyttöön, puhalsin pesukoneen röörit puhtaiksi paineilmalla ja alkoi toimia.

Vierailija
5/20 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa tulee pestyä lakana- tai pyyhepyykkiä tuossa lämpötilassa

Vierailija
6/20 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanat aika usein. Puhdistaa myös viemärit.

Vierailija
7/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt koskaan, ja olen käyttänyt pesukoneita vuosikymmeniä ja joissakin elämänvaiheissa pessyt pyykkiä päivittäin.

En ole ymmärtänyt, miksi kone pitäisi pestä tyhjänä, kun vesi on vaan rummun pohjalla eikä roisku pitkin konetta niin kuin normaalissa pesussa.

En ymmärrä sitäkään, että pitää säästää niin vimmatusti, että tavalliset pyykit pestään haaleassa vedessä, mutta säästö loppuu  kuukausittain tehtävään huoltopesuun tyhjänä. Ihan yhtä tehokkaasti ja luultavasti tehokkaammin kone puhdistuu sillä, että pestään pyykit 90 asteessa.

Vierailija
8/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni superkuumapesu on sitä tärkeämpää mitä enemmän pesee pyykkiä matalissa lämpötiloissa. Itse en muista tehdä huoltopesua joka kuukausi, mutta ajattelen ettei se niin haittaa, koska pesen muuten kuitenkin säännöllisesti pyykkiä 95 asteessa (esim. siivousliinat).

Vierailija
9/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se se eroaa tavallisesta pesusta 95-asteessa?

Vierailija
10/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan usein sitä tehdään pesutuvan koneille?

Vierailija
11/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen. Pesen koneen sitruunahapolla 95 asteen ohjelmalla ja kloriitilla 20 asteen pesuohjelman noin kerran kuukaudessa. Pesukone pyörii lähes joka päivä ja yleensä 40 asteessa. Paitsi lakanat ja pyyhkeet pesen osan 60 ja osan 95 ohjelmilla.

Vierailija
12/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone 14 vuotta vanha ja olen kerran tehnyt.

Vierailija
13/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos olen pessyt jotakin todella epälyttävää, tällöin ajan ensin sitruunahapolla ja sitten valkopesuaineella. Pyyhkeet pesen normaalistikin 95 asteessa.

Vierailija
14/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukonehan ilmoittaa koska se on tarve tehdä. Samalla puhdistan sihdin.

Vierailija
15/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki vaatteet 60 asteessa, en ole koskaan käyttänyt 90 astetta. Kone on vanha ja hyvässä kunnossa, eikä haise.

Vierailija
16/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen joka kuukausi koneen tyhjänä 90 asteessa, sitruunahappoa käytän ehkä kerran vuodessa. Jos käyttää jauhepesuaineita, joissa on zeoliittia, joka on käytännössä savea, niin alhaisissa pesulämpötiloissa pestessä sitä pääsee kerääntymään koneeseen ja se aikaa myöten hajottaa kyllä koneen. Ihan hyvä rutiini kyllä tuo koneen säännöllinen puhdistus.

Vierailija
17/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pyyhepyykkiä 90 asteessa n. kerran kuukaudessa.

Vierailija
18/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, just sattumalta laitoin. Yritän tehdä tuon säännöllisesti mutta tuppaa jäädä.

Vierailija
19/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa vuodessa, pyyhkeitä pesen siinä samalla.

60'c on meillä se yleispesu ja 40'c harvinaisempi, lähinnä rintsikoita vajaa kone tai vartin pikaohjelma tai villapesu pari kertaa vuodessa.

Vierailija
20/20 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan usein sitä tehdään pesutuvan koneille?

Tuskin kovin usein, sillä meidän talon pesulassa on rummun huuhtelu -ohjelma, ja kun sen parin minuutin ohjelman ajaa niin koko rumpu on ihan täynnä vaahtoa vanhoista pesuainejäämistä :(