Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäselle haalari vielä muka "sopii" (tai ei sovi)?

Vierailija
22.02.2022 |

Meillä 8v ja 10v molemmat käyttää talvihaalareita ja tuttava jotenkin outoon sävyyn "kehui" (mutta ikään kuin kettuili), että hienoa, kun teillä lapset käyttää vielä haalareita tms. ??

Itse en ole ajatellut ollenkaan, että siinä olisi jotain hienoa tai kummallista. Perusvaate. Takki ja housut on myös molemmilla.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenvuotias tyttö itse halusi uudet haalarit kun tuli nämä lumet. Noin vuoteen ei ollut haalareita, mutta nyt siis taas on.

Vierailija
2/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kouluikäisellä enää ainakaan kysymättä ostaisi. Se on vähän sama juttu, kuin itse käyttäis viisikymppisenä napapaitaa ja mikroshortseja. Aikansa kutakin... Toki jos lapsi itse haluaa, niin mikäs siinä. Jokaisella lapsella toki oikeus pukeutua kuten haluaa, kunhan on säänmukainen varustus :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kouluikäisellä enää ainakaan kysymättä ostaisi. Se on vähän sama juttu, kuin itse käyttäis viisikymppisenä napapaitaa ja mikroshortseja. Aikansa kutakin... Toki jos lapsi itse haluaa, niin mikäs siinä. Jokaisella lapsella toki oikeus pukeutua kuten haluaa, kunhan on säänmukainen varustus :).

Jos rupeaa kovasti kyselemään, niin lapsi voi tulkita, että äidin mielestä ei enää voisi käyttää.

Minä tekisin niin, että menisin kyselemättä ostamaan uusia ja jos kaupassa sovittaessa lapsi pistää hanttiin, sitten vasta keskustelisin asiasta.

Vierailija
4/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteikäiselle sopii, yläasteikäiselle ei varmaankaan, paitsi laskettelussa tai muussa talviharrastuksessa.

Vierailija
5/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rupeaa kovasti kyselemään, niin lapsi voi tulkita, että äidin mielestä ei enää voisi käyttää.

Minä tekisin niin, että menisin kyselemättä ostamaan uusia ja jos kaupassa sovittaessa lapsi pistää hanttiin, sitten vasta keskustelisin asiasta.

Ei sitä mitenkään johdatellen tarvitse kysyä. Lapsen voi viedä kauppaan, sanoa, että tässä on haalareita ja tuossa takki+housuja, kumpia koitettaisiin?

Vierailija
6/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pikkukoululaisille se käy ihan hyvin. Mutta hyvin näkee sen eron lapsissa. Osa ekaluokkalaisista kulkee muotifarkuissa ja merkkihuppareissa (oli kesä tai talvi) ja seisoo ympyrässä koulu pihalla. Osa taas touhuaa posket punaisina lumikasoissa.

Ei ole vaikea arvata millaisia lapsia ja nuoria näistä seisoskelijoista (ehkä) tulee.

Vierailija
7/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläkeläisetkin käyttävät haalareita.

Vierailija
8/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasluokkalaisella kummitytöllä ainakin on usein toppahaalarit, ja mun silmiin näyttää sopivalta.

Vierailija
9/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näytti eilen olevan sekä isälläni (71v) että hänen siskollaan (78v) molemmilla toppahaalarit päällä, kun tekivät lumitöitä, isäni traktorilla ja täti lumikolalla. Hyvin näytti sopivan, ei ollut liian lyhytä hihoja tai liian pitkiä puntteja?

Vierailija
10/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäinen 9v käyttää vielä on luokkansa ainoita. esikoinen oli 9v ja 3luokalle vielä toppahaalarilla koulussa ja oli ainoa. lapset ovat saaneet itse päättää. Aika paljon kuulemma tulee kavereilta kuittailua.

Vierailija
11/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän haalaria, ja olen aikuinen.

Vierailija
12/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskimmäinen 9v käyttää vielä on luokkansa ainoita. esikoinen oli 9v ja 3luokalle vielä toppahaalarilla koulussa ja oli ainoa. lapset ovat saaneet itse päättää. Aika paljon kuulemma tulee kavereilta kuittailua.

No onpa tyhmää! Mistä ne sit tarkkaan ottaen kuittailee? Mitä kuittailtavaa siinä on, että on hyvät lumen pitävät vaatteet?

Vierailija
13/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani halusi siinä vaiheessa vielä haalarin, kun koko oli 170 cm ja taisi olla kasilla.

Ei koulussa pitänyt, mutta joka paikassa muualla.

Pelasi höntsäkiekkoa iltaisin ja oli aina siinä haalarissaan.

Vierailija
14/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koululaisille lähtöoletuksena, että ostetaan talveksi takki + housut, mutta jos lapsi itse haluaa, niin haalari ostetaan.

Ennen koronaa, kun asuimme vielä kaupungissa, takki piti joka tapauksessa olla, koska se on kätevämpi, kun mennään kaupungille, tapahtumiin, kyläilemään yms. Mutta nyt, kun ulkovaatteita tarvitaan vain koulussa ja ulkoillessa, riittää pelkkä haalarikin, jos lapsi sen mieluummin valitsee.

Itsellenikin voisin pitkästä aikaa ostaa ulkoiluun ja pihatöihin haalarin. Sellainen kunnon työhaalari pitäisi sen olla, että kestää kovassa menossa.

Vierailija
15/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua, kun jotkut sanoo, että vapaa-ajalla käyttää haalareita, mutta ei koulussa, kun juuri koulussa se olisi niin kätevä, kun monta kertaa päivässä puetaan ja riisutaan välituntia varten.

Vierailija
16/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ei ilmeisesti myydä Suomessa? Hyvän näköisiä isommillekin koululaisille, ei näytä yhtään vauvahaalarilta.

https://www.gneis.se/klader-for-barn/overaller/vinteroveraller/

Vierailija
17/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa tyhmää! Mistä ne sit tarkkaan ottaen kuittailee? Mitä kuittailtavaa siinä on, että on hyvät lumen pitävät vaatteet?

No onhan se tyhmää mutta kyse on lapsista. He nyt kuittailee vaikka siitä jos on eri värinen pipo kuin muilla. Et itse muista että ala-asteella (ja varsinkin ylä-asteella) kukaan olisi kuittaillut mistään?

Vierailija
18/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

140cm taisi olla isoin koko, joka helposti löytyi. Sen jälkeen en viitsinyt etsiä, ja lapsikin sopeutui housut+takkiin. Onhan haalari paljon kivempi: nopea vetää päälle välkälle, eikä mene lunta takin alle!

Vierailija
19/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu lapsesta ja varmaan siitäkin onko esikoinen, kuopus, tyttö vai poika?

Meillä pojat ovat pitäneet pitempään haalaria. Tyttö ei pitänyt enää koulussa. Ratsastuksessa piti haalaria vielä kolmannella luokalla muttei sitä varten ostettu enää uutta. Piti kun vanha haalari meni hyvin päälle. Kun ratsastus loppui jäi haalaritkin.

Pojat ovat pitäneen vielä koulussakin. Esikoinen varsinkin. Ekalla luokalla siis.

Takki ja housut ovat ihan yhtä hyvä varustus lumileikkeihin. Henkselimalliset housut ja takki. Ajaa saman asian kuin haalari eikä niiden pukemisessa nyt niin kauaa mene. Varsinkaan koululaisilla.

Tällä palstalla tuomitaan kaikki ne jotka ovat sitä mieltä että takki ja housut ovat ihan yhtä hyvä ulkovaate kuin se haalarikin ja isommille lapsille jopa paremman näköinenkin vaikka nykyään ihan kivoja haalareitakin on.

En silti ymmärrä että kukaan aikuinen kettuilee siitä jos jonkun lapsi käyttää haalaria pitkään. On kyllä hyvin typerä ihminen joka arvostelee lapsen vaatetusta!

Vierailija
20/27 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla merkeillä isoin haalari koko on 140, sitä isompaa on vaikeampi löytää. Riippuu siis lapsen koosta minkä ikäiseksi asti haalari sopii, keskivertolapselle jonnekin n. 9v ikään asti. Jos isompana haluaa niin pitää etsiä jostain työvaatekaupoista tms. Meillä on ekaluokkalaisella sekä takki ja housut että haalari, minusta on ihan hyvä olla kaksi settiä muutenkin että on varalla jos toinen kastuu tai jotain. Haalaria käyttää kovimmilla pakkasilla ja rymyhommissa, takkia ja housuja esim ulkoliikkapäivinä, ne on vähän ohuemmat eikä tule niin kuuma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi