Onko tämä susta enemmän arkimekko vai juhlamekko?
http://www.lindex.com/fi/naiset/ylaeosat/mekot/7301117/Kuviollinen-trikoomekko/?styleId=71185385
Kun tuossa on sana juhlava. En halua juhlamekkoa vaan mekon arkikäyttöön.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:21"]
Minusta tämäkin on suht arkinen mekko. Silti kun etsin 95-vuotispäiville juhla-asua, pukeutumisneuvoja toi tämän. Ihastuin silti asuun, koska se sopi minulle hyvin ja otin sen, mutta kyllä oma käsitykseni juhlamekoista on että tämäkin on suht arkinen mekko, ja oikeat juhla-asut ovat helpostikin päälle 100 euroa. Tämän hinta oli 69 euroa.
http://www.esprit.fi/mekot/printtijerseymekko-solmuyksityiskohtia-055EO1E027_103
[/quote]
Minäkin luokittelisin tuon paremmaksi arkimekoksi. En juhlamekoksi lainkaan.
Arkimerkko. Sanan varsinaisessa merkityksessä.
Todellakin arkimekko.ei mitään juhlavaa!
Tikoomekko ei ole juhlamekko! Tilaa pois, kiva on!
Arkimekko, ei kelpaa muualle kuin kotikäyttöön.
En tiedä mitenkähän trikookangas tuollaisessa leikkauksessa toimii... Tuollainen helmalaskos vaatii kankaalta vähän kykyä kantaa itseään, ja trikoolla, varsinkaan muutaman pesun jälkeen, sitä ei kylä ole.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:39"]
Arkimekko, ei kelpaa muualle kuin kotikäyttöön.
[/quote]Kelpaa kyllä vaikka kaupassa käyntiin ja muuhun kaupunkiasiointiin jne, ei nyt ihan mikään siivousmekko siis. Mutta ei tosiaan juhlamekko, vaan sanoisin "siisti arkiasu".
Käy arkeen, mutta myös rennompaan juhlaan. Ostin itselleni hameen samaa kuosia, töissä ajattelin pitää toimistossa. Kangas on aika jämäkkä, joten mikään varsinainen kesämekko ei ole kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:43"]En tiedä mitenkähän trikookangas tuollaisessa leikkauksessa toimii... Tuollainen helmalaskos vaatii kankaalta vähän kykyä kantaa itseään, ja trikoolla, varsinkaan muutaman pesun jälkeen, sitä ei kylä ole.
[/quote]
Kangas kantaa itseään, tuossa juuri mainitsin että minulla on hame samaa kangasta ja on paksua materiaalia, trikoo on minun mielestäni väärä sana sitä kuvaamaan. En kyllä tiedä, miten itse kuvailisin paremmin.
Arkivaate. Tosin ehkä itse olen huono sanomaan, kun monien mielestä olen juhlavasti pukeutunut päivittäin trikoomekoissani.
Todellakin arki. Ensinnäkin se on trikoota ja toiseksi raidallinen. Ihan kivannäköinen kyllä, mutta en tajua ollenkaan tuota "juhlava"-sanaa.
Oikein asustettuna käy kyllä jonnekin epämuodollisille ja rennoille synttäreille tms. mutta muuten aika arkinen.
Arkimekkokankaasta ja arkisesta kuosista tehty kuitenkin enemmänkin juhlamekon perinteiseen malliin. Sekava siis, ei riittävästi oikein kumpaakaan, mutta arkeen ostaisin itselleni, jos tuon ostaisin.
Kiitos, taidankin sitten ostaa tuon :) - ap
Minusta tämäkin on suht arkinen mekko. Silti kun etsin 95-vuotispäiville juhla-asua, pukeutumisneuvoja toi tämän. Ihastuin silti asuun, koska se sopi minulle hyvin ja otin sen, mutta kyllä oma käsitykseni juhlamekoista on että tämäkin on suht arkinen mekko, ja oikeat juhla-asut ovat helpostikin päälle 100 euroa. Tämän hinta oli 69 euroa.
http://www.esprit.fi/mekot/printtijerseymekko-solmuyksityiskohtia-055EO1E027_103